Andet multimedie
bentjuul 3670
MS Publisher 97
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-08-01 17:41

Hej,

I publisher skal jeg lave en brochure, som er et a4-ark, der er foldet én gang på midten af den lange led. Men hvis jeg opretter
"1-falset tværformat" i publisher er det ganske rigtigt det rigtige format, men det vender den forkert led, idet brochuren skal være
på højkant, så højden = bredden på en normal a4, og bredden = halvdelen af længden på en normal a4. Jeg kan selvfølgelig lave en
alm. liggende a4 med tingene, men der bliver det hele vist samtidigt, og man kan således ikke centrere ting.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-08-01 18:43

Hej Rasmus

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse news:3b87d540$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> alm. liggende a4 med tingene, men der bliver det hele vist samtidigt, og man kan således ikke centrere ting.

I Publisher 2000 kan det løses således (og måske også i Pub97):
Opret et A4 ark, vælg sideopsætning, liggende papirretning, tryk Ok.
Gå i sideopsætning igen og vælg Speciel fals, 1-falset højformat.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-08-01 19:33

> I Publisher 2000 kan det løses således (og måske også i Pub97):
> Opret et A4 ark, vælg sideopsætning, liggende papirretning, tryk Ok.
> Gå i sideopsætning igen og vælg Speciel fals, 1-falset højformat.

Takker. Det var lige det jeg manglede...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.