Andet multimedie
bentjuul 3670
Paint Shop Pro problem
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 25-08-01 14:41

Jeg har et lille (latterligt?) problem i PSP6.0
Jeg er nybegynder i dette fag, så vær overbærende...

Når jeg opretter et nyt billede, har jeg overhoved ingen værktøjer til
rådighed. De er disabled alle sammen.
Hvis jeg åbner et eksisterende billede, så er alle værktøjer til stede.
Jeg har både forsøgt at gemme i jpg og psp format, og med 16 millioner
farver.

Hvad går der galt?

Det er et par måneder siden at jeg sidst arbejdede med PSP, men dengang
mener jeg ikke at der var problemer.
Det er forøvrigt en demo udgave, men jeg mener ikke der er andre
begrænsninger end prøveperioden.

pft
Kåre

Fra : emj

Dato : 25-08-01 22:12

Kåre Kjeldsen skrev i <NjOh7.58$ec3.2664@news.get2net.dk>:

>Når jeg opretter et nyt billede, har jeg overhoved ingen værktøjer til
>rådighed. De er disabled alle sammen.
Når du åbner PSP SKAL alle værktøjer være disabled.
Når du opretter et nyt billede, vælger du Filer/new
og indtaster den ønskede størrelse på dit nye billede. Når du har
klikket OK, dukker alle dine værktøjer op igen.

HVIS det ikke virker, så kan du prøve følgende:

Luk PSP
Klik på Windows START/programmer og hold musen klar over PSP6.0ikonet
og fingrene klar over Ctrl og ALT
Klik på PSP et halvt sekund før du trykker Ctrl+Alt ned. Hold tasterne
nede, til der dukker en dialogboks op. Den klikker du så OK/yes
Det vil bringe dig tilbage til fabriksindstillingen af PSP.
Hilsen emj

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 26-08-01 09:34

emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Når du åbner PSP SKAL alle værktøjer være disabled.
> Når du opretter et nyt billede, vælger du Filer/new
> og indtaster den ønskede størrelse på dit nye billede. Når du har
> klikket OK, dukker alle dine værktøjer op igen.

Nej, værktøjerne er ikke tilgængelige når jeg opretter et nyt billede, det
var det de undrede mig. Men jeg har fundet ud af det i mellemtiden, jeg har
i hvert fald fundet en løsning. Om det så er den korrekte...
Jeg vælger 'Promote to layer' og så er den der...???

Kåre

Fra : emj

Dato : 26-08-01 10:11

Kåre Kjeldsen skrev i <LU2i7.42$Ac4.1138@news.get2net.dk>:

> Men jeg har fundet ud af det i mellemtiden, jeg har
>i hvert fald fundet en løsning. Om det så er den korrekte...
>Jeg vælger 'Promote to layer' og så er den der...???

Det er da en dårlig løsning. Hvorfor prøver du ikke den helt unikke
mulighed, som PSP6 har og som jeg beskrev?