Hård nød
Fra : Rene Erichsen

Dato : 25-08-01 14:04

Jeg har et ATI All in wonder med Rage Pro Turbo-processor. Nu vil jeg så
benytte tv-udgangen og har købt "s-video til Scart kabel". Mit tv
understøtter S-video og det er valgt til scart indgangen.
Alt synes at være ok, lyden kører fint via lydkortet til stereoanlægget.
Computeren opdager selv at TV'et er koblet til og sætter
opløsningen/frekvensen til 800x600/60Hz.
I indstillingerne til tv-udgangen kan jeg blandt alle formater vælge
"Danmark" eller "Pal-format". Herefter skal jeg så genstarte.

Her er så problemet: Uanset hvad jeg gør, ændrer computeren indstillingen
til
Canada(Ntsc M) under genstarten, opstartsskærmene er ok med farver og det
hele indtil
skærmen med adgangskode kommer så bliver Billedet på TV-skærmen flimrende og
opdelt i 3 dele vandret og er sort/hvid.

Jeg håber nogen kan hjælpe!

mvh Rene

Fra : Kim - kk4401

Dato : 25-08-01 14:57

Jeg har ingen problemer med Apacer ram. Har to stk 128 mb der pt kører
150MHz, cas2.

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 25-08-01 16:01

Kim - kk4401 wrote:

> Jeg har ingen problemer med Apacer ram. Har to stk 128 mb der pt kører
> 150MHz, cas2.
<snip>

Er du nu helt sikker på at det er den rette tråd du har svaret på ?

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12
GED/IT d-- s:- a-- c++++ UL++ P+ L++ E---- W++ N++ o K- w--- O M+ V?

Fra : Kim - kk4401

Dato : 25-08-01 19:05

ups, det var den forkerte.

Fra : J.Andresen

Dato : 25-08-01 22:37

DU SKAL KUN VÆLGE PAL-B FORMAT EJ EFTER LAND

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 26-08-01 07:58

"J.Andresen" <bocaj.dk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> DU SKAL KUN VÆLGE PAL-B FORMAT EJ EFTER LAND

Og du skal købe dig et nyt tastetur!

Mogens