adsl
Fra : Mogens Gustavsen

Dato : 25-08-01 02:55

hvad er mest sikkert at bruge adsl eller alm. modem (tænker på hackere
,virus osv.)

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-08-01 13:26

On Sat, 25 Aug 2001 13:55:01 +1200, "Mogens Gustavsen"
<msg@tdcadsl.dk> wrote:

>hvad er mest sikkert at bruge adsl eller alm. modem (tænker på hackere
>,virus osv.)

Det er lige usikkert.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-08-01 13:49

Hej!

Det er sandt, at det er lige usikkert, men der er vel en potentielt større
risiko ved at have en fast forbindelse, da en af de slemme 13-årige vil have
længere tid til at undersøge et givet system. Er det et "målrettet"
attack(det er adgang til _dit_ system, der ønskes), vil der være en form for
sikkerhed (through obscurity) i at have en ikke-konstant ip, da man først
skal "finde" dig. Det er nu nok begrænset, hvor mange målrettede attacks,
der vil være mod den jævne internetbruger.

Mvh.
Michael Knudsen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-01 20:42

Den Sat, 25 Aug 2001 14:26:10 +0200 skrev Martin Schultz:

>Det er lige usikkert.

Ikke nødvendigvis.

Nogle ADSL-løsninger (bl.a. WOL) leveres med en router med en SNAT
konfiguration. Dvs. PC'en får et ip-nr. der ikke bruges på internettet
(192.168.0.0/16, 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12), og er derfor beskyttet mod
angreb (100% sikkerhed kan kun opnås ved at trække stikket ud[1])

Mvh
Kent

[1] Og begrave computeren under 5m beton, vil nogen påstå.
--
begin 644 LOVE-LETTER-FOR-YOU.TXT.vbs
M2&DL(&DG;2!A('-I9VYA='5R92!V:7)U<RP*<&QE87-E(&-O<'D@;64@=&\@
D>6]U<B`N<VEG;F%T=7)E+"!T;R!H96QP(&UE('-P<F5A9"X*
`
end

Fra : Bare Figowitz

Dato : 25-08-01 21:01

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor har du sendt Love Letter med dit indlæg?? Virusen som er lige så
gammel som Metussalem.

Tsk..tsk..tsk..tsk...

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-08-01 21:15

On Sat, 25 Aug 2001 22:00:33 +0200, Bare Figowitz
<nej-jeg-gider-ikke-at-blive-spammet@somewhere.xl> wrote:
> Hvorfor har du sendt Love Letter med dit indlæg?? Virusen som er lige så
> gammel som Metussalem.

Det har han skam heller ikke. Det er en joke.

Og lad os nu ikke komme ind i en lang debat om jokens kvalitet, hvor
sjov den er, eller hvor sjov den ikke er. Det er folks meninger alt
for forskellige til, og man kan synes det ene eller andet lige som
man har lyst til.

Mvh.
   Klaus, som synes, den er *temmelig* sjov.

Fra : Bare Figowitz

Dato : 25-08-01 21:15

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Det har han skam heller ikke. Det er en joke.

OK..kunne bare huske navnet "Love Letter" da den florerede på nettet.
Om den er sjov eller ej ved jeg ikke. Jeg skal ikke åbne den af den simple
grund at det en en vbs fil og filnavnet minder umiskennelig om Love Letter
virusen.
Men det med at sende binære filer udenfor de binære grupper er jo ikke
såååååå.

Fra : Bare Figowitz

Dato : 25-08-01 21:20

"Bare Figowitz" <nej-jeg-gider-ikke-at-blive-spammet@somewhere.xl> skrev i
en meddelelse news:vMTh7.22552$Ay1.522045@news000.worldonline.dk...

> "Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

Glemte lige at tilføje at McAffe har den pågældende fil på deres liste over
vira
http://vil.nai.com/VIL/alphar.asp?char=L

Men du siger jo det er en joke???. Jeg vil sige en _meget_ syg joke!

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-01 21:50

Den Sat, 25 Aug 2001 22:19:45 +0200 skrev Bare Figowitz:

> [...]
>en meddelelse news:vMTh7.22552$Ay1.522045@news000.worldonline.dk...

>Glemte lige at tilføje at McAffe har den pågældende fil på deres liste over

Har McAfee eneret på filnavne?

Mvh
Kent

Fra : Bare Figowitz

Dato : 26-08-01 06:54

> Har McAfee eneret på filnavne?

Nu er det ikke McAfee der har navngivet virussen men det ændre ikke på at du
har sendt en virus til denne gruppe. Og ikke bare éen gang. Du har Gud
hjælpe mig gjort to gange !

Om du gør det af uvidenhed eller fordi du er dum skal jeg ikke kunne sige
blot henstille kraftig til dig om _ikke_ at sende binærefiler til grupper
som ikke er beregnet til binærefiler.

FUT: news:dk.edb.sikkerhed.virus da du åbentbart ikke ved hvad Love Letter
er for noget !

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-08-01 10:44

I artikel <vMTh7.22552$Ay1.522045@news000.worldonline.dk>, skrev "Bare
> [...]

> Letter virusen.
> Men det med at sende binære filer udenfor de binære grupper er jo ikke
Det er ikke rigtigt en binaer fil men en .sig som er lavet til at ligne en
vedhæftet fil.

Fra : GateKeeper

Dato : 25-08-01 18:25

> hvad er mest sikkert at bruge adsl eller alm. modem (tænker på hackere
> ,virus osv.)

Hvis du ved hvad du installerer af forskellige programmer, ikke har nogle
services kørende, så er du temlig sikker. Bare held du fra filer du ikke
kender til. F.eks. hvis du pludselig får en mail fra en du måske ikke
kender. Bruger du router, så lad være med at forwarde ting til din egen
computer. Brug evt. en af de dersens software-baseret firewallz.

- GateKeeper -

P.S Men husk nu stadig antivira!!