Opdatere drivere til cdrom-drev??
Fra : René Sindberg

Dato : 25-08-01 11:26

Hejsa!

Jeg har en 8500 sys 8.6 Dansk G3 opdt., når jeg tager en apple
systemprofil siger den at drivere til cdrom drev ikke kan bruges?? kan
det passe, og kan man evt. opdatere driverne, det skal nævnes at jeg har
problemer med rom-drevet når der skal læses ind i maskinen, dog har jeg
ingen problemer når jeg feks brænder med toast på det eksterne drev, dog
kan ingen af drevene hante mere end max 10MB før systemet fryser.. med
mindre jeg starter op fra sys cd så kører det.. så det kunne jo godt
tyde på en bug i driveren... men hvor ligger cddriveren og kan jeg bytte
den ud med den driver der i så fald ligger på sys cden?, eller hvis
nogle har en som er endnu nyere som kan køre på samme system.

Mvh
René

Fra : René Sindberg

Dato : 25-08-01 13:10

Hejsa!.

Jeg fandt ud af det... og ganske pudsigt har jeg løst mit problem fra
min G3 update på 8500 hvor den frøs efter ca. 10MB data var kopieret.

Jeg tog den driver fra sys 8.5 og udskiftede med driveren i 8.6, og med
det samme var problemet løst... jeg fatter bare ikke at den gamle driver
skulle være bedre end den nye... men i dether tilfælde løste den
problemet.

Jeg havde gang i sonnettech support som var på bar bund.. men nu kan jeg
skrive til dem med løsningen.. underligt nok at hvis det er en bug de så
ikke har haft andre med lignende problemer.. det fatter jeg ikke.. jeg
skrev endda at den under systemprofil sagde den ikke kunne bruge
driveren.. så burde der da ringe en klokke..)

Men nu er jeg bare tilfreds idet skidtet funger på cd drev.. (indtil
videre da..

mvh
René