kirkegårdsplanter
Fra : Anna Larsen

Dato : 25-08-01 07:21

Idéer efterlyses til ovennævnte.

Der er i forvejen 4 - 6 små stedsegrønne hebe/dværgfyr på gravstedet.
Jeg skal bruge 4 - 6 stk mere, som 'par' for at danne symmetri.

Det skal være planter af 'passende' størrelse, d.v.s ikke for store.
Det skal være hårdføre stauder.
De må ikke kræve megen pleje.
De skal blomstre over hele sommerperioden, evt. så det ene 'par' afløser det
andet., for at skabe lidt liv på graven (fniiiiiiiis !!)

Jeg har selv tænk på dværghortensia, men de har meget kort blomstringstid ??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-08-01 08:18

On Sat, 25 Aug 2001 08:21:03 +0200, "Anna Larsen"
<anna.larsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>De skal blomstre over hele sommerperioden, evt. så det ene 'par' afløser det
>andet., for at skabe lidt liv på graven (fniiiiiiiis !!)

Dværgazalea som blomstrer tidligt og er delvis stedsegrøn kan jeg godt
li' - den er bare SÅ flot når den blomstrer. (Enten dem som kaldes
Diamant-azalea eller en sort som hedder 'Kermesina')

Sankthansurt som det sentblomstrende, men ikke den almindelige
sankthansurt 'Herbstfreude', vælg hellere dem som kaldes Kinesisk
sankthansurt, f.eks sorterne 'Brillant' eller 'Carmen' - eller den nye
rødbladede type 'Matrona'. De bliver ikke helt så store som den
almindelige.

>Jeg har selv tænk på dværghortensia, men de har meget kort blomstringstid ??

Dværghortensia?

http://www.gartneriet.dk