Brev fra "Thisted Amt"
Fra : Jesper FA

Dato : 24-08-01 19:51

Skaderne på motorkøretøjerne stiger i antal og er blevet dyrer. <cut
undskyldning>

De større udgifter medfører, at prisen på din forsikring ændres således:

Nuværende pris: 6.216,00

Ny pris: 10.364,00

Fed! 67% stigning. Så må man jo til at undersøge markedet igen. Hvor er det
folk ellers har gode erfaringer, sådanne mht. prisen?

--
Jesper
CBR600F4

Fra : albert

Dato : 24-08-01 23:04

> Fed! 67% stigning. Så må man jo til at undersøge markedet igen. Hvor er
det
> folk ellers har gode erfaringer, sådanne mht. prisen?

Runa.dk
Bauta.dk

Provinzial (snart nyt navn, da de er købt af Alm Brand)

evt TopDK

Albert

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 07:18

> [...]
det
> folk ellers har gode erfaringer, sådanne mht. prisen?

Hmm, kan du godt forsikre hos dem ? (Med bopæl nær Århus)

Min forsikring på 9'eren steg fra 4.000 til 4.300+ 150 kr i index til ialt
ca 4.500 kr, så jeg beholder nu min forsikring hos dem. Bl.a. fordi
selvrisikoen på tyveri er 0 kr, og selvrisikoen i almindelighed er 6.500 kr.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jesper FA

Dato : 27-08-01 13:31

Mads Lund wrote:

> Hmm, kan du godt forsikre hos dem ? (Med bopæl nær Århus)

Ja. Boede i Skive da jeg tegnede den og kunne så godt flytte tilbage til
Århus.

> Min forsikring på 9'eren steg fra 4.000 til 4.300+ 150 kr i index til ialt
> ca 4.500 kr, så jeg beholder nu min forsikring hos dem. Bl.a. fordi

Hvor mange års skadefri har du, eller hvordan?

> selvrisikoen på tyveri er 0 kr, og selvrisikoen i almindelighed er 6.500
> kr.

Jo, deres betingelser ellers er rimeligt OK. Derfor har jeg også beholdt
dem, selvom jeg senere har fået lidt billigere tilbud andre steder, men en
4kkr stigning er nu ikke sjov, så jeg må se om der er andre der kan gøre
det bedre.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 13:49

> Hvor mange års skadefri har du, eller hvordan?

9 år, før jeg smadrede 9'eren her i sommers. Men nu er der friskade, så det
betyder ikke det store.

> [...]
> 4kkr stigning er nu ikke sjov, så jeg må se om der er andre der kan gøre

Det skal man jo løbende holde øje med.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jesper FA

Dato : 27-08-01 14:03

Mads Lund wrote:

> 9 år, før jeg smadrede 9'eren her i sommers. Men nu er der friskade, så
> det betyder ikke det store.

Hmm.. jeg har da 7 år.. Jeg skulle vist også rykke en klasse op her i år,
jeg ved ikke om det er indregnet i deres pris.

> Det skal man jo løbende holde øje med.

Joo.. 1 gang om året burde man gøre det.. men omvendt, det er begrænset med
mulighederne for en motorcykel. Der ved man godt på forhånd at de fleste
vil give fuldstændigt urealistiske priser.

--
Jesper
CBR600F4