Reparation af bagsvinger
Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 24-08-01 15:57

Hej folkens,
jeg påtænker mig at købe en suzuki GSX R 250.
Der er dog en hage ved det, og det er at der er en revne i bagsvingeren.
Revnen bliver ikke større (også selv om man kører to på den), den er blevet
opdaget for næsten 400 km siden.
Svingeren er en firkantprofil nede ved hjulakslen, og revnen befinder sig
midt på den øverste flade. Den går fra svingerens kant og 3-4 cm ind (langs
med svingeren). revnen er ikke stor/bred, man kan bare se at metallet er
"brækket"
Nu vil jeg så høre om man kan svejse den så det holder, eller om der ikke er
anden udvej end at bide i det sure æble og købe en ny?
jeg ved godt at det er svært at svejse i aluminium, men hvis man finder en
der er vant til det, kan han så klare det?
mvh Jacob

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-08-01 16:55

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Revnen bliver ikke større (også selv om man kører to på den)

Jo !!!!! Lige pludselig så knækker bagsvingeren. Og det vil jeg gerne vædde
noget meget dyrt på.....

Thore Jensen
RF600R, helt uden revner

Fra : Asger Steffensen

Dato : 24-08-01 17:33

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ved godt at det er svært at svejse i aluminium, men hvis man finder en
> der er vant til det, kan han så klare det?

Bare rolig. Den skal nok blive større!
Den kan muligvis svejses, afhængigt af hvor den sidder. Men om synsmanden
vil acceptere det er noget andet, for det bliver svært at klare uden at det
kan ses.

Asger
ZX-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-08-01 17:55

Jacob Stegelmann skrev:

> Hej folkens,
> jeg påtænker mig at købe en suzuki GSX R 250.
> Der er dog en hage ved det, og det er at der er en revne i bagsvingeren.
(...)
Hvis jeg var dig ville jeg bare finde en anden, for udvalget er da stort
nok til at der er nogle at vælge mellem.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : allan jensen

Dato : 24-08-01 16:20

> [...]
> mvh Jacob
>

> sikkert men du vil måske få et problem hvis du bliver kaldt til syn.
allan

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 22:32

> [...]
> jeg ved godt at det er svært at svejse i aluminium, men hvis man
finder en
> der er vant til det, kan han så klare det?

ER det da aluminium?? En simpel test med en given magnet vil afsløre
dette!

Uanset om det er jern eller Aluminium, kan det svejses; men til gengæld
er det ikke tilladt og vil blive kasseret til syn hvis ikke at det er
blevet
camoufleret ved efterfølgende nedslibning og efterlakering af svejsesøm

I pågældende situation er det nok fornuftigst at lade sælger klare
sagen, incl ejerskifte-syn, så man ved hvor man står når modellen er
købt!

--
Armand.

Fra : Jesper FA

Dato : 25-08-01 01:08

Armand wrote:

> ER det da aluminium?? En simpel test med en given magnet vil afsløre
> dette!

Jep, Bagsvingeren er aluminium, resten er stål.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 25-08-01 00:18

det skal dog lige tilføjes, at ved nærmere eftersyn så er revnen ikke
gennemgående.....men det er måske kun et spørgsmål om tid?
Det virker lidt som om at det er overfladen der er revnet.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 25-08-01 13:23

Spørgsmålet er om man ikke kan bore et lille hul forenden af revnen for at
forhindre at den "løber" længere.
Det gør man i større båd og fly konstruktioner.
Men du skal nok have en ny på et tidspunkt snart...

Daniel
Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b86e093$0$53227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...