Frø på nettet
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-08-01 15:04

Jeg sad lige og surfede i et flere dage gammelt eksemplar af Skive
Folkeblad. Heraf fremgår, at Trifolium Frø i Skive er på nettet med
online-salg af havefrø.

Jeg kan kun anbefale firmaet på det varmeste. Adressen er:
http://www.trifoliumfro.dk/

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bo

Dato : 24-08-01 19:06

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> online-salg af havefrø.
>
> Jeg kan kun anbefale firmaet på det varmeste. Adressen eR

Hvordan kan du anbefale det, når du nu kun sad og surfede i et gammelt
eksemplar af Skive Folkeblad ?

Skulle vi ikke lige holde reklamer ude af denne gruppe ?

Enten har du aktier i nævnte firma, eller også er du så ny i nyhedsgrupper,
at man må bære over med dit indlæg.

(Der er selvfølgelig også den mulighed at du er meget ubegavet, men det er
der dog indtil nu ikke noget, der tyder på )

Hvem har bedt om adresser på on-line havefrø ? Nå. og hvorfor poster du dem
så ? Her havde jeg mest lyst til at skrive: "Idiot", men jeg styrer min lyst
og lader være med det.

Mvh

Bo

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-01 20:10

On Fri, 24 Aug 2001 20:05:31 +0200, "Bo"
<bokirkestrupREMOVEME@worldonline.dk> wrote:

>Hvem har bedt om adresser på on-line havefrø ? Nå. og hvorfor poster du dem
>så ? Her havde jeg mest lyst til at skrive: "Idiot", men jeg styrer min lyst
>og lader være med det.

Vist gjorde du ej, det står der jo.
Hvis du skal henstille til folk, så gør det på en ordentlig måde i
stedet for at svine dem til - det fører ikke til noget. (Udover
selvfølgelig mit kill-filter)

FUT: dk.admin.netikette
http://www.gartneriet.dk

Fra : S. Børresen

Dato : 24-08-01 20:26

Give Bo ret, den havde hørt hjemme i dk.opslag.internet.
Den lugter lidt af reklame, også selv om den er venlig ment.

Søren

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 24-08-01 22:16

I artiklen <9m64sv$hut$1@news.cybercity.dk>,
skrev Bo <bokirkestrupREMOVEME@worldonline.dk>:
> [...]

> poster du dem så ? Her havde jeg mest lyst til at skrive: "Idiot",
> men jeg styrer min lyst og lader være med det.

Se, her har vi et eksempel på en bruger, der gerne vil dele sin glæde
med andre, sådan som Preben efterlyste. Og så bliver han kaldt for en
idiot. Den slags kan vi godt undvære. Kurt kan meget vel være kunde
hos Trifolium Frø og haft gode oplevelser med firmaet. At reklamere
for et bestemt firma er naturligvis ikke så smart, men det kan man
godt gøre opmærksom på på en mere venlig måde.

--
Helge.
StrongArm RiscPC - RISC OS 3.70

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-08-01 23:34

>I artiklen <9m64sv$hut$1@news.cybercity.dk>,

[klip]

Jeg bor i lokalområdet og har handlet med firmaet mange gange.

Ingen af delene. Det var ment som en oplysning til andre
haveinteresserede.

> [...]
>for et bestemt firma er naturligvis ikke så smart, men det kan man
>godt gøre opmærksom på på en mere venlig måde.

Jeg tager ad notam at min "reklame" ikke er faldet i god havejord.
Pudsigt, for det har da ikke skortet på indlæg med firmanavns
nævnelse, når folk har bedt om gode råd. Men mit råd var der
selvfølgelig heller ingen der havde bedt om.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-08-01 07:59

On Sat, 25 Aug 2001 00:33:48 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>nævnelse, når folk har bedt om gode råd. Men mit råd var der
>selvfølgelig heller ingen der havde bedt om.

Og det er også netop det som gør problemet. Hvis nogen havde spurgt om
nogen kendte et sted på nettet man kunne købe frø, så var der ikke
noget i vejen for at komme med det link.
Men når det kommer ud af den blå luft så virker det meget nemt som
reklame. Og reklamer hører kun hjemme i de dertil indrettede grupper,
f.eks dk.marked.*-hierakiet.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 25-08-01 20:45

> Jeg bor i lokalområdet og har handlet med firmaet mange gange.

Jeg er noget chokeret over den hysteriske reaktion på den meddelelse.
Hvorfor f. i h. skal folk ikke kunne meddele, hvis de finder et godt
websted?
Der var måske nogle her i gruppen der kunne trænge til en snak med deres
psykiater ;-(

Hilsen,
PEJ

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-08-01 22:02

Poul Erik Jørgensen > Jeg er noget chokeret over den hysteriske reaktion på
> [...]
> websted?
> Der var måske nogle her i gruppen der kunne trænge til en snak med deres

Det skyldes ganske enkelt at vi er h y s t e r i s k trætte af spam. Ikke
bare her i nyhedsgruppen men i det hele taget.

PS: selv i forkortet udgave ser det ikke godt ud at bande i breve til
nyhedsgrupper.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 26-08-01 10:21

> Det skyldes ganske enkelt at vi er h y s t e r i s k trætte af spam. Ikke
> bare her i nyhedsgruppen men i det hele taget.

Hvad er det nu lige spam er for noget????

Med venlig hilsen

Ebbe

Fra : Bakke

Dato : 26-08-01 18:45

> Hvad er det nu lige spam er for noget????

SPAM er en sammentrækning af SPiced hAM.

Og det er ikke en gang en vittighed !

Da jeg nu forudsætter, at du ikke ved hvad det er, kan jeg fortælle dig, at
det er masseudsendt reklamemateriale eller lignende "gode" tilbud, som alle
helst vil være fri for, og som det er ulovligt at sende.

Læs mere f. eks her:

http://spam.abuse.net/

Mvh

BK

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 26-08-01 19:20

"Bakke" <Bak@image.dk> skrev i en meddelelse news:9mbcdr$2arn$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> det er masseudsendt reklamemateriale eller lignende "gode" tilbud, som alle
> helst vil være fri for, og som det er ulovligt at sende.

Nu forstår jeg ikke engelsk *S* men mener dog at være helt klar over hvad SPAM er.
Netop derfor er jeg lidt uforstående over at nogle kan kalde trådens link for SPAM. Det er vel ikke
mere SPAM en hvis en henviser til en hjemmeside hvor man kan læse om f.eks. hekseringe???? Det synes
jeg også er helt i orden, det har måske tilmed den sidegevinst at man får svar på nogle andre
spørgsmål som man har. I din, forkortede, forklaring kan jeg heller ikke se der er gjort noget
forkert, så bliv endelig ved med at henvise til sider hvor der er et fornuftigt svar på det stillede
spørgsmål.

Til sidst: Disse "netbetjente" som hele tiden skal vejlede os andre er årsag til mange flere helt
overflødige indlæg. Hvis linket er til en kommerciel side, tror jeg alle er i stand til at sortere
"reklamen" fra.

Med venlig hilsen og jeg forsætter ikke denne tråd *S*

Ebbe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-08-01 23:44

> Hvad er det nu lige spam er for noget????
>
> Med venlig hilsen
>
> Ebbe

Det er uopfordret tilsendelse af reklame. Og det er t r a l s ! Jeg kan nu
ikke hidse mig så meget op når det kommer her i gruppen og ikke bærer præg
af, at der er en eller anden der skal have plejet egne eller bekendtes
interesser.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Ingversen

Dato : 26-08-01 12:08

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b881251$0$53190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Poul Erik Jørgensen > Jeg er noget chokeret over den hysteriske reaktion

> den meddelelse.

> Det skyldes ganske enkelt at vi er h y s t e r i s k
Mon ikke I er for hysteriske? Jeg er glad for linket til Trifolium Frø. Tak
for det Kurt Hansen
Hilsen
John

Fra : Marlene

Dato : 28-08-01 19:28

John Ingversen <enghuset@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b88d9f9$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mon ikke I er for hysteriske? Jeg er glad for linket til Trifolium Frø.
Tak
> for det Kurt Hansen
> Hilsen
> John

Ja, jeg synes også, at det er dejligt med nogle forskellige links til
relevante hjemmesider. Så..... jeg siger også tak for tippet.

Mvh. Marlene.

Fra : Emil

Dato : 25-08-01 02:08

On Fri, 24 Aug 2001, <juletrae@post4.tele.dk> wrote:

>Kurt kan meget vel være kunde
>hos Trifolium Frø og haft gode oplevelser med firmaet. At reklamere
>for et bestemt firma er naturligvis ikke så smart, men det kan man
>godt gøre opmærksom på på en mere venlig måde.

Jeg var nu glad for at kunne føje endnu et firma til min alt for
lille liste over on-line forhandlere.
At de så ikke kender spansk humle i et så gammelt firma, kan kun
beklages. Men bevares, da har da oregano og vild merian.

Findes der en oversigt over alle on-line frøforhandlere, eller
skal jeg hver gang jeg søger noget bestemt starte Google?

Der går jo nemt en halv timestid inden jeg finder det søgte,
fordi jeg altid falder over en bunke andre interessante sider.
Det skal være så godt; men det *er* skidt (det stjæler min tid).

Go' week-end til hele bundtet.

m.v.h. Emil

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-08-01 08:03

On Sat, 25 Aug 2001 03:08:07 +0200, Emil <emilsen@image.dk> wrote:

>At de så ikke kender spansk humle i et så gammelt firma, kan kun
>beklages. Men bevares, da har da oregano og vild merian.

Spansk humle? Jeg kender den heller ikke.

>Findes der en oversigt over alle on-line frøforhandlere, eller
>skal jeg hver gang jeg søger noget bestemt starte Google?

Jeg har en liste over firmaer som handler med frø/løg/knolde på min
hjemmeside, se adressen i min signatur, klik på Adresser ude i venstre
side.

Den er ikke spor komplet og den indeholder da også en del udenlandske
firmaer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Emil

Dato : 25-08-01 21:56

On Sat, 25 Aug 2001, Mads Lie Jensen wrote:

>Spansk humle? Jeg kender den heller ikke.

Jeg lignede også et stort spørgsmålstegn, da det dukkede op i en
opskrift for et par dage siden. Men Google var min ven.

Havemerian har været brugt som erstatning for Humle ved
ølbrygning og kaldes også Spansk Humle.
Det er de små tørrede koglelignende frøstande fra have-/vild
merian, som jo er det samme som oregano (Oreganum majorana
(Majorana hortensis)) - altså oreganofrø - som bruges.

Dén viden var selvfølgelig nødvenlig for at kunne forstå det
ironiske i mine linier. Beklager mit hurtige tastatur.

>Jeg har en liste over firmaer som handler med frø/løg/knolde på min
>hjemmeside, se adressen i min signatur, klik på Adresser ude i venstre

Tak; den liste har jeg sakset
Det er specielt nyttigt med bemærkningerne; de vil spare mig for
meget tid. Fint arbejde!

m.v.h. Emil

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 29-08-01 10:19

Den 28/08-2001 klokken 20:27, skrev "Marlene" <ryg@post12.tele.dk> i
<3b8be2e0$0$7944$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Ja, jeg synes også, at det er dejligt med nogle forskellige links til
> relevante hjemmesider. Så..... jeg siger også tak for tippet.

Jeg modtager også med største glæde sådan en oplysning.
Men, indtil nu har al den efterfølgende diskussion i tråden været "sort
snak" for mig. Der manglede nemlig både URL og underskrift i det
oprindelige indlæg
(Jeg er TDC kunde).

I aftes hentede jeg så det samme indlæg fra både get2net og worldonline.
Begge steder fandt jeg det originale indlæg i sin fulde ordlyd

Nu sender jeg en forspørgsel til tele.internet.news-service.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 29/08-2001 klokken 11:19)

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 29-08-01 21:30

I artiklen <3b8cbcbd$0$259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>:

[snip]

> Nu sender jeg en forspørgsel til tele.internet.news-service.

Så vidt jeg husker var der ballade med TDCs nyhedsserver netop på det
tidspunkt. Det er altid os med de 'anderledes' styresystemer, det går
ud over når der er noget galt, specielt efter tordenvejr. Men jeg
modtog nu indlægget fint nok.

--
Helge.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 29-08-01 22:22

Den 29/08-2001 klokken 22:29, skrev <juletrae@post4.tele.dk> i
<4ab1ccf4afjuletrae@post4.tele.dk>:

> [...]
> tidspunkt. Det er altid os med de 'anderledes' styresystemer, det går ud
> over når der er noget galt, specielt efter tordenvejr. Men jeg modtog nu

Ret skal være ret. Jeg har lige fundet ud af, at det _er_ min newsreader,
der har et problem
Men, det er kun dette ene indlæg, og _kun_ når jeg henter det fra TDC's
server.

Nu ma jeg have fat i producenten.

Med venlig hilsen,
Kjeld