html og Entourage
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-01 15:16

Entourage har gennem en tid konstant frosset min mac når der skal vises
..html mail, nogen bud på hvade der er galt? alle paches er kørt og
programmet har ca 20MB tildelt...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : tom dissing

Dato : 24-08-01 16:07

Min kører fint ( før 35MB hukommelse !?)
Kan det evt have noget med den måde du har installeret word på !?
Entourage henter en masse info i Officepakken hele tiden.. Bl.a
tekstoversættelse ( og dermed også hele tekst encoding !?!?!)
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-01 01:06

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Kan det evt have noget med den måde du har installeret word på !?
> Entourage henter en masse info i Officepakken hele tiden.. Bl.a
> tekstoversættelse ( og dermed også hele tekst encoding !?!?!)

nej

Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 25-08-01 19:16

Jeg har oplevet det samme. Men vi er ikke alene. Problemet er diskuteret på
www.macfixit.com, med adskillige løsningsforslag. Det der ser ud til at
virke, er det sædvanlige M$-helvede:

1) Fjern alle extensions fra Microsoft (læg dem i en anden mappe til senere
brug). Entourage installerer dem selv igen, i friske, ukorrupte versioner.
versioner.
2) Slet filen "PPC Registration Database" fra Indstillinger/preferences
3) Åbn Excel én gang før du åbner andre Office programmer. Luk det igen. -
dette forhindrer installation af forkerte versioner af nogle småfiler.
4) Åbn Entourage med option-knappen holdt nede - dette genopbygger
programmets database.
)Slet så mange preferences du gider (dvs. afhængig af hvor mange data du vil
miste - det er en god ide at starte i "Microsoft User data/Main Identity")
mappen.

Det virkede for mig.

- Toke

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-08-01 20:25

Toke Riis Ebbesen <tokere@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> miste - det er en god ide at starte i "Microsoft User data/Main Identity")

alt er gjort længe inden jeg postede mit indlæg her i gruppen