Scary Movie 2: Verdens Dårligste Film
Fra : Radio Diablo

Dato : 24-08-01 12:21

Kan de ærede medlemmer i gruppen huske da Scary Movie blev lanceret med
løftet om at der aldrig ville blive lavet en 2'er? Jeg har desværre lige set
subj og håber nu på at instruktør Keenen Ivory Wayans vil brænde langsomt op
i helvede for at bryde dette løfte!
Den film er simpelthen noget af det aller værste undertegnede nogensinde har
brugt 1 time og 23 minutter på. Den slår Urban Legend suverent!

Mit ? til gruppen er så om der er andre der har været så uheldige at se
denne jammerlige film? Og hvorfor helvede smider man sådan en film i biffen
istedet for at sende den direkte på video? eller lysbilleder for den sags
skyld?

Nåja, god weekend til alle

Peter K

Fra : Christian Muus

Dato : 24-08-01 12:24

Radio Diablo <mail@radiodiablo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b863883$0$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
biffen
> istedet for at sende den direkte på video? eller lysbilleder for den sags

Hvordan var den i forhold til 1'eren? For hvis du også syntes at 1'eren var
dårlig, skal jeg helt sikkert se 2'eren!

Christian

Fra : Sauron

Dato : 24-08-01 12:49

"Radio Diablo" <mail@radiodiablo.dk> wrote in message
> [...]
biffen
> istedet for at sende den direkte på video? eller lysbilleder for den sags

jeg var så heldig at nyde min sommerferie i LA hos en af mine kammerater, og
han var vild med 1'eren. Så han slæbte mig, meget mod min vilje, ind for at
se Scary Movie 2. Det var en af de platteste og mest humorforladte komedier
jeg har set i meget lang tid. Jeg har godt nok ikke set 1'eren, men jeg
tvivler meget på det har noget at sige. selvom min entusiasme for filmen kun
rakte til enkelte træk på smilebåndet i ny og næ, var salen en hel del mere
venligstemt over for filmen end jeg var. Men den amerikanske humor er nu
heller ikke særlig sofistikeret, fandt jeg ud af.

Jay

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-08-01 12:57

> [...]
har
> brugt 1 time og 23 minutter på. Den slår Urban Legend suverent!

Har du set den på en eller anden skod VCD kopi eller hvad ?

Hør her......James Woods er med i den, derfor er Scary Movie 2 en god film !

Thomas

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 13:22

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> Har du set den på en eller anden skod VCD kopi eller hvad ?

Ændrer humoren sig i forhold til formatet?

> Hør her......James Woods er med i den, derfor er Scary Movie 2 en god film
!

Du har vitterligt en sjov måde at kvalitetsstemple film på. Hvis Ridly Scott
er instruktøren, så snakker vi mesterværk, hvis James Woods er med er det en
god film. Det må være dejlit simpelt aldrig at behøve at tage stilling til
indholdet, men kun kigge på rulleteksterne for at vide om filmen var god.
Jeg må straks gå ind på IMDB og give alle film med Ridly Scott et 100 tal og
alle film hvor james woods er med skal vel hvae 7 eller 8....

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 11:03

> Du har vitterligt en sjov måde at kvalitetsstemple film på.

Han er ikke den eneste. Nutidens forbrugerne er generelt en flok ukritiske
får, der tror at et flot cover, et godt navn og antallet af tv-reklamer og
plakater er lig med et godt produkt.

Zeki

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 13:52

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> writes:

> Han er ikke den eneste. Nutidens forbrugerne er generelt en flok ukritiske
> får, der tror at et flot cover, et godt navn og antallet af tv-reklamer og
> plakater er lig med et godt produkt.

Det er vel ikke værre end flokken af "intellektuelle" får, der mener,
at hvis en film indeholder en populær skuespiller eller har en dyr
reklamekampagne, så er den dårlig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 11:42

> Det er vel ikke værre end flokken af "intellektuelle" får, der mener,
> at hvis en film indeholder en populær skuespiller eller har en dyr
> reklamekampagne, så er den dårlig.

Tjae, det er jo altid let at generalisere, og ganske interessant at se
hvordan markedsføring har indflydelse på vores syn på en film. Havde James
Cameron's 'Titanic' blot været en film som man lige pludselig havde fundet
på videohylden uden noget forhåndskendskab til den, havde man sikkert været
mere end positivt overrasket. Det er ganske naturligt: Jo mere en film
bliver markedsført, jo større forventninger er der til den. Det sjove er, at
selve kvaliteten af filmen ikke er proportionel med antallet af
markedsføringskroner (nudge, nudge). Om det blot er de "intellektuelle" der
er klar over det, er svært at svare på, da man vel sagtens kan være en
kritisk forbruger (nudge, nudge #2) selvom man ikke er intellektuel.

Zeki

Zeki

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 14:31

> [...]

> på videohylden uden noget forhåndskendskab til den, havde man sikkert været

Det var netop Titanic jeg tænkte på.

Jeg synes at Titanic er en flot, velinstrueret og velskrevet film.

Den er ikke "dyb", men derfor er den nu aldeles glimrende alligevel.

Den kritik jeg har hørt af filmen har været på niveau med "Leo er
åndssvag" og "Der var den og den faktuelle fejl i måden dingenot
nummer otte fra højre var sat fast i maskinrummet". Det kan jeg ikke
bruge til noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 14:49

> Det var netop Titanic jeg tænkte på.

Ja, det vidste jeg godt :)

> Jeg synes at Titanic er en flot, velinstrueret og velskrevet film.

Ja, den var skam glimrende nok. James Cameron kan tilsyneladende ikke
skuffe. Min respekt for manden steg betragteligt efter hans geniale
manuskript til 'Strange Days'.

Zeki

Fra : John Hinge

Dato : 25-08-01 07:57

"Peter B. Juul" wrote:

> Jeg synes at Titanic er en flot, velinstrueret og velskrevet film.
>
> Den er ikke "dyb", men derfor er den nu aldeles glimrende alligevel.

Jeg må *host* gi dig ret.
Jeg ventede med at se den til den dukkede op på video, fordi jeg som
alle de andre får var bukket un der for 'leo er dum, filmen sutter'
gruppepresset. Men jeg må *host* indrømme at det faktisk er en ret
så flot lavet film, store sets, nysseligt filmet etc..
Men den dag i dag er det godt nok ikke en holdning man scorer de
fede point med, detr er stadig mere in at være imod Titanic, bare
sådan fordi 'den film er noget møj, basta!'

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Personaleseminar, jaaa. fuld ? mig? ihh nej.. ses i morgen

Fra : Casio

Dato : 24-08-01 14:41

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse news:m3g0ahzklo.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

| Det er vel ikke værre end flokken af "intellektuelle" får, der mener,
| at hvis en film indeholder en populær skuespiller eller har en dyr
| reklamekampagne, så er den dårlig.

Just my words !!!

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 14:42

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Det er vel ikke værre end flokken af "intellektuelle" får, der mener,
> at hvis en film indeholder en populær skuespiller eller har en dyr
> reklamekampagne, så er den dårlig.

Og jeg er sikker på at samme flok intellektuelle får også lader sig snoppe
til at synes bestemte film er gode. Enten pga af instruktøren eller fordi
det synes de andre filmsnobber også. Jeg så lige O Brother... i går, og...
Nej det hører vist hjemme i en ny tråd.

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 14:51

> Jeg så lige O Brother... i går, og...
> Nej det hører vist hjemme i en ny tråd.

Næh nej, den får ikke lov at slippe:
En meget kritikerrost film, men hold kæft hvor jeg kedede mig. Der er jo
hverken hoved eller hale på filmen.

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 15:03

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> wrote in message
> Næh nej, den får ikke lov at slippe:

Jamen jeg slap det heller ikke. Jeg startede bare en ny tråd.

> En meget kritikerrost film, men hold kæft hvor jeg kedede mig. Der er jo
> hverken hoved eller hale på filmen.

En Coen Bros. specialitet tror jeg...

Joakim

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 15:05

> En Coen Bros. specialitet tror jeg...

Ikke rigtigt. Deres film, 'Fargo' var ganske genial.

Zeki

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-08-01 15:25

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> En Coen Bros. specialitet tror jeg...

Kedelig eller uden hoved eller hale ?

Big Lebowski, Fargo og Hudsucker Proxy opfylder efter min mening ingen
af betingelserne. Barton Fink kan efter min mening godt kategoriseres
som "uden hoved eller hale".

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 15:46

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message
> Kedelig eller uden hoved eller hale ?
>
> Big Lebowski, Fargo og Hudsucker Proxy opfylder efter min mening ingen
> af betingelserne. Barton Fink kan efter min mening godt kategoriseres
> som "uden hoved eller hale".

Efter min mening mening opfylder de det alle sammen. Sådan er vi så
forskellige.

Joakim

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-08-01 14:44

Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HWrh7.11951$3q.404514@news010.worldonline.dk...

> Han er ikke den eneste. Nutidens forbrugerne er generelt en flok ukritiske
> får, der tror at et flot cover, et godt navn og antallet af tv-reklamer og
> plakater er lig med et godt produkt.

Nu synes jeg nok liiiige du sku' styrre talegaverne lidt der. Hvis du
sammenligner mig med ovenstående, så er du ikke helt rask. Jeg havde i
øvrigt ingen forventninger overhovedet, og havde kun set traileren, da jeg
så den første Scary Movie. Jeg syntes stadig den var helt urimeligt sjov, og
ku forestille mig at to'eren holder........og James Woods er med, som ruler
det meste af jorden med sit talent.

Eller skal jeg sige: From the man who thought The Fifth Excrement was better
than Boogie Nights. He he....

Thomas

Fra : Zeki

Dato : 24-08-01 15:01

> Nu synes jeg nok liiiige du sku' styrre talegaverne lidt der. Hvis du
> sammenligner mig med ovenstående, så er du ikke helt rask.

Døm selv. Det med at konkludere er du jo ekspert i.

Zeki

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-08-01 14:02

>!
>
> Hvis Ridly Scott
>er instruktøren, så snakker vi mesterværk,
*CUT*

....hvilket også er en fejl ifht. Gladiator- den film suckede så VILDT
at jeg stadig krummer tæer over den når jeg tænker tilbage på
premiereaftenen (first movie EVER jeg var ved at forlade biografen i!)

/Jeppe

Ps. Er James Woods med i Scary Movie 2?? -det vidste jeg ikke, den må
ses!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 14:33

JeppeM@groenjord.dk (Jeppe Møller) writes:

> ...hvilket også er en fejl ifht. Gladiator- den film suckede så VILDT
> at jeg stadig krummer tæer over den når jeg tænker tilbage på
> premiereaftenen (first movie EVER jeg var ved at forlade biografen i!)

Når du nu fortæller os, at en succesfilm fra sidste år, som mange
elskede højt, "suckede så VILDT" kunne det være godt om du gad uddybe,
hvad du var utilfreds med, samt om du var fuld.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-01 15:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message > Når du nu
fortæller os, at en succesfilm fra sidste år, som mange
> elskede højt, "suckede så VILDT" kunne det være godt om du gad uddybe,
> hvad du var utilfreds med, samt om du var fuld.

Nu er det jo en diskusion vi har haft en del gange herinde. Og ikke engang
ret længe siden sidst. Og Jeppe er langt fra den eneste der har den
holdning. Faktisk er jeg af den opfattelse at der næsten er gået mode i at
tale ned om den film, ligesom det gjorde med Titanic.

Joakim

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-08-01 16:17

opsumering: (og jeg søger ikke svar)
-Jeg havde svært ved at se hvad filmen ville
-den sprang en del i handlingsforløbet og var derved ikke flydende
-billederne var elendige (husker scenen hvor han sidder og taler med
sin sorte (må man sige det?) slave-ven ud i ørkenen... en film til
flere millioner dollars kunne da for SAT** stille skarpt!! men nej...
-Russel Crove NÆRMEDE sig ikke engang en Oscar (magen til karekterspil
skal man lede længe efter... (van Damme *host*))
- Person galleriet var noget tamt og manglede liv og
-det linære plot kunne godt have tålt lidt pift fra sidelinjen

Folk taler om smag og behag- men den film suttede- JEG forventer mig
ihvert fald lidt mere- action eller ej!

/Jeppe

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 24-08-01 14:39

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9m5grv$e44u$1@ID-81106.news.dfncis.de...

> [...]
og
> alle film hvor james woods er med skal vel hvae 7 eller 8....

DAMN. Jeg skulle alligevel have puttet en i slutningen af sidste linie,
i mit oprindelige indlæg.

Troede at I alligevel fattede ironien, but no....

Men James Woods ER stadig kongen i mange film.

Thomas

Fra : Radio Diablo

Dato : 27-08-01 08:38

Nej, jeg så den til en presseforestilling i en dansk biograf...

> Har du set den på en eller anden skod VCD kopi eller hvad ?
>
> Hør her......James Woods er med i den, derfor er Scary Movie 2 en god film
!

James Woods plejer at være god... men han må virkelig ha manglet penge siden
han er gået med til det lort...

Peter K