Access til Word
Fra : Rudy Madsen

Dato : 24-08-01 12:10

Hej gruppe

Hvis jeg vil fra en skabelon i Word have en knap, hvorfra jeg kan hente data
fra en forespørgsel i Access, hvordan kan det så foregå? Det er altså
meningen, at jeg skal f.eks. hente navn, adresse osv. til et brev, jeg vil
sende her og nu.

Hvad er princippet og hvordan gør jeg?

/Rudy

Fra : Sigurd

Dato : 27-08-01 14:33

Prøv dk.edb.database.ms-access.
Sigurd
"Rudy Madsen" <rudymadsen@educase.dk> skrev i melding

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 27-08-01 18:41

Rudy Madsen <rudymadsen@educase.dk> wrote in message
> [...]
> fra en forespørgsel i Access, hvordan kan det så foregå? Det er altså
> meningen, at jeg skal f.eks. hente navn, adresse osv. til et brev, jeg vil

Hej Rudy

Her er et lille eksempel i DAO (selvom man nok burde bruge ADO nu).
Eksempel er uden fejlhåndtering (og meget andet), men burde give dig
en ide at arbejde videre med.

Koden virker kun hvis
* du har de tre bookmarks (Navn, Email, Adresse) i dit Worddokument
* du har tilføjet Microsoft DAO 3.5 Object Library under referencer i Word
VBA
* du har en Access database i samme mappe med navnet TestAfUseNet.mdb
* databasen indeholder en tabel med navnet tblPersons
* og denne indeholder mindst tre kolonner (Navn, Email, Adresse)

Desuden skal databasen indholde en post for det Id som man angiver i
msgboxen
ellers fejler funktionen også. Håber du kan bruge dette lille eksempel til
noget

Private Sub cmdGetData_Click()
Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Dim intMemberId As Integer

intMemberId = CInt(InputBox("Skriv nummer", "Hvilken person"))

Set db = OpenDatabase(ActiveDocument.Path & "\TestAfUseNet.mdb")
Set rs = db.OpenRecordset("tblPersons", dbOpenSnapshot)

rs.FindFirst ("Id = " & intMemberId)

Bookmarks("Navn").Range = rs!Navn
Bookmarks("Email").Range = rs!Email
Bookmarks("Adresse").Range = rs!Adresse