>6: Ringer til fejlmelding og så starter grammofonen med, at det er ens
eget
>udstyr det er galt med osv. Nå men geniet i den anden ende forbarmer sig og
>tester så ISDN Linien og kommer frem til, at der intet er galt og at det er
>ens eget udstyr - dejligt ikke!
Jo, virkeligt lækkert... Problemet er bare, at i 90% (skønnet) af
tilfældene, så er det klart brugerfejl og udstyret der fejler (ligesom i et
parforhold
...
>7: Man spørger forsigtigt support-geniet, hvordan det kan være ens eget
>udstyr, når nu det er muligt at få fat i centralen og v.h.a. analoge DTMF
>toner konverteret til ISDN pakker at få fortalt centralen, hvem man vil
>snakke med, få forbindelse til en mobiltelefon og tilmed høre vedkommende
>sige:"HALOOooooo" uden at kunne høre mig. Svaret var kort og enkelt, at det
>kunne SAGTENS LADES SIG GØRE.
Det kan det også. Kort og enkelt.
Hvad mener du med "support geniet", håber ikke du nævnte den opfindsomme
titel over for vedkommende! Du får et voksent svar på et voksent spørgsmål
spurgt på en voksen måde, ikke?
>8: For at undgå en teknikker til 350,- bobs tænkte jeg, at jeg hellere
måtte
>gå hjem og knalde en anden terminal adapter på inden der løb omkostninger
>på.
God ide!!! Så sparede du jo 350 kr. Men heldigvis har dine telefonopkald til
fejlmelding jo ikke kostet noget, for teledanmarks 80 numre er jo
selvfølgelig gratis at ringe til, så der sparede du jo yderligere et par
kroner...
>9: jeg knaldede røret på og prøvede lige for en sikkerhedsskyld at ringe
>hjem - VUPTI - IKKE OPTAGET og kort efter har jeg min telefonsvare i røret
>og alt virker helt perfekt.
Godt at høre
>Konklusion for egen regning:
>Tele DKs test loop signal til min NT boks har sørme repareret mit
>tilsluttede udstyr - bob bob bob - eller skulle der mons tro ha' været en
>lille bug i en eller andens software, som blev udlignet at supportgeniets
>test signal.
Sørme ja, du har sørme løst et problem selv. Det var sørme flot. Tror
desværre du har haft klumper på linien, men det er jo hvad der desværre kan
ske, men som der åbenbart heldigvis er en nem løsning på. Håber selvfølgelig
ikke det er noget som fortsætter, for så må du kontakte TDC og få dem til at
sætte en overvågning på din linie (DLM)
>Det er sku' da irriterende at man hos Tele DK med det samme beskylder en
for
>at ha' defekt udstyr, når det er hos dem selv eller deres NT boks, at det
er
>galt.
Tjaa, som sagt, MEGET TIT brugerfejl og udstyr som fejler. Og som før nævnt,
NT boksen er MEGET sjældent grundlag for fejl, men du kan til hver en tid
tage den med ned i en telebutik og få den byttet, men det vil jo ikke have
løst dit problem i dette tilfælde.
>Nå, men det var så historien, men er der nogen der ved hvorfor det sker -
er
>det NT boksen hos mig, der skulle ha' et spark eller hva' ? (det er anden
>gang det sker!!)
Spark bare løs, men så tror jeg næppe at telebutikken bytter den for dig,
hvis der sidder en størrelse 48 ecco sko plantet på den. Husk, at før du går
igang med afreageringen, at NT boksen er TDCs ejendom. Desuden er den helt
sikkert ikke skyld i dine problemer.
Jeg har nu svaret på HELE din historie (uden forhistorien) og helt uden cuts
and bruises.
Venlig hilsen Peter Tønnesen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC.