King Carl m.m.
Fra : Tomas Linnet

Dato : 23-08-01 18:24

Er der nogen der har bedre hukommelse en jeg?
Hvilket år vandt Foggy Formula 1 TT på Honda RC30?
Hvad hedder gadeversionen af hans 996?

På forhånd tak

Tomas Linnet
VFR400R+ #89 RGV250M SP

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 19:34

On Thu, 23 Aug 2001 19:24:16 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>Er der nogen der har bedre hukommelse en jeg?

Der er sikkert mange Tomas )

>Hvilket år vandt Foggy Formula 1 TT på Honda RC30?

World TT Formula 1 i '88 og '89

(vandt FIM TT Formula 1 Cup i '90 - hvad det så end er)

>Hvad hedder gadeversionen af hans 996?

Ducati 996 SPS...me thinx

-M

Fra : Tomas Linnet

Dato : 23-08-01 22:08

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Ducati 996 SPS...me thinx

nah...... den hedder vist noget "Infostrada Foggy Race Replica" agtigt noget
måske........

den er malet som Foggys Duc, og det er en 996 SPS ikke

> -M

Tumz

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 22:26

On Thu, 23 Aug 2001 23:07:31 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>nah...... den hedder vist noget "Infostrada Foggy Race Replica" agtigt noget
>måske........

Der blev lavet et antal (100 eller noget i den stil) med hans signatur
på tanken og i specielle farver og det er vel den du tænker på og den
hed ganske rigtigt noget i den stil (jeg har vist en test et sted),men
homologeringsmodellen var såvidt jeg ved 996 SPS...og som sådan
gadeversionen.

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 22:45

On Thu, 23 Aug 2001 23:25:41 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

> [...]
>hed ganske rigtigt noget i den stil (jeg har vist en test et sted),men
>homologeringsmodellen var såvidt jeg ved 996 SPS...og som sådan

Okay har nu tjekket efter og den jeg tænker på er _ikke_ en 996 men en
916 og hedder 916 Foggy Replica,blev produceret i 200 stk.Om der også
blev lavet en tilsvarende 996'er i '00 ved jeg faktisk ikke.

Kilde : Eng. Bike Okt-99

-M

Fra : finn sander

Dato : 23-08-01 21:51

Du har ikke helt ret det var 89, tjek selv på www.iomtt.com

ps thomas, du vil vel ikke sælge din NC-30 "billig"? eller ved du hvor der
er en til rimelig pris , km stand er underordnet.
F S
-------
Carl Fogarty

Superstar and super-hero to his fans, Carl Fogarty's TT exploits began in
the mid-Eighties. He was the winner of the 1985 Lightweight Newcomers Manx
Grand Prix and went on to win three TT races. The first was the 1989
Production 750 Race and he collected the 1990 Formula 1 and Senior trophies.
He had an epic battle with Steve Hislop in 1992, thrilling the crowds in a
Yamaha/Norton duel to the finish. Although Hislop won by four seconds
Fogarty, on his Yamaha, wasn't hanging around - he set a new outright record
at 123.61 mph on the last, nail-biting lap! This record stood for seven
years until 1999. His exploits in the World Superbike series have been well
catalogued and he has won unprecedented four titles.

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 22:20

On Thu, 23 Aug 2001 22:50:44 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>Du har ikke helt ret det var 89, tjek selv på www.iomtt.com

Øhhh hvis der udelukkende tænkes på IOM så var det vel i '90 han vandt
Formula one TT, i 89 var det 750 production han vandt.

Løbsserierne (verdensmesterskabet) _var_ i '88 og '89.

http://www.carlfogarty.org.uk/fogarty_2000_career.htm
http://www.motorcycle.com/mo/mcracing/foggyfacts.html
http://www.intensecure.demon.co.uk/index1.html

-M

Fra : finn sander

Dato : 24-08-01 12:47

http://www.iomtt.com/results/Races.asp?Meet_Code=TT88

jeg tror nu mere på iom hjemmeside og det var J. dunlop der vandt i 88.
FS

Fra : Michael K.S.

Dato : 24-08-01 14:54

On Fri, 24 Aug 2001 13:46:39 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>http://www.iomtt.com/results/Races.asp?Meet_Code=TT88
>
>jeg tror nu mere på iom hjemmeside og det var J. dunlop der vandt i 88.

Ja-ja Finn selve løbet IOM,men ikke VM-serien,prøv nu at læse det en
gang til.....evt. misforståelser skyldes navnelighed mellem løbet på
IOM og en løbsserie og jeg skrev derfor om begge i forrige post.

Altså IOM i '90 (i Formula One TT-klassen) og løbsserierne i '88 og
'89. (World TT Formula one )

-M

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 14:02

> On Thu, 23 Aug 2001 22:50:44 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
> wrote:
>
> Løbsserierne (verdensmesterskabet) _var_ i '88 og '89.

Og ikke siden! ??????????????

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 24-08-01 14:59

On Fri, 24 Aug 2001 15:01:30 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Og ikke siden! ??????????????

Ikke som Formula one TT nej,da han senere vandt VM flere gange var det
jo i World Superbike og ej heller på RC30 vel,men på Ducati !

-M

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 21:57

> Ikke som Formula one TT nej,da han senere vandt VM flere gange var det
> jo i World Superbike og ej heller på RC30 vel,men på Ducati !

Blev han ikke champ for Honda også???

--
Armand.
(der savner familiens duc.maniac ved sin side)

Fra : Per Pedersen

Dato : 24-08-01 12:46

"Tomas Linnet" <tomasane@orangenet.dk> wrote in message
> Er der nogen der har bedre hukommelse en jeg?
> Hvilket år vandt Foggy Formula 1 TT på Honda RC30?
> [...]

Har du tænkt over din std. 125 karriere??

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen