E-Mail
webnoob 5265
Xnews: Marker tråd læst / gå til næste trå~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-01 14:51

Det er ikke lykkkedes mig at finde en tastaturmulighed for at
springe til næste tråd (med ulæste emner) i Xnews. Kan man det?

Konkret leder jeg efter følgende funktioner:
- Gå til næste tråd
- Gå til næste tråd med ulæste meddelelser
- Gå til næste tråd med ulæste meddelelser og marker denne tråd som
læst.
- Gå til forrige tråd
- Gå til forrige tråd med ulæste meddelelser
- Gå til forrige tråd med ulæste meddelelser og marker denne tråd
som læst.

Er der foruddefinerede tastaturgenveje til (nogle af) disse
funktioner - eller kan man selv lave det?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Morten Ovi

Dato : 23-08-01 15:06

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
news:dk.edb.internet.software.mail+news :

> Er der foruddefinerede tastaturgenveje til (nogle af) disse
> funktioner - eller kan man selv lave det?

Jeg mener at jeg stødte på en forklaring inde i news.software.readers
(som jo er et cool sted hvis man har problemer med Xnews), men jeg kan
ikke komme det meget nærmere... Det er nok en måneds tid siden, men et
sådan spørgsmål dukker jo op med kortere eller længere pause.

Jeg bruger i stedet F12 meget, så på den måde læser jeg slet ikke det
første indlæg i trådene - jeg lader overskriftet afgøre det.

--
Morten Ovi
stud.dåm

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-08-01 16:10

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i

> Det er ikke lykkkedes mig at finde en tastaturmulighed for at
> springe til næste tråd (med ulæste emner) i Xnews. Kan man det?

Prøv at check ALT+K, der lister de aktuele keyboard mappings i XNews.
Kan også findes i Special menuen.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-01 11:25

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> Prøv at check ALT+K, der lister de aktuele keyboard mappings i
> XNews. Kan også findes i Special menuen.

Det burde jeg naturligvis have gjort først.

Her fandt jeg "ø" - som springer til næste tråd, men ikke markerer
den aktuelle tråd læst. Det er dog et stort skridt fremad.

Jeg "opdagede" i øvrigt et par andre praktiske genveje:
"." - som går til næste indlæg, og
"'" - som går til næste ulæste indlæg.

Normalt benytter jeg bare mellemrumstasten, men specielt når folk
har bundciteret er det rart at kunne komme hurtigt videre.