Cube 450 mHz versus nyere G4?
Fra : Jens Hofman Hansen

Dato : 23-08-01 14:11

Jeg overvejer at købe en Cube G4 og spekulerer på, om jeg hurtigt bliver
ked af 450 mHz-processoren fremfor de nyere f.eks. 733 mHz processorer, som
findes i towermodellerne.

Ofte hører jeg, at hastigheden i høj grad er et spørgsmål om RAM, og der
kan være 1,5 GByte i Cube, så dét er ikke noget problem.

Men hvor meget hastighedsforøgelse er der i de nye processorer i forhold
til 450 mHz? Hvor er det, at de hurtigere processorer kommer til sin ret i
praksis? F.eks. hvilke programmer, hvilke rutiner, etc?

Med venlig hilsen
Jens Hofman Hansen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-08-01 14:44

On Thu, 23 Aug 2001 15:11:28 +0200, Jens Hofman Hansen
<info@metamaten.dk> wrote:

> Jeg overvejer at købe en Cube G4 og spekulerer på, om jeg hurtigt bliver
> ked af 450 mHz-processoren fremfor de nyere f.eks. 733 mHz processorer, som
> findes i towermodellerne.

"En datamat kan aldrig blive for stor", som man siger. Cuben er desuden
udgået, så skal du have en er det på brugmarkedet, og da vil du
sandsynligvis kunne spare penge ift. en ny G4-733.

-j

--
Netcetera Aps         Men are from Earth.
Brolaeggerstraede 4       Women are from Earth.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 23-08-01 14:52

in article 3B850100.F7160C27@metamaten.dk, Jens Hofman Hansen at
info@metamaten.dk wrote on 23/08/01 15:11:

> Jeg overvejer at købe en Cube G4 og spekulerer på, om jeg hurtigt bliver
> ked af 450 mHz-processoren fremfor de nyere f.eks. 733 mHz processorer, som
> findes i towermodellerne.

Medmindre du lever og ånder for 3Dspil, de rkommer ud om 1 år, tung grafik-
og video redigering, skulle en 450 Mhz G4 tilfredsstilel dine behov ganske
godt.

> Ofte hører jeg, at hastigheden i høj grad er et spørgsmål om RAM, og der
> kan være 1,5 GByte i Cube, så dét er ikke noget problem.

Korrekt, siden du får smidt RAM i nakken i dag...

> Men hvor meget hastighedsforøgelse er der i de nye processorer i forhold
> til 450 mHz? Hvor er det, at de hurtigere processorer kommer til sin ret i
> praksis? F.eks. hvilke programmer, hvilke rutiner, etc?

I AltiVec accellererede programmer sparker G4-baserede Mac'er generel RØV så
det ellers forslår!

Men et absolut mål for hvor meget hastiigere de nyere Mac'er, kan jeg ikke
give. Kun cirkatal.

Eftehånden som programmerne tilpasses (recompileres) til den nye G4
processor, skulle vi efterhånden se den nye G4 PowerMac distancere sig fra
de ældre, af tekniske grunde.

Men regn ellers med en hastighedsforøgelse der er proportionel med forkellen
i Megahertz.

best wishes, Peter

tel: +45 51 92 39 81
web: http://haxor.dk

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 23-08-01 15:01

> [...]

> ked af 450 mHz-processoren fremfor de nyere f.eks. 733 mHz processorer, som

Forget it.

Alt udsolgt.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jens Hofman Hansen

Dato : 23-08-01 15:24

> Forget it.

Det tror jeg ikke. Jeg har en ny på hånden fra en forhandler og ellers kan
man altid købe brugt.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 23-08-01 15:48

> Det tror jeg ikke. Jeg har en ny på hånden fra en forhandler og ellers kan
> man altid købe brugt.

Netop!

Der er da i hvert fald 4 til salg på mediamac. Alternativt kan de købes
i udlandet - jeg har f.eks. set flere hos forhandlere i Flensborg (D).

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : claus / lundholm

Dato : 24-08-01 10:23

> Forget it.
>
> Alt udsolgt.
Ikke sandt. Jeg ved at Macpartner i Middelfart stadigvæk kan fremskaffe,
samt de har nogle på lager endnu!

www.macpartner.dk

Claus..

Fra : james

Dato : 28-08-01 21:45

> Forget it.
>
> Alt udsolgt.
> --

Min bror fandt 6 stykker i England på MacWarehouse IDAG: Skyd dig! ...inkl
CD-brenneren!

-ajmes

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-08-01 22:01

In article <3B8C02D2.763B23C6@post5.tele.dk>,
james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Skyd dig!

Hørt!

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-01 22:10

> Hørt!

ROFTL, så slipper Per for at bekymre sig om Cristian Bech gør det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-01 09:01

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ROFTL, så slipper Per for at bekymre sig om Cristian Bech gør det.

Du stavede mit navn forkert! Hvis jeg var dig, ville jeg være _meget_
forsigtig med at købe en af de nye iBooks, som jeg så brændende ønsker
mig.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-08-01 23:30

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Du stavede mit navn forkert! Hvis jeg var dig, ville jeg være _meget_
> forsigtig med at købe en af de nye iBooks, som jeg så brændende ønsker
> mig.

hvor er det lige jeg har stavet forkert jvf. din egen header?

NB. jeg overvejer faktisk at sælge min 466/DVD/192mb (hvad kan man få
for sådan en fra december 2000?) og anskaffe en ny iBook, da dametasken
er både tung svær at få plads til i rygsækken, især til vinter hvor
skiftetøj er påkrævet hvis jeg skal cykle til skovlunde.

Fra : Anders

Dato : 30-08-01 23:34

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> [...]
> er både tung svær at få plads til i rygsækken, især til vinter hvor
> skiftetøj er påkrævet hvis jeg skal cykle til skovlunde.

Hvor høj er du?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-08-01 23:41

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> Hvor høj er du?

Den forstår jeg ikke? ...men jeg skal da gerne forsøge at svare: 185cm

Fra : Anders

Dato : 30-08-01 23:51

> Den forstår jeg ikke? ...men jeg skal da gerne forsøge at svare: 185cm

Har du set ganghøjden på KDAS? Da jeg gik der gik jeg ind i loftskiltene,
hvis jeg ikke var forsigtig. Jeg fik nær-kraniebruds-oplevelse en dag, da
jeg i et elegant lille hop skulle placere en speciel elendig sammenkrøllet
tyskstil i papirkurven (det er ikke mine tyskstilskrølningsteknik, som er
elendig) og bankede hovedet op i loftspladerne.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-01 23:05

> [...]

> tyskstil i papirkurven (det er ikke mine tyskstilskrølningsteknik, som er
> elendig) og bankede hovedet op i loftspladerne.

Det bliver nok ikke noget problem for Morten. Han går sikkert
rundt med en MET Stradivarius cykelhjælm på hovedet det meste af tiden
alligevel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Johnny Louis

Dato : 01-09-01 11:13

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Den forstår jeg ikke? ...men jeg skal da gerne forsøge at svare: 185cm

Så tror da fanden at vi forleden ikke kunne blive enige om vi var
overvægtige eller ej du er 14 cm højere end mig.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-01 23:25

Johnny Louis <bendataFJERN@DETTEpostman.dk> wrote:

> Så tror da fanden at vi forleden ikke kunne blive enige om vi var
> overvægtige eller ej du er 14 cm højere end mig.

Ja, det kan være noget forvirrende noget med højde og vægt.
Ifølge vægttabellen i Medicinsk Kompendium er jeg 213 cm høj.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 02-09-01 06:49

> Ja, det kan være noget forvirrende noget med højde og vægt.
> Ifølge vægttabellen i Medicinsk Kompendium er jeg 213 cm høj.

Hvad så med mig?

Jeg vejer sådan cirka 75 kg. Og er 170 høj. Svarende til størrelse 16 år
i børnetøj. Jeg burde tabe 15-10 kg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-01 08:01

Fra : Anne Lysdahl Teilo

Dato : 13-01-03 16:16

> Ja, det kan være noget forvirrende noget med højde og vægt.
> Ifølge vægttabellen i Medicinsk Kompendium er jeg 213 cm høj.

Jeg er nysgerrig! Er du vokset eller sunket efter al den tid?

--
Mange hilsner fra Anne

http://www.teilo.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-03 11:15

Anne Lysdahl Teilo <anne@teilo.dk> wrote:

> Jeg er nysgerrig! Er du vokset eller sunket efter al den tid?

Vokset. Hvis man tager min vægt og plotter den ind i vægttabellen og
følger linien, når man en højde på 213 cm. Visse personer mener nu ikke,
det er i højden, jeg er vokset.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-01-03 11:23

On Tue, 14 Jan 2003 11:14:55 +0100, Henrik Münster wrote:

> Vokset. Hvis man tager min vægt og plotter den ind i vægttabellen og
> følger linien, når man en højde på 213 cm. Visse personer mener nu ikke,
> det er i højden, jeg er vokset.

Det er ikke sikkert du behøver være bange for at du er overvægtig
- det kan være du bare er underhøj .

Mvh,
Morten

Fra : Christian Bech

Dato : 31-08-01 11:32

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> hvor er det lige jeg har stavet forkert jvf. din egen header?

Der er normalt 'h' i Christian.

> [...]
> er både tung svær at få plads til i rygsækken, især til vinter hvor
> skiftetøj er påkrævet hvis jeg skal cykle til skovlunde.

Jeg forventer en detaljeret ruteplan over cykelturen, så jeg har
optimale betingelser for at planlægge overfaldet.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-01 15:14

> Der er normalt 'h' i Christian.

....så meget for den kommende dansk lærer.....

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-08-01 16:59

In article <1ez0hl1.zr3ksw1osotutN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> ...så meget for den kommende dansk lærer.....

Du gør det med vilje, ikke?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-01 17:06

> Du gør det med vilje, ikke?

selvfølgelig, jeg er jo fejlfri og har altid ret.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-01 23:05

> Du gør det med vilje, ikke?

Skriver dansklærer i to ord, eller hvad?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-08-01 23:35

In article <1ez129j.hwhqoxmsl19mN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Skriver dansklærer i to ord, eller hvad?

Fx, ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-08-01 16:39

> [...]

> til 450 mHz? Hvor er det, at de hurtigere processorer kommer til sin ret i
> praksis? F.eks. hvilke programmer, hvilke rutiner, etc?

Cuben er faktisk den eneste "lille" pro-model der kan støves op hos
importøren og der er kun få tilbage.

Cube:
Fordele: Fedt design, ekstremt lavt støjniveau, kan leveres for
indeværende.
Ulemper: Ingen (næsten) udvidelsesmuligheder.
Pris: ca. 13000 + moms

Ny 733 mHz G4:
Fordele: knap dobbelt så hurtig som Cuben. Udvidlesmuligheder - ekstra
harddiske, PCI-kort.
Ulemper: Mere støjende, fulder mere og designet - bob-bob. Kan næppe
leveres for tidligst i næste uge.
Pris: ca. 15.000 + moms

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : tom dissing

Dato : 23-08-01 17:11

Alewne forskellen mellem et Xtremt langsomt ATI rage grafikkort contra de
.... Hurtigere.. Gforce2 kort er nok til at du bør vælge en towermdel !!
+ senere udvidelses muligheder
Tom

On 23/08/01 15:11, in article 3B850100.F7160C27@metamaten.dk, "Jens Hofman