Ventildækselpakningen er gledet ud på min ~
Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-08-01 13:36

Ventildækselpakningen på min Suzuki GSX250 er gledet ud foran på
motoren med det resultat, at pakningen har fået en revne hvor olien
pipler ud.

Hvad kan det skyldes? Og ikke mindst, hvordan får jeg den til at blive
på plads når jeg får den skiftet ud.

Det nærmeste værksted (i Rødekro, jeg bor i Aabenraa) har ikke tid til
at kigge på det før tidligst om en uge - så nu må jeg lige se om jeg
kan låne lidt garageplads på arbejde, finde noget ordentligt værktøj,
og ordne det selv.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Sand

Dato : 23-08-01 13:52

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message
> Ventildækselpakningen på min Suzuki GSX250 er gledet ud foran på
> motoren med det resultat, at pakningen har fået en revne hvor olien
> pipler ud.
Mon ikke den har været lagt forkert i, hvorved revnen er opstået og
pakningen efterfølgende er gledet ud ?

Har selv oplevet det samme med en uoriginal "lakrids"-pakning til Bol
d'Oren

Mvh. Sand
helt køreklar "

Fra : Armand

Dato : 23-08-01 21:11

Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en
> [...]
> ................så nu må jeg lige se om jeg kan låne lidt garageplads

> arbejde, finde noget ordentligt værktøj, og ordne det selv.

Sikkert en pap-pakning!?

Kan kun være sket ved fejlbehandling ved sidste ventilservice, og hvis
dette er lang tid siden, så i tilgift grundet en uspændt (overspændt?)
ventildækselbolt i nærheden af lækagen, der først har løsnet sig nu :-/

Adskillese, smøring med flydende pakning (kan ikke erstattes(!) af
flydende pakning, kun supleres!), og gen-montering af dækslet (forudsat
at
ingen bolte er/bliver overspændt!) er den umiddelbare løsning!!

--
Armand.

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 24-08-01 00:28

Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8ht9otc7s65svun1ff39du6aglvs9guanc@4ax.com...
> [...]
> pipler ud.
>
> Hvad kan det skyldes? Og ikke mindst, hvordan får jeg den til at blive
xxxxxxxxxxxxx
Det er garenteret den nærmeste bolt der er løs eller "skruet over", du ved
nok at efter stram kommer løs. Du kan få den nye pakning til at blive på
plads, ved at spænde med rete moment. Er det gevindet der er kaput, skal du
have en helicoil eller lignende sat i, ellers gør den det bare igen.

mvh Jens