Rs125 extra tilbehør
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-08-01 11:35

Hejsa,
hvilke potter kan anbefales til prilleren for max effekt ?

er der nogen der kender til det 154 cm3 cylinderkit man kan få ? vil det
overhovedet kunne mærkes og er kvaliteten ok til hverdags brug ?

Lasse
CBR1000f & Karin & (måske rs125)

Fra : Mads Lund

Dato : 23-08-01 11:59

> er der nogen der kender til det 154 cm3 cylinderkit man kan få ? vil det
> overhovedet kunne mærkes og er kvaliteten ok til hverdags brug ?

Hvis du køber det, kan jeg garanteret sælge din brugte cylinder/stempel for
det er ikke unormalt at de små baneræsere spiser et kit i ny og næ.

Men ærligtalt så tror jeg det kan være ret ligemeget med at tune en RS'er.
Nogen hurtig gademaskine bliver den aldrig.

Nyd den som den er, med de formidable køreegenskaber den er født med. Eneste
problem er at den er sjovest på cykelstier, og det kan godt medføre lidt
problemer på sigt

Mads Lund
RS125RR

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-08-01 13:16

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
> [...]
Eneste
> problem er at den er sjovest på cykelstier, og det kan godt medføre lidt

Det skal jeg huske og fortælle Karin

Lasse
CBR1000f

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-08-01 14:12

hvad med kåber og billige lygte glas, hvor finder man det billigt ?

gerne/helst uoriginalt

Lasse
CBR1000f

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 14:19

On Thu, 23 Aug 2001 15:12:07 +0200, "Lasse Lundberg"
<lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>hvad med kåber og billige lygte glas, hvor finder man det billigt ?
>
>gerne/helst uoriginalt

RS125-dele :

http://www.geiwiz.de/
http://centroricambi.de/index.html

Dog flest originale dele,men typisk ret billigt...

-M

Fra : Armand

Dato : 23-08-01 21:10

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
> [...]
det
> overhovedet kunne mærkes og er kvaliteten ok til hverdags brug ?

Hvad kommer den til at koste?
Kan man ikke få en 58 HK's RGV 250 til ca. samme pris?
Hvorfor så begynde at tune på en stakkels 125'er????

--
Armand.

Fra : RpR

Dato : 24-08-01 06:07

> Hvad kommer den til at koste?
> Kan man ikke få en 58 HK's RGV 250 til ca. samme pris?
> Hvorfor så begynde at tune på en stakkels 125'er????

Vil tro det er manien med flest muligt hk på mindst mulig plads =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-08-01 08:24

tjaa, cylinder kitett koster ca 3kkr...og kommer ikke på før at motoren skal
renoveres

har også kig på en 250cm3 rotax motor som kan fås ganske biligt i
australien.....den yder ca.55 hk og passer rent faktisk i et 125
stel...perfect til banedage

men nu skal karin lige lære den at kende som den er...så kan vi altid hygeg
tune og sårn senere

Lasse
CBR1000f & Karin & (måske) rs125 (senere i dag)

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 14:35

> tjaa, cylinder kitett koster ca 3kkr...og kommer ikke på før at
motoren skal
> renoveres.

Det var snarere selve RS'eren jeg tænkte på! ???

--
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-08-01 11:48

vi gav 25 kkr for den...den har gået 4500 og er fra 97..kåben har lidt
ridser og et par revner men intet alvorligt som gaffa og araldit ikke kan
klare

vi fandt lige ud af den svder fra højre forgaffel ben...så den skal ilge
have nye pakninger...og da vi ikke ved hvordan den er blevet behandlet før
så for den også lige et service eftersyn.

men det er jo en formidabel knallert og Karin er helt vild med den.

Mvh
Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : Armand

Dato : 27-08-01 13:17

> vi gav 25 kkr for den...den har gået 4500 og er fra 97..kåben har lidt
> ridser og et par revner men intet alvorligt som gaffa og araldit ikke
> kan klare

OK!
Så er der jo også lidt op til den af mig nævnte alternative RGV

> vi fandt lige ud af den svder fra højre forgaffel ben...så den skal
> lige have nye pakninger...

Jeg mangler at afholde premiere på mit D.F.M.- værktøj til adskillese af
forgaffelben - Bliver det måske dig??

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-08-01 14:14

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9mdf56$2a7c$1@news.cybercity.dk>...

> Jeg mangler at afholde premiere på mit D.F.M.- værktøj til adskillese af
> forgaffelben - Bliver det måske dig??

Hvis det bare er for at skifte pakningen omkring gaffel benet er det
temmelig simpelt og special værktøj er ikke nødvendigt.
Det er vel en upside down?

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 23:09

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
> [...]
> Hvis det bare er for at skifte pakningen omkring gaffel benet er det
> temmelig simpelt og special værktøj er ikke nødvendigt.

Ups!
USD'ere er unden for nummer i dén forbindelse (tror jeg)!

Men ellers skal man da bruge inderrøret til at trække pakdåsen ud med,
hvorved man kan løbe ind i det (også herinde) kendte problem med at
bundstykket, som fastgørelses-skruen i bunden skrues ind i, drejer
ukontrollabelt med rundt!
D.F.M. værktøjet består af to rør á ca 3/4 meters penge med fire
forskellige hex-størrelser i enderne, således at der er rig mulighed for
at kunne ramme dén der skal til for at holde imod på bundstykket
indvendigt!

Vægt: 750 gram, netto - er der nogen der kender fragtomkostningerne for
sådant (fragt kan sendes som: "modtager betaler"!)?

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 14:16

> Jeg mangler at afholde premiere på mit D.F.M.- værktøj til adskillese af
> forgaffelben - Bliver det måske dig??

Nu er det ikke for noget, men det kræver ca en svensknøgle og 12 sekunder,
så har man skilt en RS forgaffel ad.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 28-08-01 11:44

damn jeg vidste jeg skulle have tjekket news efter frokost.....nå men den er
smuttet ned til ringsted motor for en service...

ville egentlig gerne selv have prøvet, men tiden mangler hvis noget skulel
gå galt

Mvh
Lasse
CBR1000f & Karin & RS125