Kørekort??
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 23-08-01 11:08

Jeg er godt klar over at man skal ha' kørekort til bil eller mc ved en
45'er.
Men hvordan er reglerne ved knallert?
Kan man køre på en sådan hvis man er over 18 uden kørekort af nogen
art.??
Eller skal man til en eller anden køreprøve først.?

MVH Anders ( hvis kone måske skal ha' en knallert men ikke har kørkort,
samt er over 18 ) ))

Fra : Rasmus Bernth Jensen

Dato : 23-08-01 13:45

Hvis man er over 18 behøves man ikke kørekort for at køre knallert.

Fra : Thomas

Dato : 23-08-01 15:05

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message
> Men hvordan er reglerne ved knallert?
> Kan man køre på en sådan hvis man er over 18 uden > kørekort af nogen art.
??

Ja det må man godt. Knallertbevis som det hedder er for personer imellem
16-18 år.

Mvh. Thomas

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-08-01 11:58

> [...]
> art.??
> Eller skal man til en eller anden køreprøve først.?

Knallertkørere, der er 16 eller 17år, og som er født i 1965 eller senere,
skal have et knallertbevis! Er man over 18 er et knallertbevis ikke
nødvendigt!