KaZaA og spy-programmer
Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-08-01 09:06

Der har været flere der har skrevet om at KaZaA installerer
spy-programmer, så nu har jeg lige prøvet at installere det for at se
om det er rigtigt.

For overhovedet at installere programmet skal licensbetingelserne
accepteres, og der står at Cydoor ikke kan vælges fra. Der står også
tydeligt at KaZaA er et "adware" program:

The software program you are about to install is an "adware" program,
meaning that we have partnered with Cydoor Technologies to deliver
small ads to the main window of the application, in order for KaZaA
to bring targeted advertising.
The software will display web content such as banner ads, e-commerce
offers,
news headlines and other value-added content. Cydoor Technologies
created
this technology, and provides it to software developers to implement
in
software programs. In turn, software developers choose to display ads
so that you can enjoy their products for FREE, and they can still earn
revenue from advertising.

Bemærk denne advarsel. Her står at der kan installeres
spionprogrammer, men også at de kan vælges fra:

11. Third Party Software

During the process of installing KaZaA, you may also be offered the
possibility to download or install software from third party software
vendors pursuant to license agreements or other arrangements between
such vendors and yourself ("Third Party Software"). In the event you
do not wish to download this THIRD PARTY SOFTWARE you should uncheck
the appropriate boxes. Please note that the THIRD PARTY SOFTWARE is
subject to different license agreements or other arrangements, which
you should read carefully, compared to the Terms of Service of KaZaA.
By downloading and using this THIRD PARTY SOFTWARE you accept these
THIRD PARTY SOFTWARE license agreements or other arrangements and
acknowledge that you have read them and understand them. KaZaA does
not sell, resell, or license any of this THIRD PARTY SOFTWARE, and
KaZaA disclaims to the maximum extent permitted by applicable law, any
responsibility for or liability related to the THIRD PARTY SOFTWARE.
Any questions, complaints or claims related to the THIRD PARTY
SOFTWARE should be directed to the appropriate vendor.

Når man har accepteret ovenstående betingelser kommer næste skærm,
hvor der kan fravælges spionprogrammer. TopText er fravalgt som
standard:

PARTNER PROGRAMS

We have partnered with selected software companies to offer you useful
additional software. In the next screen you can opt out of installing
any of these. By installing each program you accept the terms of use
and the privacy policy for that program. You can find the terms for
each program below.

* TOPTEXT - a browser plug-in which gives Internet Explorer relevant
quick links.

Terms Of Use : http://www.ezula.com/privacy/terms_of_use.asp (also
below)
Privacy Policy : http://www.ezula.com/privacy/privacy_policy.asp

* ONFLOW - a browser plug-in for dazzling, animated messages.

Terms Of Use : http://www.onflow.com/support/terms.php
Privacy Policy : http://www.onflow.com/privacy.php

* WEBHANCER - measures and reports speed of web sites for
optimizations.

Terms Of Use :
http://www.webhancer.com/support/index.asp?s=32&p=license (also below)
Privacy Policy : http://www.webhancer.com/privacy/

* NEW.NET - a browser plug-in to access new cool domains, like .mp3,
..sport etc.

Terms Of Use : http://www.new.net/policies_terms.tp
Privacy Policy : http://www.new.net/policies_privacy.tp

DISCLAIMER: These programs are provided by third party companies.
Although KaZaA has evaluated and tested these programs, KaZaA takes no
responsibility for these programs whatsoever.

Både før og efter installationen kørte jeg sidste nye AdAware fra
Lavasoft. Der var ingen spionprogrammer da jeg startede
installationen, og bagefter var der kun Cydoor.

Så min konklusion er at KaZaA er et reelt adware program, og der
bliver ikke installeret spionprogrammer bag ryggen på folk.

Kurt Brixen

Fra : Arne

Dato : 23-08-01 09:14

In articleID <f9d9ot0n7vsdcv3s0merlkqf9lq81g94nu@4ax.com>,
«Kurt Brixen» says...

> Så min konklusion er at KaZaA er et reelt adware program, og der
> bliver ikke installeret spionprogrammer bag ryggen på folk.

På Lavasofts hjemmeside står det spesifikt hvilke spyware programmer
AdAware checker for. Andre end disse bliver det med andre ord ikke
checket for.

Regards
Arne
--
Proxomitron http://www.flaaten.dk/prox/
Discussion http://asp.flaaten.dk/pforum

Fra : S. Børresen

Dato : 23-08-01 11:27

Kazaa kaldes også for enhver hackers drøm, da det åbenbart er nemt at komme
videre ind i computeren derfra.
Personlig var der pludselig en der hentede en fil fra et andet sted på min
HD, end det jeg havde specificeret til deling.
Jeg skrev til Kazaa og gjorde dem opmærksom på problemet, de har endnu ikke
gidet svare tilbage

Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 11:39

"S. Børresen" <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skrev til Kazaa og gjorde dem opmærksom på problemet, de har endnu
ikke
> gidet svare tilbage

Hvad er Kazaa for et program??.

Virker som en del bruget det men til hvad ??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Texas

Dato : 23-08-01 11:45

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> Hvad er Kazaa for et program??.
>
> Virker som en del bruget det men til hvad ??
>

> --
> Venlig hilsen
> Finn Jensen
> -"Jeg lærer så længe jeg lever"-

Det fungere på samme måde som Napster. Men her køre det
også med spil,programmer,mp3 osv.

Fra : Gert Philipsen

Dato : 23-08-01 13:38

"S. Børresen" <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skrev til Kazaa og gjorde dem opmærksom på problemet, de har endnu
ikke
> gidet svare tilbage

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad de svarer. Når og hvis det
sker.....

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : S. Børresen

Dato : 24-08-01 12:38

Tvivler på de svarer, det er nu 3 mdr. siden, jeg skrev, og har ikke hørt en
disse endnu

Søren

Fra : Gert Philipsen

Dato : 23-08-01 13:36

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> skrev i en meddelelse
> Der har været flere der har skrevet om at KaZaA installerer
> spy-programmer, så nu har jeg lige prøvet at installere det for at se
> om det er rigtigt.

Jeg har samme erfaring som dig. Dertil, at KaZaA sket ikke vil køre mere,
hvis man ved hjælp af reg-clean afindstallerer Cydoor. Så der er ingen tvivl
om, at dette program må man pænt acceptere, hvis man vil bruge KaZaa.

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 12-10-01 00:10

Hej!

[klip]
> [...]
tvivl
> om, at dette program må man pænt acceptere, hvis man vil bruge KaZaa.

Jeg kender desværre ikke Kazaa særlig godt, men der var en eller anden der
fortalte mig, at der var nogen der havde fikset den lille detalje...

En hurtig søgning gav eks. http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=2419

==============================
Reaction by Weezer on Friday 24 August 2001
Well I came across a fix for this, I'll type it in as follows ==>

This took me ages to hunt down - a working crack for kazaa

Here's what you do. You must follow the instructions exactly.
1. Uninstall any previous versions of KaZaa, Morpheus, Grokster
2. Clean out any existing spyware with Ad-Aware
3. Download the *latest* version of KaZaa (1.3.2) from http://www.kazaa.com/
4. Install KaZaa carefully and make sure you uncheck all the additional
spyware. Don't worry cydoor gets installed
5. Now run Ad-Aware again to get rid of cydoor
6. Download this patch http://www.vico1.com/upload/kz.zip
7. Unzip KaZaa132crk.exe where you installed KaZaa
8. Run the patch, and voila KaZaa with no spyware and no ad-banners!
==============================

Jeg aner ikke om det virker...

Vh.

/ Kristian

Fra : LecTer

Dato : 12-10-01 14:56

mere,

Hmm.. det har jeg ikke. Jeg har fjernet Cydoor med ad-aware MANGE gange nu,
da det bliver installeret hver gang man åbner KaZaA. Ingen problemer.

--
LecTer @ 117734157

Fra : Stoner

Dato : 15-10-01 03:43

Jeg bruger Morpheus og ad-aware kan ikke finde nogen spyware på den.

=-/StoneR\-=