Opsætning af ADSL Plus hos Orange
Fra : J.C. Voss

Dato : 23-08-01 01:26

OK -- et super trivielt spørgsmål, men jeg bliver nød til at stille det,
da mac-supporteren hos Orange ikke har kontaktet mig endnu.

Jeg har installeret de medfølgende drivere, sat modemet til [Alcatel
Speed Touch USB], begge lamper lyser grønt. Jeg har oprettet en konto i
RA, sat den til DHCP-server, og det hele skulle i mine øjne bare køre.
Jeg kan også logge på, men jeg kan hverken hente post, nyhedsgrupper
eller browse. De er bare stendøde. Sekunderne tæller flittigt i
kontrollinien, jeg får tildelt en IP, og programmet der kom med modem'et
siger også at den både sender og modtager, om end meget små mængder.
Hvis jeg lader Entourage lede længe nok efter posten siger den, at
DNS'en ikke svarer. Jeg har skrevet de DNS adresser jeg skulle i følge
den lille bog der på fornemmeste hvis kun beskriver Win-opsætning, men
DNS-adresserne er vel uafhængige af platform.

Er der nogen her fra gruppen, der selv har ADSL plus hos Orange, og som
kan fortælle mig om de gennemgik en speciel opsætning til mac, eller
blot kan tage mig i hånden og fortælle mig, om der mangler noget, eller
om der noget galt med min opsætning?

--
Jonas @ 11°, 56° - der er desperat. ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-08-01 10:18

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Jeg har installeret de medfølgende drivere, sat modemet til [Alcatel
> Speed Touch USB], begge lamper lyser grønt. Jeg har oprettet en konto i
> RA, sat den til DHCP-server, og det hele skulle i mine øjne bare køre

I Modem: "Forbind via Alcatel Speed touch USB"
og: "Modem: Null Modem 115200"

Prøv at sætte den til "Bruge PPP-server"

> [...]
> den lille bog der på fornemmeste hvis kun beskriver Win-opsætning, men
> DNS-adresserne er vel uafhængige af platform.

Jeg bruger:
212.97.206.131
212.97.206.161

> [...]
> kan fortælle mig om de gennemgik en speciel opsætning til mac, eller
> blot kan tage mig i hånden og fortælle mig, om der mangler noget, eller

Jeg mener ikke at der var noget specielt ved opsætningen; De glemte at
sende en mac-driver med til mig, så jeg måtte som den sidste ting med
alm. 56k modem hente macdriveren fra Alcatel's site, og der var også en
vejldning: stusb_pppoa_mac.pdf , hvis du ikke har den så ligger den på:
<http://www.alcatel.com/consumer/dsl/supuser.htm>
Derudover "oversatte" jeg oplysningerne fra Win-bogen.
Hvis ovenstående råd ikke hjælper, så spørg igen; det kan køre, jeg har
været kørende siden påske uden andre problemer end et par server-nedbrud
hos Orange, og senest en der kom til at grave for tæt på et kabel.

mvh.
Kaj.

Fra : J.C. Voss

Dato : 23-08-01 17:51

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.mac.com> wrote:

> Prøv at sætte den til "Bruge PPP-server"

Det gjorde jeg og nu virker det!!! (-:

Tusind, tusind tak for hjælpen.

--