sinus != sinus
Fra : Gunner Carstens

Dato : 23-08-01 01:07

når jeg tager sinus(1) på desktop regnemaskine får jeg 0.017452406
medens når jeg tager Math.sin(1) får jeg 0.84147095...

Er der forskel på sinus?

mvh Gunner

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-01 23:05

Gunner Carstens wrote:

> når jeg tager sinus(1) på desktop regnemaskine får jeg 0.017452406
> medens når jeg tager Math.sin(1) får jeg 0.84147095...
>
> Er der forskel på sinus?

Math.sin kører altid i radianer, hvor 360 grader modsvares af 2 x Pi (cirka
6.2). Du kan skifte til radianer ved at dividere med 180.0 og gange med
Math.Pi (hedder den vist)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 22-08-01 23:12

kan det være at din regnemaksine måler i grader, mens at Math.sin bruger
radianer ?

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-08-01 07:41

"Gunner Carstens" <gunner@plakaten.com> skrev i en meddelelse
> når jeg tager sinus(1) på desktop regnemaskine får jeg
0.017452406
> medens når jeg tager Math.sin(1) får jeg 0.84147095...
>
> Er der forskel på sinus?

Nej, men der er forskel på om resultatet er i grader eller
radianer.

grader: sin(1)=0.017452406
radian: sin(1)=0.84147095

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 23-08-01 11:28

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Nej, men der er forskel på om resultatet er i grader eller
> radianer.

Ikke helt korrekt. Den skelner ikke mellem om resultatet er i grader
eller radianer, da sin(x) altid angiver en vinkelbue. Men om "inputtet"
i sin(x), altså x, er i grader eller radianer.

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-08-01 11:30

"Martin Ehmsen" <thames@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller radianer, da sin(x) altid angiver en vinkelbue. Men om
"inputtet"
> i sin(x), altså x, er i grader eller radianer.

Det har du selvfølgelig helt ret i.

En skrive fejl fra min side :)