Siderammer i Word ??
Fra : Erik Isager

Dato : 22-08-01 22:29

Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan jeg
ikke få det med i bunden af siden. Hvis jeg vælger afstand fra arkkant kan
jeg ikke sætte den højere end 24 pkt. og det er ca der printer slutter (HP
820 Cxi)
Hvordan klarer jeg den lille opgave ??

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 23-08-01 14:18

Erik Isager skrev i <9m184e$rc8$2@sunsite.dk>:

>Hvis jeg vælger at sætte siderammer med motiver på hele arket rundt, kan jeg
>ikke få det med i bunden af siden.

Prøv Formater/rammer og skygger/sideramme/indstillinger.
Hvis du der vælger "målt fra" tekst, så kan det sikkert klare det.
Hilsen emj

Fra : Erik Isager

Dato : 23-08-01 18:48

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Formater/rammer og skygger/sideramme/indstillinger.
> Hvis du der vælger "målt fra" tekst, så kan det sikkert klare det.
> Hilsen emj

Det har jeg prøvet uden den ønskede virkning.
Rammen i bunden blev hvor den heletiden har været, hvorfor kan jeg heller
ikke rigtig forstå !!

Der var plads til 2-3 linjer mere og der var ingenting hverken bogstaver
eller linjeskift ???

Erik Isager

Fra : emj

Dato : 23-08-01 20:05

Erik Isager skrev i <9m3gtv$mdr$1@sunsite.dk>:

> [...]
>ikke rigtig forstå !!
>
>Der var plads til 2-3 linjer mere og der var ingenting hverken bogstaver
Hvad har du sat din sideopsætning til?
Top?Bund?Højre?Venstre?
Mange farveprintere kan simpelthen ikke skrive så tæt ud til kanten
nederst på papiret og det kan være dit problem.
Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-08-01 21:16

> [...]

Der findes faktisk også en rigtig løsning
Når du er i dialogboksen, hvor du har valgt din sideramme og grafik, så
trykker du på Indstillinger knappen til højre. I den næste dialogboks kan du
justere din sideramme fuldstændig som du har lyst. Alle 4 sider for sig, ved
at du justerer antal pkt og vælger Målt fra kanten af papiret.
Hvis problemet er for neden, så er det blot at give den nogle flere pkt i
afstand til Nederst.
3 pkt er ca. 1 mm.

Kurt

Fra : Erik Isager

Dato : 25-08-01 00:14

Alle 4 sider for sig, ved
> at du justerer antal pkt og vælger Målt fra kanten af papiret.
> Hvis problemet er for neden, så er det blot at give den nogle flere pkt i
> [...]
JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke nok
ved standart A4

det undre mig bare mere at den også gør det hvis jeg vælger afstand fra
tekst !
Løst : se andet indlæg samme tråd !!

Fra : emj

Dato : 25-08-01 02:10

Erik Isager skrev i <9m6n86$gor$1@sunsite.dk>:

>JA ! men jeg kan ikke vælge mere end 24 pkt, og det er åbenbart ikke nok
>ved standart A4
Det er derfor, du skal vælge "afstand til tekst" i stedet for "afstand
til kant".
Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-08-01 19:15

> Det er derfor, du skal vælge "afstand til tekst" i stedet for "afstand
> til kant".
> Hilsen emj

Enig. Dog kan jeg vælge op til 31 pkt ved afstand til kant. Det er word
2000, og jeg kan ikke huske, om versionen har været nævnt før.

Kurt

Fra : Erik Isager

Dato : 25-08-01 20:22

> Enig. Dog kan jeg vælge op til 31 pkt ved afstand til kant. Det er word
> 2000, og jeg kan ikke huske, om versionen har været nævnt før.
>
> Kurt
---
Ja ! det er også rigtigt, det drillede dog alligevel !! jeg ved ikke
hvorfor ?

Afstand til tekst !! ja ! jeg troede det var selve teksten. Jeg har dog nu
fundet ud af at det er "tekstfeltet" dvs. dendel af arket der er
"skrivbart" som rammeafstand måles fra.

Nåja, jeg har Word 2000

--
Med venlig hilsen og TAK
Erik Isager

Fra : pre

Dato : 23-08-01 11:07

Gå ind i sideopsætning / papirformat. Rul ned til bunden for at vælge
brugerdefineret. Læg lidt til papirets højde.

pre

Fra : Erik Isager

Dato : 23-08-01 19:07

"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse
> Gå ind i sideopsætning / papirformat. Rul ned til bunden for at vælge
> brugerdefineret. Læg lidt til papirets højde.
---

Det var en ide !! men ikke helt god !!! og jeg fandt ud af hvorfor, tror
jeg !!!

Så tror "den" at papiret er endnu størrer og sætter bundrammen endnu længere
nede, og jeg tror at der er en censor der registrerer når papiret slutter,
printeren vil ikke skrive længere end ca 12 mm fra bunden af papiret !! Så
lav papiret lidt MINDRE istedet så sætter den bundrammen lidt højere oppe,
og laver så hele bundrammen.

Så du ledte mig på sporet.
Tak!

Erik Isager

Fra : pre

Dato : 24-08-01 14:53

Godt at du er i stand til at "spille" på klaveret.