iTunes og ikke mindst DiskBurner
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 22-08-01 22:42

Det er endnu ikke lykkedes mig at få iTunes og DiskBurnmer til at
genkende min brænder.

Jeg har en iMac, rev B, 233 mhz, 192 mb raM OG OS9.1 (SNART 9.1.2) og en
brænder der hedder One CD RW Recorder 4420. Toast genkender den som en
Teac CD-W54E, men iTunes kan altså ikke finde den. Er der noget software
eller en patch, jeg mangler eller er der mon andre ting jeg skal være
opmærksom på?

Jeg har prøvet med iTunes CD-RW Helper uden held.

venlige hilsener
Carsten

Fra : Christian Dyhr

Dato : 23-08-01 16:40

in article 1eyketi.if4cnk1biehr8N%vousortmann@mail1.stofanet.dk, Carsten
Ortmann at vousortmann@mail1.stofanet.dk wrote on 22/08/01 23:42:

> [...]
> opmærksom på?
>
> Jeg har prøvet med iTunes CD-RW Helper uden held.

I dokumentationen til DiscBurner står der, at den ikke kan arbejde sammen
med Toast eller andre brændeprogrammer. Løsningen er at gå ind i
Udvidelseskontrol og tage krydset væk fra Toast (muligvis Adaptec). Genstart
maskinen og så kan iTunes se drevet.
Nu kan Toast så tilgengæld ikke se drevet, så hvis du vil bruge Toast, så
skal du sætte krydset tilbage til Toast (Adaptec) og fjerne krydset til
DiskBurner Extension. Genstart (det er næsten helt PC-agtigt!)
Derefter virker Toast. Besværligt, men den eneste måde at få det til at
fungere tilfredsstillende på. Jeg ved tilgengæld ikke om Apple har fået
rettet det i 9.2.1

Christian

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 24-08-01 23:08

Tak for rådet. Desværre kunne jeg ikke få det til at fungere. Jeg fik en
stratmelding om at USB-enheden ikke kunne genkendes og da jeg åbnede
såvel iTunes som CD-RW-helper 1.0 fik jeg at vide, at de ikke kunne
finde noget.

Er der andre forslag?

venligst
Carsten