Dokumentar: Beskidt og syndig (DR1 22:00)
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 22-08-01 19:02

Hejsa gruppe,

Vil bare gøre opmærksom på en udsendelse, der sendes i aften på DR1

22:00 - 22:50 Beskidt og syndig
Norsk dokumentar.

Bjørn Erik var kristen og homoseksuel. For syv år siden tog han sit eget
liv. Først da familien læste hans dagbog, fandt de ud af, at Bjørn Erik
var homoseksuel, og hvilken smerte det havde været for ham ikke at kunne
stå frem. (Vises i 16:9 format.)

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-01 22:09

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liv. Først da familien læste hans dagbog, fandt de ud af, at Bjørn Erik
> var homoseksuel, og hvilken smerte det havde været for ham ikke at kunne
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg behøver ikke se den. Der er defekter(synder) som det kan være svært at
måtte leve med. Kræft for eksempel. Men det værste er at være udenfor,
stemplet, ugleset, ildeset.
Det allerværste er at være fordømt i sit eget sind og hjerte.
Men jeg mindes et sted der står skrevet:" Men Gud er større end vort
hjerte!" Jeg ville ønske at jeg kunne finde det igen, bare for at lade
øjnene hvile på det en ekstra gang.
Nogle synder synes vi at det er dejligt at mobbe. Det er de synder vi ikke
selv har!
De syndere der bliver allermest forfulgt, er de som har en synd vi er blevet
enige om er større end alle andre synder.
En auoriseret forfølgelsesret følger altid med denne synd. Og den har
aldeles ingen undskyldning!
Alle mulige undskyldninger er omhyggeligt bortforklaret.
Når vi er overbevist om, at netop vores synd er den største, og alle andre
har taget alle undskyldninger bort, og vi selv i vores flokmentalitet også
har taget enhver formildende omstændighed bort fra vor synd. Så påtager vi
os Kainsmærket og søger døden for at tilfredsstille triumfatorerne med
stemplet!

Tilegnet
En navnløs bøsse

Jeg ser dig ikke
men føler din smerte
at bære en synd
fordømt i dit hjerte
unormal mærket af genets segl
dømt til at bære et liv med fejl
bøsse! Svin!
Jeg kaster med sten
jeg rammer dig altid midt i din glæde
når du vover at tro på din egen accept
så nyder min ondskab
at se dig græde
ulykkelig fanget i magtens koncept

men tag ikke fejl!
Jeg er den gode!
Og jeg har ret til
at smadre dit ho'de
Dø så dit svin! dræb kun dig selv
-med din hånd!-som er min!

Lyrik
<Gud er kærlighed>

Fra : marlene@karecki.com

Dato : 22-08-01 22:44

Første Johannesbrev kap. 3
v18 Kære børn, lad os ikke elske med ord eller tunge, men i gerning og
sandhed.
v19 Deraf kan vi vide, at vi er af sandheden, og over for ham kan vi bringe
vort hjerte til ro,
v20 hvad end vort hjerte fordømmer os for; thi Gud er større end vort hjerte og kender alt.

mvh. Marlene

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-01 22:57

<marlene@karecki.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det var dejligt at se det igen. Tak skal du ha' Marlene.

KH
Jens