Forsikring, afgift osv..
Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-08-01 17:15

Hej Gruppe

jeg er nybegynder i mc branchen 8)
jeg har købt en honda cb250rs og vil gerne ud og cruise men den skal syntes
først
hvad koster det (hvis den går igennem selvfølgelig) at tage den til syn og
få plader på den
og hvor får man den billigste forsikring ? jeg er 18år gammel og har p.t.
ingen forsikring på noget ...
og hvad mon det koster i vægt afgift for sådan en maskine ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-08-01 20:06

Lasse Madsen skrev:

> [...]
> syntes først
> hvad koster det (hvis den går igennem selvfølgelig) at tage den til syn og

Øhh, frit fra hukommelsen.
Syn: 200,-
Nummerplade 550,-
omregistrering: 350,-
Alle priser er cirkapriser, men det er noget i den stil du skal regne med.

> og hvor får man den billigste forsikring ? jeg er 18år gammel og har p.t.
> ingen forsikring på noget ...

Ansvar hos GF-forskringring som 18-årig 100% nybegynder: 1800,- _hwl_årligt.

> og hvad mon det koster i vægt afgift for sådan en maskine ?

Alle motorcykler koster omkring 550,- medmindre de vejer over et eller
andet meget højt tal (for en mc).

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Vinther

Dato : 22-08-01 22:35

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> omregistrering: 350,-

Ejerskifte: 370,-

Mvh.

Anders
- Der lige har købt CB500 og omregistreret den -

Fra : Toft

Dato : 23-08-01 11:26

Væftafgift. Det er jo en lille maskine så ret meget kan det ikke blive til -
måske ca 400 kr om året.
Der er mange forsikringsselskaber der slet ikke vil forsikre mc'er hvis du
ikke har andre forsikringer hos dem.

Topdanmark vil og jeg mener de er ret billige for små hk svage maskiner -
men ring rundt og spørg.

Syn 220 kr
omsyn 170 kr

Fra : Rasmus B. Andersen

Dato : 27-08-01 01:14

Tilykke med cyklen. Jeg har haft sådan en i 5 år nu, og den kører bare!
Den er tæt på 63.000km.

Jeg har haft min forsikring hos TopDK hele tiden, og de var ret flinke
selvom en af deres andre kunder lavede en bule i cyklen for et par år
siden. Jeg tror, jeg ligger på o. 1100kr/9måneder for ansvar.

En lille detalje, der mig bekendt ikke står i hverken manual eller
Haynes er to bolte, der sidder bagerst til højre på cylinderen, som kan
bruges til at stramme knastkæden op. Få en fagmand til at vise dig,
hvordan det gøres - jeg tør ikke tænke på hvad der sker ved at skrue dem
for langt ud.

Hilsen Rasmus