Opsætning af udskrift - Matrix printer
Fra : Thomas-Jensen

Dato : 22-08-01 16:05

Jeg har fået lavet mig en skabelon så jeg kan slippe for at sidde og udfylde
nogle skemaer i hånden.
Problemet er bare at få dem udskrevet på en matrix printer. Word tvinger på
en eller anden måde printeren til at udskrive i en anden kvalitet, og så går
det - meget - langsomt.
Printeren er sat til "HSD" (hurtig kladde), og skrifttypen er i Word valgt
til Gothic 12cpi jf. printerens manual, men af en eller anden grund skifter
Word printeren om til "NLQ" der er det bedste - og langsomste - den kan...

Hvordan kan man få Word til at benytte "Printer Default"???

Thomas

Fra : Asle Bjerva

Dato : 22-08-01 18:53

"Thomas-Jensen" <thomas@edb.dk> skrev i melding
> [...]

> Word printeren om til "NLQ" der er det bedste - og langsomste - den kan...
>
> Hvordan kan man få Word til at benytte "Printer Default"???

Forsøk å legge til en skriver du finner under 'generic' som heter 'text
only', men benytt samme driver som du bruker for skriveren i dag. Det
tricket får i allefall Windows til å benytte printeren's default font
(vanligvis er vel det courir??). Slik er det i allefall med laserskrivere.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)