CPR + alder
Fra : Peter Kirk

Dato : 22-08-01 13:29

Hvordan regner jeg alder ud fra et cpr nummer?

tak,
Peter.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-08-01 14:28

tager ciffer 5 og 6 og trækker det fra nuværende årstal.
Pas dog på med år hundrede og tusinde skiftet, men det er noget
med 7 ciffer er indelt i grupper ud fra århundrede.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Henry Vest

Dato : 22-08-01 16:55

Soren 'Disky' Reinke skrev:

> tager ciffer 5 og 6 og trækker det fra nuværende årstal.

Så simpelt er det nu ikke. Man skal også finde ud af om personen har
fejret sin fødselsdag i år.

Henry

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-08-01 20:44

Peter Kirk wrote:

> Hvordan regner jeg alder ud fra et cpr nummer?

Lav et Date-objekt med dato, måned, år fra CPR-nummeret og træk det fra et
Date() objekt (som har tiden nu).

Forskellen er antal dage.

Kig i Date's dokumentation for forslag.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-08-01 07:38

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:9m1251$cc0$2@tux.netsite.dk...

> Lav et Date-objekt med dato, måned, år fra CPR-nummeret og træk
det fra et
> Date() objekt (som har tiden nu).
>
> Forskellen er antal dage.

Mener du ikke millisekunder ?