Vinteropbevaring
Fra : Michael Hovmann

Dato : 22-08-01 13:08

Hej Gutter

SKAL mc'en stå i et opvarmet rum til vinter, eller er en overdækket terasse
der er lukket i siderne, og vinduer foran godt nok ?
Den står jo tørt og er beskyttet for vind og vejr. Hvis det ikke er godt
nok er muligheden indenfor i stuen.(har fået lov af konen, næsten).

PS. Er det normalt at vandtemperaturen kan komme op på ca. 105-110 grader,
uden at propellen går igang. Da jeg kører meget inde i KBH. bliver den tit
meget varm men jeg har aldrig set/hørt dem køre. Udenfor byen hvor den for
luft, ligger temp. på ca. 80 grader.
Håber på lidt hjælp da jeg stadig er lidt ''grøn'' med hensyn til mc.

Michael GSX-R 600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-08-01 14:12

Mht. til temperaturen, er det vist lige lovligt højt. Den sensor/termostat
der styrer propellen, kan du prøve at kortslutte, så skal blæseren begynder
at køre. Så virker den del. Men hvorfra ved du at temperaturen er så høj ?
Det vil medfører et stort tryk.

Mht. vinteropbevaring er det vigtigst at den står tørt. Personligt
foretrækker jeg dog at temperaturen er over nulpkt. Men det er der vist
mange meninger om.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Armand

Dato : 22-08-01 15:59

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

> Mht. vinteropbevaring er det vigtigst at den står tørt. Personligt
> foretrækker jeg dog at temperaturen er over nulpkt. Men det er der
vist
> mange meninger om.

Jup!

Og jeg vil fremføre at stabil temperatur (= isoleret lokale, eller en
grundigt isoleret motorcykel (v.h.a. tæpper eller des lige!)), er et
ligeværdigt must!

--
Armand.

Fra : Jan Petersen

Dato : 24-08-01 19:57

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
begynder
> at køre. Så virker den del. Men hvorfra ved du at temperaturen er så høj ?

Og hvis der kun er 1 ledning, skal den have stel.

Med hensyn til opbevaring er det vel bedre med knastør frost end fugtig tø.

Mvh Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 22-08-01 15:57

Michael Hovmann <scania@mail.dk> skrev i en
> [...]
godt
> nok er muligheden indenfor i stuen.(har fået lov af konen, næsten).

Jeg er forfatteren til den vinteropstaldnings-smøre der er at finde
under FAQ'en på DMC's site, og jeg mener at være kommet tæt omkring alle
aspekter samt forklaret baggrunden grundigt. Læs den grundigt igennem og
få svar på dine spørgsmål/tvivl og drag derfra dine egne beslutninger!
Men vid at mange klarer sig med meget mindre end det perfekte

Link: www.dmc-org.dk -> FAQ'en er blandt "knapperne" i venstre side!

--
Armand.

Fra : Petrich

Dato : 22-08-01 21:24

Og denne "smøre" fortæller igrunden alt om vinteropbevaring.
Jeg kan kun anbefale alle der vil vide noget om vinteropstaldning at læse
denne
XV535S
Flemming

Fra : Malene Wisborg

Dato : 22-08-01 16:28

> PS. Er det normalt at vandtemperaturen kan komme op på ca. 105-110 grader,
> uden at propellen går igang.

Da køleanlægget er under tryk koger den først ved ca. 115 - 120 grader. På
vores to maskiner (Yamaha SZR og TRX) går blæseren igang ved ca. 105 - 110
grader og stopper ved ca 95 grader. En dag hvor du kommer hjem og den er
godt varm, så lad den stå i tomgang og se om blæseren ikke går igang - eller
tag med til bakkelukning. Bakkelukning og åbning er de to gange om året min
blæser bliver motioneret

Allan
TRX 850

Fra : Michael Hovmann

Dato : 22-08-01 16:33

Hej Henrik

Jeg kan se temperaturen da der sidder en digital temp.måler i omdr.tælleren.

Michael GSX-R 600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-08-01 19:43

Ok, jeg er jo ikke vant til den slags digital instrumenter på min MC. Så det
var vist et dumt spørgsmål..

Men jeg mener da stadig at temperaturen ikke må være så høj, men måske jeg
tager fejl. Jeg kan læse at Allan's MC har samme "problem"

--
Mvh.
Henrik (som tror hans MC aldrig er meget over 90 grader, aflæst analogt og