udskrivning af rtf
Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-08-01 12:47

Hej

Jeg har brug for at kunne skrive rtf tekst ud på en printer. Til det
formål har jeg indtil nu brugt vsview (version 6) fra Videosoft og det
har egentlig fungeret udmærket.

Nu har jeg imidlertidigt brug for at kunne skrive en tabel ud i dette
rtf dokument. vsview version 7 indeholder begrænset funktionalitet når
det drejer sig om tabeller. vsview kan lave tabellen, men ikke styre
ramme tykkelsen og tekst justeringer.

Er der nogen der har kendskab til et andet printerobjekt som kan skrive
rtf mere korrekt ud?

Jeg er nød til at bruge rtf, da dokumentet er en skabelon som skal kunne
redigeres af brugere uden for systemet, for derefter at få fyldt data
ind i nogle flettefelter

Rtf dokumentet herunder viser problemerne med at styre rammen og
justeringen. I word 97 ser det ud som det skal, men i vsview er den
højrekolonne venstrejusteret og det er muligt at se rammen.

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deftab720{\fonttbl{\f0\fswiss MS Sans
Serif;}{\f1\froman\fcharset2 Symbol;}{\f2\froman\fprq2 Times New
Roman;}{\f3\froman Times New Roman;}}
{\colortbl\red0\green0\blue0;}
\deflang1030\horzdoc{\*\fchars }{\*\lchars }\pard\plain\f2\fs24 f\'f8r
tabel
\par
\trowd \trgaph70\trleft-70 \clvertalt\cltxlrtb
\cellx4986\clvertalt\cltxlrtb \cellx10042\pard
\nowidctlpar\intbl\adjustright {\fs24\cgrid0 a\cell }\pard
\qr\nowidctlpar\intbl\adjustright {\fs24\cgrid0 b\cell }\pard
\widctlpar\intbl\adjustright {
\fs24\cgrid0 \row }\trowd \trgaph70\trleft-70 \clvertalt\cltxlrtb
\cellx4986\clvertalt\cltxlrtb \cellx10042\pard
\nowidctlpar\intbl\adjustright {\fs24\cgrid0 c\cell }\pard
\qr\nowidctlpar\intbl\adjustright {\fs24\cgrid0 d\cell }\pard
\widctlpar\intbl\adjustright {\fs24\cgrid0 \row }\pard
\nowidctlpar\adjustright
\par
\par efter tabel
\par }

mvh
Michael Nielsen

Fra : Jan

Dato : 22-08-01 15:05

Jeg bruger selv TX Textcontrol (http://www.textcontrol.com/) til en lignende
opgave og er godt tilfreds.

Jan

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-08-01 08:41

Hej

Jeg har løst problemet ved at kræve at flette feltet med tabellen er lavet i en
bestemt font. Derefter kan jeg bruge vsviews CalcText og TextWid til at fortælle

mig hvor bred tabellens tekster er. Jeg kan så beregne hvor mange mellemrum der
skal sættes ind i mellem de to kolonners tekster for at det ser ud som om der er

en venstrejusteret kolonne og en højre justeret, idet alle tekst linier skal
have samme længde.

Jeg indrømmer at det er lidt bøvlet, men det virker, og jeg behøver ikke at tage

et nyt printerobjekt i brug.

Michael Nielsen

Jan skriver: