Telefoncentral
Fra : Martin

Dato : 22-08-01 11:33

Hej

Er der nogle der ved hvad man skal have fat i hvis man vil lave en
telefoncentral derhjemme ??

Evt. også hvor man kan få fat i det og evt pris ??

På Forhånd Tak

Martin
- Broager

Fra : Henning Andersen

Dato : 22-08-01 11:43

"Martin" <Mhell@sauer-danfoss.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> telefoncentral derhjemme ??
>
> Evt. også hvor man kan få fat i det og evt pris ??

Hvad har du brug for, jeg tænker på hvor mange telefoner du skal
stille om til, jeg har nemlig en central liggende, 1 linie ind og 5
eller 6 lokallinier.
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Martin

Dato : 22-08-01 12:04

Hej Henning

Jeg har brug for 5 linier internt !,.. men jeg kan også bruge 6,... hvad
skal du have for centralen ?

Martin
- Broager

Fra : Henning Andersen

Dato : 22-08-01 12:27

> Hej Henning
>
> Jeg har brug for 5 linier internt !,.. men jeg kan også bruge
6,... hvad

Den skal koste en 500 lap, det er en telemaster (mener den hedder
1-5), du trykker bare f.eks R 1 og så stilles der om til dette
nummer, du kan også tale lokalt udenom telefonnettet, jeg gav et
par tusinde for den for 3 år siden, men siden jeg lukkede mit
firma, bruger jeg den ikke.
Jeg har lige rodet rundt efter den, men jeg må nok spørge konen når
hun kommer hjem, hvilket rum den er gemt i, det er garanteret hende
der har gemt den
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-08-01 17:03

Hvad kan sådan en Telemaster? Er det til analoge telefoner? Kan den bruges
sammen med ADSL?

Nogen info om den på Nettet?

Vh, Lars.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-08-01 18:15

Lars Bonnesen skrev:

>Hvad kan sådan en Telemaster? Er det til analoge telefoner? Kan den bruges
>sammen med ADSL?

Alt udstyr skulle da vist kunne bruges sammen med ADSL - din telelinie
virker jo fuldstændig som før.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-08-01 13:01

> Alt udstyr skulle da vist kunne bruges sammen med ADSL - din telelinie
> virker jo fuldstændig som før.

Jo, ja... Jeg tænkte nu mere den anden vej rundt. Om hvorvidt omstillingen
evt. støjer og ødelægger noget af ADSLforbindelsen.

Vh, Lars.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-08-01 14:24

Lars Bonnesen skrev:

>Jo, ja... Jeg tænkte nu mere den anden vej rundt. Om hvorvidt omstillingen
>evt. støjer og ødelægger noget af ADSLforbindelsen.

Så er det vist ikke udstyr der er godkendt af Telestyrelsen.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : klasjerlsdfsfaewrf

Dato : 21-09-01 16:24

snip

> Så er det vist ikke udstyr der er godkendt af Telestyrelsen.

Før det var almindeligt at bruge modem, havde B&O en telefon på markedet,
der støjede da den tappede strøm til at gemme telefonnumre. Jeg gætter på at
den var godkendt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-01 10:17

"klasjerlsdfsfaewrf" <awerashger@kjsdfsafdsafdkjsd.com> skrev i en
meddelelse news:iWIq7.7907$lk7.143805@news.get2net.dk...
> [...]
> der støjede da den tappede strøm til at gemme telefonnumre. Jeg gætter på

Der er meget stor forskel på at tappe strøm (hvilket er "ufint" men ikke
ensbetydende med at man ikke kan få sit udstyr godkendt) og at støje i
frekvensområder der ligger 2 dekader højere.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : HKJ

Dato : 22-08-01 16:55

> [...]
> telefoncentral derhjemme ??
>
> Evt. også hvor man kan få fat i det og evt pris ??

Hvis du ikke gider at trække ledninger kan du også overveje nogle DECT
telefoner, der er indbygget en "central".