Stihl kædesav
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 22-08-01 09:19

Jeg skal til at købe kædesav.
Jeg har set på Stihl MS390 er det en god sav til fritid brug.
Jeg har købt hus i Sverige og der er noget skov på grunden, så saven skal
ikke være for lille men skal kunne klare noget.
Eller kan jeg klare mig med en minder f.eks Stihl 026C.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Hilsen

Henrik

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 22-08-01 10:26

Fra : S. Børresen

Dato : 22-08-01 21:22

Jeg har en 026, den køre fint, og har ingen problemer med det træ som jeg
saver, hvoraf enkelte stykker er op til 80 cm.i diameter

Søren

Fra : @m

Dato : 24-08-01 11:37

Det afhænger jo af hvad du skal save !

026 er den perfekte sav til træer op til 30 cm i dia. Den er ikke for tung
når du afgrener, for det er det det afhænger af, men har du mange stammer
over de 30 cm er en 039 el 046(den har rigtig mange kræfter !) måske et
bedre valg.

Køb evt. 036 og 046 og du har verdens 2 bedste save (man skulle tro jeg var
sælger hvad jeg ikke er)

Husk sikkerhedsudstyr !!!

mvh @m