Japansk skrifttype ?
Fra : Peter Konner

Dato : 22-08-01 07:47

Jeg er af en ven blevet bedt om at lægge en præsentationsside på japansk ud på hans iøvrigt engelske hjemmeside.
Mit problem er, hvordan jeg kan redigere HTML-dokumentet med den japanske tekst, når jeg ikke selv har japansk tegnsæt installeret ?
Smadrer jeg så ikke teksten ?
Jeg får sendt teksten fra en bekendt i USA, men hvilket charset skal jeg anvende ?

Siden bruger kun simpel HTML, se evt. på http://www.heeschen-pipes.dk

Pft
/Peter

Fra : Claus Pryds

Dato : 22-08-01 11:51

"Peter Konner" <odinweb@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Smadrer jeg så ikke teksten ?
> Jeg får sendt teksten fra en bekendt i USA, men hvilket charset skal jeg

Du skal bruge unicode hvis du har adgang til windows 2000 kan notepad gemme
i unicode format ellers kan du downloade f.eks Ultraedit som kan gemme i
unicode på denne link
http://www.ultraedit.com/downloads/index.html obs den er shareware

http://www.html.dk under software kan du også finde flere editore der
kan bruges.