Stauder & buske
Fra : Hanne Pedersen

Dato : 22-08-01 07:00

Hej
Vi har lige købt et hus med en stor have, som ikke er bedre værd end at
sætte en fræser på, der er højst 2 buske og et par stauder, som er værd at
gemme.
Men.... det betyder jo også at der skal postes en forfærdelig masse penge i
den!! Og det er jo begrænset hvor meget man kan få fra familien. Men så fik
jeg en ide; er der ikke nogle af alle jer haveglade mennesker som indimellem
deler stauder, har buske i bliver træt af eller lign. ?! Jeg bor i Århus
området, og skal i efteråret i gang med et større surbundsbed, og til
foråret er det som "bare" resten af haven det gælder, så hvis der er nogle,
som har noget der alligevel skulle smides ud, er jeg den glade modtager, jeg
(eller manden) kommer også gerne og hjælper med at grave op.
Mvh.
Hanne Pedersen
bo.hanne@get2net.dk

Fra : Mai-Brit

Dato : 22-08-01 07:46

"Hanne Pedersen" <bo.hanne@get2net.dk> wrote in message
klip
> [...]
indimellem
> deler stauder, har buske i bliver træt af eller lign. ?! Jeg bor i Århus

Når du nu får planter af andre, så vogt dig for det sejlivede ukrudt. Jeg
var lykkelig at købe hus med have, som var fri for skvalderkål, bevares jeg
synes, det er en smuk plante, og den smager udmærket, men jeg foretrækker
den i grøftekanten og skovbrynet.
Alle de planter, jeg får af andre, kommer i karantæne. Dvs. jeg planter dem
i spande og kasser, indtil jeg har på fornemmelsen, hvad de evt. har med
sig. Selvfølgelig kan de medbringe frø, som først viser sig næste år, men
jeg har dog forebygget en del.
Hvis ikke du har haft have før, tror jeg du kan spare penge ved at få
professionel hjælp til indretning og valg af planter. Selvom en planteskole
skal have mange penge, er det jo forhåbentlig også noget du får glæde af i
mange år, især hvis tingene står rigtigt.
God arbejdslyst.
Mai-Brit

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 22-08-01 18:49

>Alle de planter, jeg får af andre, kommer i karantæne. Dvs. jeg planter dem
>i spande og kasser, indtil jeg har på fornemmelsen, hvad de evt. har med
>sig
Det lyder som en mægtig god ide, og er hermed indført !

> [...]
>skal have mange penge, er det jo forhåbentlig også noget du får glæde af i
>mange år, især hvis tingene står rigtigt.
Jeg har haft en, synes jeg selv, flot have tidligere, så det med
indretningen skulle jeg have rimeligt styr på. Og planteskolen mister nok
heller ikke pengene, de bliver nok bare brugt på noget andet end lige
stauder - de har jo så mange ting man ikke kan leve uden !!!

Fra : Marlene

Dato : 22-08-01 16:47

Hanne Pedersen <bo.hanne@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZSHg7.8$_L.555@news.get2net.dk...
> [...]
jeg
> (eller manden) kommer også gerne og hjælper med at grave op.

Jeg har dog ikke stauder, som jeg giver væk, men til billige penge (10-20
kr. stk.). Se evt. dk. marked.privat.hus-og-have. (Også havedesign og
planterådgivning). Jeg bor syd for Århus (Mårslet).

Mvh. Marlene.

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 22-08-01 18:51

>Jeg har dog ikke stauder, som jeg giver væk, men til billige penge (10-20
>kr. stk.). Se evt. dk. marked.privat.hus-og-have. (Også havedesign og
>planterådgivning). Jeg bor syd for Århus (Mårslet).
Alt hvad der kan hjælpe til at spare lidt penge på haveindretningen kan
hjælpe, så jeg kigger straks på ovennævnte