|
| Tilslutning til nettet Fra : \"Jensen\" |
Dato : 21-08-01 20:22 |
|
Jeg har for nyligt opgraderet til en Tunderbird 1200 Mhz og i den anledning installerede jeg Win 2000 og IE 5.5 m/ SP1. Jeg bruger
ISDN TDC, Eicon Diva T/A og har hentet de nyeste drivere.
Før hvor jeg kørte med Win 98 konektede jeg til nettet på ca. 3 sek. nu tager det ca. 10 sek. Det er selvfølgelig et lille problem,
men irriterende.
Det virker som om det er Windows der er længe om at sende til modemet (T/A eren), når først den ringer til TDC Frederiksberg eller
Favoritnettet går det stærkt nok.
Jeg har prøvet at gennemgå gruppen og også fundet nogle indlæg om emnet, men ikke fået løst problemet.
Er der nogen ideer eller forslag.
--
Med venlig hilsen
Jensen
| |
Sune Storgaard (21-08-2001)
| Kommentar Fra : Sune Storgaard |
Dato : 21-08-01 21:21 |
|
"Jensen" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en
news:3b82b46f$1$327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Jeg har for nyligt opgraderet til en Tunderbird 1200 Mhz og i den
anledning installerede jeg Win 2000 og IE 5.5 m/ SP1. Jeg bruger
> ISDN TDC, Eicon Diva T/A og har hentet de nyeste drivere.
> Før hvor jeg kørte med Win 98 konektede jeg til nettet på ca. 3 sek. nu
tager det ca. 10 sek. Det er selvfølgelig et lille problem,
> men irriterende.
> Det virker som om det er Windows der er længe om at sende til modemet (T/A
eren), når først den ringer til TDC Frederiksberg eller
> Favoritnettet går det stærkt nok.
> Jeg har prøvet at gennemgå gruppen og også fundet nogle indlæg om emnet,
men ikke fået løst problemet.
> Er der nogen ideer eller forslag.
Går der lang tid fra du begynder at kalde op til Diva'en reagerer ?
-Se på dioderne om der er aktivitet.
Eller er det efter at der telefonimæssigt er skabt forbindelse, at den
står i lang tid ?
Er det første tilfælde gældende, så sikre dig at porthastighed er
sat til 115200 og 8N1. Geninstaller evt. modemet og lad
windows selv finde en passende driver.
Hvis det er det sidste som er galt, er det muligvis fordi du har et
"flueben" i "Options / Include windows logon domain" i egenskaber
for din opkaldsprofil. Fanen hedder "indstillinger" på dansk
--
Sune Storgaard
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
\"Jensen\" (22-08-2001)
| Kommentar Fra : \"Jensen\" |
Dato : 22-08-01 18:45 |
|
> Går der lang tid fra du begynder at kalde op til Diva'en reagerer ?
Ja det er det der sker.
> Er det første tilfælde gældende, så sikre dig at porthastighed er
> sat til 115200 og 8N1. Geninstaller evt. modemet og lad
Det er den, modemet er geninstalleret men problemet er det samme.
PS hvordan er det nu man hurtigt finder 8 nul 1 bits indstillingen, jeg
roder altid en pokkers tid inden jeg finder det, ?
Er der evt. andre bud på at sætte opkaldstiden ned til de tidligere 3
sek.. ?
--
Med venlig hilsen
Jensen
"Sune Storgaard" <speg@ma-fjern-il.dk> skrev i en meddelelse
news:3b82c336$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jensen" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en
> news:3b82b46f$1$327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> > Jeg har for nyligt opgraderet til en Tunderbird 1200 Mhz og i den
> anledning installerede jeg Win 2000 og IE 5.5 m/ SP1. Jeg bruger
> > ISDN TDC, Eicon Diva T/A og har hentet de nyeste drivere.
> > Før hvor jeg kørte med Win 98 konektede jeg til nettet på ca. 3 sek.
nu
> tager det ca. 10 sek. Det er selvfølgelig et lille problem,
> > men irriterende.
> > Det virker som om det er Windows der er længe om at sende til
modemet (T/A
> eren), når først den ringer til TDC Frederiksberg eller
> > Favoritnettet går det stærkt nok.
> > Jeg har prøvet at gennemgå gruppen og også fundet nogle indlæg om
emnet,
> men ikke fået løst problemet.
> > Er der nogen ideer eller forslag.
>
> Går der lang tid fra du begynder at kalde op til Diva'en reagerer ?
> -Se på dioderne om der er aktivitet.
> Eller er det efter at der telefonimæssigt er skabt forbindelse, at den
> står i lang tid ?
>
> Er det første tilfælde gældende, så sikre dig at porthastighed er
> sat til 115200 og 8N1. Geninstaller evt. modemet og lad
> windows selv finde en passende driver.
>
> Hvis det er det sidste som er galt, er det muligvis fordi du har et
> "flueben" i "Options / Include windows logon domain" i egenskaber
> for din opkaldsprofil. Fanen hedder "indstillinger" på dansk
>
> --
> Sune Storgaard
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>
>
| |
|
|