Hjælp søges!!!
Fra : Jan & Laura

Dato : 21-08-01 19:34

Da jeg har besluttet at købe motorcykel til næste forår eller senvinter, vil
jeg vildt gerne lærer lidt om hvordan man "skruer selv"

Knallerter har aldrig sagt mig noget så erfaring har jeg ingen af..

Er der nogle danske sider på nettet, hvor man kan læse lidt om hvordan
motoren hænger sammen og fungere?

Er der nogen der har erfaringer med nogle bøger eller lign?

Jeg synes det kunne være kanont, hvis der fantes nogle kurser, hvor man
kunne lærer lidt samtidigt med at man kunne se hvordan det hænger sammen i
praktis..
Har nogen hørt om noget lign? måske noget aftenskole?

Jeg håber I kan hjælpe

mvh Jan
mountain bike 7 gear

Fra : Morten Juel

Dato : 21-08-01 20:10

Køb en haynes eller lign manual til din kværn når du har købt en

og kig lidt her:

http://albertsmc.cjb.net/

det er mine råd, og så brug gruppen her, til at komme med hvad du nok selv
synes er "dumme" spørgsmål, her bliver man sq altid hjulpet

Mvh
Morten
XS400 Seca **som er ved at finde sig en ny brummer**

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 21-08-01 20:24

   Hey Jan!!

   Jeg har købt sådan en Haynes bog til min Honda.. Den du var ude at
prøve bagpå. Det er mig Malle!!
   Bogen er kanon. Den beskriver faktisk helt fra bunden hvordan man
praktisk talt hiver hele motoren fra hinanden med meget mere til.

   Hils Laura.

   Mvh. Martin
   /Honda CB750K2 + Yamaha TDR125

Fra : Henrik Lorenzen

Dato : 21-08-01 20:37

Jan & Laura skrev i meddelelsen
<3b82aabd$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>Da jeg har besluttet at købe motorcykel til næste forår eller senvinter,
vil
>jeg vildt gerne lærer lidt om hvordan man "skruer selv"

Jeg troede egentlig du havde en mc????

Mvh. Henrik
H-D Shovelhead

Fra : Thomas H

Dato : 21-08-01 21:12

"Henrik Lorenzen" <henrik1000@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jan & Laura skrev i meddelelsen
> <3b82aabd$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> vil
>

> Jeg troede egentlig du havde en mc????

LOL ...kan være et efternavn med lidt numerologi på de sidste fem :)

Thomas H

Fra : Niels S.

Dato : 22-08-01 07:35

Henrik Lorenzen skrev

> Jeg troede egentlig du havde en mc????

GRILL

Godt set Henrik (Holmes

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Jan & Laura

Dato : 22-08-01 15:05

Er det fordi at en bekendt har skrevet en artikel til en der brokkede sig
over larm fra en eller anden kværn, at I skriver at I troede jeg havde
kværn!!??

Godt nok har han en rigtg fed zx12r, men det er sku da ikke ensbetydende
med at jeg har kværn!!

MEN GODT SET!!

Fra : Henrik Lorenzen

Dato : 22-08-01 17:06

Jan & Laura skrev i meddelelsen
<3b83bd06$0$30870$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> [...]
>kværn!!??
>
>Godt nok har han en rigtg fed zx12r, men det er sku da ikke ensbetydende

Det var nu en artikel omkring H-D´er.
Hvad skal man ellers tro når man læser noget fra Jan & Laura, og det er
underskrevet Jan, zx12r?

Mvh. Henrik
H-D shovelhead

Fra : David B Wilby

Dato : 22-08-01 18:39

Hej Jan,
Der findes nogle rigtig go' bøger ved billeder og vejledninger om
hvordan man skruer på mc'en. De er desværre kun på engelsk eller tysk. De er
udgivet af "Haynes" og "Clymer" og findes med mange forskellige modeller.
Hvis man bare har hænderne skruet lidt godt på kan de flest opgaver klares.
mvh, David '83 Honda VF750F

Fra : Zebitz

Dato : 22-08-01 21:01

Tak for hjælpen til jer alle som kom med gode råd!!

Fra : Armand

Dato : 22-08-01 23:58

David B Wilby <davidbroberg@email.dk> skrev i en

> [...]
modeller.
> Hvis man bare har hænderne skruet lidt godt på kan de flest opgaver

Tag på biblioteket og kig blandt motor-bøgerne i almindelighed. Dér er
såvel manuals som andre relaterede skrifter at finde, og én af de bedre,
som er meget bredt-beskrivende er Damkiers danske "motorcykelbogen"(?),
som for nyligt er blevet moderniseret og nu bærer navnet fra
Turingsnydt's redaktør: Gunnar Skrydstrup på sig også!
Søg evt. på bibliotekets pc'er, under hans navn og find omtalte!

Har du først kigget/læst (én måneds udlån rækker ikke!) i den, står den
på næste juls ønskeliste

--
Armand.