IE - PC vs. Mac
Fra : jes.r

Dato : 21-08-01 19:51

Er der nogle der kender forskellen mellem IE-PC versionen og Mac
versionen, med hensyn til hvad de acceptere af koder (html, css)
og andre mærkværdigheder?.

Med venlig hilsen
Jes Rehder

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marc Eley

Dato : 21-08-01 22:21

in article 9luaj4$1pa$1@sunsite.dk, jes.r at jes.r@get2net.dk wrote on
21/08/01 8:51 PM:

> Er der nogle der kender forskellen mellem IE-PC versionen og Mac
> versionen, med hensyn til hvad de acceptere af koder (html, css)
> og andre mærkværdigheder?.

Da Mac IE 5 kom ud var den den browser, som havde den bedste understøttelse
for CSS etc.

Selvfølgelig har den en masse bugs, her er nogle stykker:

http://www.webstandards.org/css/macie/

--
/marc eley

http://www.grandissue.com

Fra : J.C. Voss

Dato : 21-08-01 23:34

Marc Eley <eley@eisenstein.dk> wrote:

> Selvfølgelig har den en masse bugs, her er nogle stykker:
>
> http://www.webstandards.org/css/macie/

Den side du henviser til omtaler kun IE4.5 til mac og det skyldes nok,
at siden sidst opdateret d. 23. juni 1999.

En artikel om IE5 til mac og dens fordele og ulemper kan findes her:
<http://www.alistapart.com/stories/ie5mac/>

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : jes.r

Dato : 22-08-01 13:04

Jeg kan godt se at de understøtter det samme men spørgsmålet er
hvordan de fortolker koderne. F.eks. har jeg hørt at på
Mac-versionen ignorerer den links der ligger i span-class.
Spørgsmålet er derfor om der er andre af de alm. koder der bliver
håndteret anderledes mellem de to operativsys.

med venlig hilsen
jes.r

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-08-01 13:20

jes.r <jes.r@get2net.dk> wrote:

> F.eks. har jeg hørt at på
> Mac-versionen ignorerer den links der ligger i span-class.

Hvor har du hørt det? Jeg har ikke erfaret dette problem.

Fra : jes.r

Dato : 22-08-01 13:44

gennem en bekendt der via Mac gik ind på siden www.jesrm.dk , han
fortæller at links der skulle ligge i toppen flyder rundt nede i
anden tekst.

jes.r

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-08-01 14:24

jes.r <jes.r@get2net.dk> wrote:

> gennem en bekendt der via Mac gik ind på siden www.jesrm.dk , han
> fortæller at links der skulle ligge i toppen flyder rundt nede i
> anden tekst.

Du kan ikke have <h1> inde i en span, da h1 er et blockelement og span
er et inlineelement. Man kan godt det omvendte inline inde i block.
Hvis jeg fjerner <h1> fra jeres links så ser det fint ud, bortset fra at
de ikke er fede, men det kan du jo tilføje til .sam klassen.

Ydermere kunne det godt betale sig for dig at validere både css og html
-- der er nogle grundlæggende fejl i begge dele.

Læs i øvrigt denne artikel om hvorfor em er så god til angivelse af
skriftstørrelser: <http://www.w3.org/WAI/GL/css2em.htm>.

Fra : jes.r

Dato : 22-08-01 14:32

Du skal ha´ rigtig mange tak for din interesse og gode råd, jeg kan se at
jeg har meget at lærer endnu.
Tak for hjælpen

Fra : J.C. Voss

Dato : 22-08-01 14:57

jes.r <jes.r@get2net.dk> wrote:

> Du skal ha´ rigtig mange tak for din interesse og gode råd, jeg kan se at
> jeg har meget at lærer endnu.
> Tak for hjælpen

Du er mere end velkommen (-: