Renderer og Editor
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 21-08-01 14:09

Hej

Jeg skal lige have noget bekræftet.

Er en "Renderer" object ikke den der tegner fx en tabel, og Editor er den
der laver modellen af fx tabellen.

mvh leon

Fra : The MaXx

Dato : 21-08-01 15:38

> Er en "Renderer" object ikke den der tegner fx en tabel, og Editor er den
> der laver modellen af fx tabellen.

Jo, modellen er faktisk tabellen uden noget grafisk. Den der indeholder
dataene, og har en række funktioner som f.eks. bruges af JTable til at vise
det grafisk.

En TableCellRenderer, har de funktioner der får "tegnet" cellerne på
skærmen.

The MaXx

Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 22-08-01 14:17

The MaXx <the_maxx@mail.dk> wrote in message

> [...]
vise
> det grafisk.
>
> En TableCellRenderer, har de funktioner der får "tegnet" cellerne på

TAK

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 22-08-01 23:16

ikke helt

En renderer er den component som tegner selve cellen, men editoren er
den component som bliver vist når brugeren ønsker at redigere en celle

F.eks. kunne renderen være en JLabel, og når man klikker på den kommer
editoren frem som kunne være en dropdown box

Modellen ligger bagvad renderer og editor og leverer bare data til dem
via controlleren.

mvh
Henrik

Fra : The MaXx

Dato : 23-08-01 14:01

> F.eks. kunne renderen være en JLabel, og når man klikker på den kommer
> editoren frem som kunne være en dropdown box

Hov, ja, jeg glemte jo helt at forklare editoren.... godt der var en anden
der gjorde det.

The MaXx