Opdatering af ram-forbrug
Fra : Michael Petersen

Dato : 21-08-01 13:45

Jeg kører OS 9.1 på min Pismo og nogle gange driller den lidt ved ikke at
ville registrere i ram-forbruget at jeg faktisk har lukket flere programmer
ned. Dvs. på et eller andet tidspunkt løber jeg tør for ram (har 256) og
bliver så nødt til, ikke bare at lukke programmer, men at genstarte hele
lortet for at få adgang til de ram der 'burde' være frigjort ved at jeg
lukker programmer?!

Nogen løsning på dette?

Mvh, Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-08-01 14:10

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> [...]
> bliver så nødt til, ikke bare at lukke programmer, men at genstarte hele
> lortet for at få adgang til de ram der 'burde' være frigjort ved at jeg

slå Viturel Hukommelse til. hvis det en sjælden gang stadig driller kan
du evt køre programmet "Mac OS Purge" (kræver VM)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-01 01:26

Hej Morten

Mac OS Purge kræver _IKKE_ VM slået til! Mac OS Purge virker faktisk næsten slet
ikke på OS'er højere end OS 8.5.x.

Desuden findes der 2 forskellige versioner af Mac OS Purge. - Den almindelige +
en Mac OS Purge Fast. - Den sidstnævnte virker en anelse bedre på OS 9.0 men
stort set heller ikke på OS 9.1 og da slet ikke på OS X.

Desværre kan jeg ikke give nogen link til den længere, da den tilsyneladende er
fjernet fra div. shareware sites.

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> slå Viturel Hukommelse til. hvis det en sjælden gang stadig driller kan
> du evt køre programmet "Mac OS Purge" (kræver VM)

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-08-01 15:34

> Mac OS Purge kræver _IKKE_ VM slået til! Mac OS Purge virker faktisk
> næsten slet ikke på OS'er højere end OS 8.5.x.

joda, hvis du slår VM til.....

Fra : N/A

Dato : 22-08-01 16:59

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-08-01 14:18

In article <B7A8245A.39E4%michael@cybersites.dk>,
Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Nogen løsning på dette?

Brug VM.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-01 01:18

Hej Michael

Helt tilfældig faldt jeg over et helt nyt program den anden dag, som jeg tror
lige er det, du - og højst sandsynlig også andre - er ude efter.

'TurboMem 1.0.1' - Den kan rense hukommelse, - den kan 'turbostarte'
programmer osv.. Link til demo:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=11696/turbomem.bin>.

Og den virker faktisk!

mvh. Erik Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-08-01 15:26

> [...]
> tror lige er det, du - og højst sandsynlig også andre - er ude efter.
>
> 'TurboMem 1.0.1' - Den kan rense hukommelse, - den kan 'turbostarte'

Inden han lige bruger dit direkte link, så ville jeg lige tage et kig på
beskrivelsessiden:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=11696&db=mac

Tjek lige folks kommentarer!

--
René

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 22-08-01 14:08

michael@cybersites.dk,Ny-Internet writes:
>Hjælper det fordi maskinen så kan finde ud af at opdatere ram-forbruget
>når
>jeg lukker programmer

Ja.

MVH
Martin/IT

Fra : reippuert

Dato : 22-08-01 16:59

Martin Edlich /LO <med@lo.dk> wrote:

> Ja.

og hvis du ikke bruger VM _skal_ du lukke programmerne i omvendt start
rækkefølge.

Fra : N/A

Dato : 23-08-01 08:21

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-08-01 08:21

> Fra: rfn@altavista.net (René Frej Nielsen)

> Inden han lige bruger dit direkte link, så ville jeg lige tage et kig på
> [...]

Ja, umiddelbart ser det jo godt ud, men når man så læser folks kommentarer
...! Godt at du lige var opmærksom René.

Jeg har forsøgt mig lidt med VM og det ser ud til at det virker efter
hensigten. Tak for hjælpen til alle.

Mvh, Michael

Fra : Jane Margaritha Skor~

Dato : 25-08-01 00:29

Michael Petersen wrote:

> [...]
> bliver så nødt til, ikke bare at lukke programmer, men at genstarte hele
> lortet for at få adgang til de ram der 'burde' være frigjort ved at jeg

Hej Michael

Et rigtig godt lille program til at få en forståelse for, hvordan Mac'en
håndterer ram, er Memory Mapper.

Følg linket:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2829&db=mac

Mvh