Kode virker ikke...
Fra : Mathias

Dato : 21-08-01 13:13

Jeg er igang med at lave en simple søgemsakine, hvor man
indtaster en overskrift/titel og sendes videre til siden...
Men den kode jeg har lavet fungere ikke, når jeg skriver et
"forkert" kodeord, kommer der godt nok en alert, men jeg bliver
ikke sendt videre når jeg skriver et "rigtigt".
Koden består dels af en html-form og dels af et javascript - her
er begge dele...

<h2>Søg efter titel<p>
<form method="post" name="sogeform" onSubmit="JavaScript:sog()">
<input type="text" value="" name="sogeord">
<input type="submit" value="Søg" name="sogeknap">
</form>

<script>
function sog(){

var sogeord=document.sogeform.sogeord.value;

//Her er de forskellige søgeord og stien til den tilhørende side

if (sogeord == "forside") {location = "index.html"}
else if (sogeord == "spil") {location = "spil.html"}
else alert("Der findes ingen side med titlen "+sogeord+"");
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne