DVD-regioner - igen
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-01 10:37

Hej:

Jeg kan forstå at kloden også DVD-mæssigt er opdelt i regioner,
men ikke hélt hvorfor. Jeg mener, er det udvalget af film eller
er det den tekniske kvalitet, er det prisforskellen - eller er
det hvad - som gør at nogen foretrækker Region 1- og andre Region
2-film?

Af omtalte http://dvdpusheren.dk/ fremgår at Region 1 er en 40-60
kroner dyrere end Region 2. Jeg gætter på der er en grund til
det, men jeg ved ikke om jeg gætter på den rigtige. Løsningen er
velkommen.

--
Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord IV:

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-08-01 10:52

Hej "Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk>

> [...]
>er det den tekniske kvalitet, er det prisforskellen - eller er
>det hvad - som gør at nogen foretrækker Region 1- og andre Region

Filmselskaberne ønsker at differenciere deres markeder. Dvs. film
kommer typisk først til europa et halvt år efter US. I nogle tilfælde
komemr film på videomarkedet i US før de havne i de europæiske
biografer.

>Af omtalte http://dvdpusheren.dk/ fremgår at Region 1 er en 40-60
>kroner dyrere end Region 2.

Det svarer ca. til hvad det koster at importere dem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-01 11:07

Lars Kim Lund forklarede bl.a.:

> "Filmselskaberne ønsker at differenciere deres markeder. Dvs.
film kommer typisk først til europa et halvt år efter US. (...)"

Når man foretrækker Region 1- frem for Region 2-film er det altså
(mest) fordi førstnævnte udkommer _hurtigere_ end sidstnævnte. Er
det sådan det er?

--
Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VII:

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-08-01 11:15

Hej "Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk>

>Når man foretrækker Region 1- frem for Region 2-film er det altså
>(mest) fordi førstnævnte udkommer _hurtigere_ end sidstnævnte. Er
>det sådan det er?

Ja, det er en af de væsentligste årsager. En anden er at US pladerne
typisk ikke indeholder nær så mange lydspor og derfor er der plads til
flere extras.

Der er en grim grim tendens med nogle tegnefilm. At de laver det
originale lydspor som Dolby Surround (2 kanal), f.eks. Antz, Rejsen
til Eldorado, vist nok Flugten fra hønsgården og Titan.

Det er under al kritik og man gør klogt i at købe UK versionerne.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-08-01 07:55

> Ja, det er en af de væsentligste årsager. En anden er at US pladerne
> typisk ikke indeholder nær så mange lydspor og derfor er der plads til
> flere extras.

Jeg har erfaring med at de film jeg gerne vil eje kun fås i DTS hvis jeg
køber reg 1 udgaven... eksempelvis Cast Away og vistnok osse Unbreakable ...
derfor sværger jeg til reg 1.... + jeg får den før reg 2 udgaven... selvom
jeg må erkende at tiden mellem reg 1 og reg 2 er ikke helt så stor mere...
der var større forskel dengang vi købte filmene på LD mens de gik i
biffen... det var sjovt
og - for lige at vende tilbage til den evige debat om Progressive Scan -
det er kun NTSC film der kan bruges til det
sniper_Nolight

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-08-01 11:17

"Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk> wrote in message
> [...]
> Når man foretrækker Region 1- frem for Region 2-film er det altså
> (mest) fordi førstnævnte udkommer _hurtigere_ end sidstnævnte. Er

I "gamle dage" var det også ofte sådan at Region 1 udgvaen var af bedre
kvalitet. Både billede, lyd og ekstra meteriale. Sådan simpelt forholder det
sig ikke længerere. Nu er man nødt til at gå på nettet og undersøge hvilken
udagve der bedst dækker ens behov. Der er dog stadig nogen der sværger til
Reg. 1 som værende de bedste, men jeg mener at det er en fejl. Mange udgaver
nu om dage er ens, der findes endda Reg. 2 udgaver der overgår Reg.1
udgaverne. Derudover er der ting som pris, undertekster o.lign der har
indflydelse. Personligt har jeg ikek brug dor underteksterne (på engelske
film) men kan jeg få dem med synes jeg det er en ekstra bonus. Også fordi
Reg. 2 ofte er billigere.

Joakim