Gør-det-selv demontering af Menuet 308i
Fra : Søren Dahl

Dato : 21-08-01 07:44

Vi skal flytte i nye kontorlokaler og skal derfor have vores
omstillingsanlæg demonteret.
Teledanmark kan ikke levere en tekniker med så kort varsel;
så teledanmark-medarbejderen sagde at "det kan jeg da selv gøre"

Jeg er stadig lidt overrasket over at man selv må pille med ledningerne,
det er næsten for godt til at være sandt

Mit spørgsmål er så .... hvor meget må jeg pille ved.
Omstillingsanlægget (Menuet 308i) har en telefon-linie ind og et tykt kabel
ud.
Begge kabler er ca 30cm og mødes i en simpel plastik "fordelerboks" uden for
anlægget, hvor det tykke kabel fordeles ud til kontorets vægstik.Er det
tilladt at fjerne alle ledninger mellem anlægget og fordelerboksen, således
at når vi flytter efterlader vi en fordelerboks, som indeholder en fri/åben
telefonlinie, samt ikke-forbundne ledninger ud til kontorets vægstik.

Jeg har før arbejdet med elektronik og er ikke bange for at rode med
ledninger,
men jeg er lidt nervøs for hvor meget man må rode i Teledanmarks
installationer ?
Håber at få et par gode råd her i gruppen

mvh
Søren Dahl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-01 08:11

"Søren Dahl" <sorendahl@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fri/åben
> telefonlinie, samt ikke-forbundne ledninger ud til kontorets vægstik.

Indre installationer er normalt nogen man selv betaler og ejer og det er
derfor (i de tilfælde) op til dig selv hvad du gør med dem.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : jan steen sørensen

Dato : 22-08-01 09:46

> [...]
>at når vi flytter efterlader vi en fordelerboks, som indeholder en fri/åben
>telefonlinie, samt ikke-forbundne ledninger ud til kontorets vægstik.

Her virker det som om at "Monopol Skille Punktet" (MSP) er i din fordelerbox
(krydsfeldt monteret i virksomheder),
andre installationer (typisk private) er MSP i den første alm. stikdåse for
tilslutning af telefonen.

Det burde være ligetil at demontere Menuet 308i - husk at tage
skrueterminalerne i menuetten med dig.!

Jan

Fra : Søren Dahl

Dato : 22-08-01 11:33

[snip]
> [...]
for
> tilslutning af telefonen.
>
> Det burde være ligetil at demontere Menuet 308i - husk at tage
[/snip]

Det lyder rigtigt !
Vi har intet krydsfeldt, men fordelerboxen fungerer som krydsfeldt
mellem de 5 linier fra Menuet 308i og kontorets vægstik.

Det ser også rimelig let ud, men jeg ville lige sikre mig, inden jeg gjorde
noget dumt

Tak til gruppen for gode råd og vejledning
mvh
Søren Dahl