Isætning af tagvindue.
Fra : Henrik Høgh

Dato : 20-08-01 23:24

Hej Gruppe.

Jeg går med planer om at sætte et tagvindue i mit hus.
Er der noget jeg skal være OBS på, eller tager man bare tagpladerne af og
sætter vinduet i, og lukker af igen. ??

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : S. Børresen

Dato : 21-08-01 01:27

Stor set - ja.
Hvis det er velux, følger der en grundig forklaring med.
Der er røde mærker på vinduet, der fortæller hvor dan det skal ligge i
forhold til dine taglægter.
Bare vær sikker på at tagpladerne går godt ind over inddækningen, så skulle
den være klaret.

Søren

Fra : Henrik Høgh

Dato : 21-08-01 02:12

Det er Velux.
Jeg har blot talt med en tømrer, der frarådede en gør-det-selv at lave det.
Det var noget med mellemrum mellem spær og lægter. Nogen siger det er
"pærelet'h" andre siger der skal en fagmand til ??

Tak for rådet

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 21-08-01 20:00

"Henrik Høgh" <henrik@hogh.net> skrev i en meddelelse news:jAig7.320$Zm6.9864@news.get2net.dk...
> [...]
> Det var noget med mellemrum mellem spær og lægter. Nogen siger det er
> "pærelet'h" andre siger der skal en fagmand til ??

I forhold til erfaringer fra vores hus hvor vi har 5 Velux-tagvinduer:

Det svære er nok ikke at montere vinduet, men at montere tagplader og
inddækning korrekt. Hvis ikke det er gjort korrekt, betyder det regnvand
i stuen!

Venlig hilsen
Erik Olsen