Behov for internetbaseret booking af eks. ~
Fra : Soeren Dalby

Dato : 20-08-01 22:37

Jeg driver et lille softwarefirma og er kommet på en ide, som jeg gerne vil
prøve af i dette forum.

Ideen er et internetbaseret bookingmodul - evt koblet sammen med en
elektronisk butik - for ydelser, som købes for perioder. Eksempler er:

* Sommerhus
* Biler og anden udlejning
* Konsulenttimer

Men kunne eksempelvis også bruges til at se, hvornår et salgsbesøg fra det
udbydende firma er muligt

Jeg vil i det følgende tage udgangspunkt i et sommerhus:

Kunden præsenteres for en kalender, hvor farvekoder viser hvornår
sommerhuset er ledigt. En anden farve viser at sommerhuset koster mere i
visse perioder end andre (typisk industriferie og helligdage). Sidstnævnte
er baseret på en pristabel, som udbyderen selv kan opsætte.

Kunden kan derefter købe/reservere ydelsen, hvorefter den købte periode
præsenteres som optaget for senere bruger (evt. kun efter godkendelse fra
udlejer). Hvis der nu er tale om at firmaet udlejer eksempelvis 5 ens
feriehuse i samme område, skal kalenderen kun vise optaget, når alle 5 huse
er lejet ud.

Når denne del af "købet" er overstået er der brug for traditionelle
"elektronisk butik" ydelser. Dette kan enten leveres af undertegnede eller
kobles sammen med et eksisterende.

Dette kunne enten sælges som softwaremodul eller etableres som portal for
eksempelvis sommerhus-ejere, hvor "stordrift" så kunne gøre det attraktivt
for den private sommerhusejer at deltage.Endeligt skulle kundetilpasning
være en del af konceptet.

Lyder denne ide attraktiv ?? Ville det være interessant for Deres firma ??

Råd og evt. forretningsideer kan sendes til:

Søren Dalby
email@dalbydata.dk
www.dalbydata.dk

Fra : Kjeld Bertelsen

Dato : 21-08-01 13:43

"Soeren Dalby" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lyder denne ide attraktiv ?? Ville det være interessant for Deres firma ??
>
> Råd og evt. forretningsideer kan sendes til:

Hej,

Har selv været inde i et projekt med biludlejning.

Dimac har noget der ligner det du skitsere: www.w3booking.com

Mvh
Kjeld Bertelsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-08-01 18:39

"Kjeld Bertelsen" <kb@tri-line.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har selv været inde i et projekt med biludlejning.

Hej.

Det er god skik at klippe overflødigt tekst væk samt betydeligt mere
læsevenligt, når man svarer på et indlæg.

Venligst vær opmærksom på dette.

mvh
Bjørn

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 21-08-01 20:20

> [...]
>
> Ideen er et internetbaseret bookingmodul - evt koblet sammen med en
> elektronisk butik - for ydelser, som købes for perioder.

Jeg har et system, som kan det, du beskriver og mere til.
Hvis du har et godt salgskoncept, synes jeg, du skal kontakte mig, så vi kan
kigge på det sammen.

Mit system har været i drift i mere end to år, og børnesygdommene er for
længst udryddet.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer
Kjers Kommunikation
www.kjers.com
97 87 90 25

Fra : Soeren Dalby

Dato : 23-08-01 13:10

Nej, desværre sidder jeg ikke med en fed business-case. Jeg fik bare en ide,
der opstod af en problematik mht. sommerhusudlejning (privat), og jeg er
åbenbart ikke den første