/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kogepunkt...med og uden kølervædske..
Fra : Carsten Petersen


Dato : 20-08-01 22:20

Hej kan man hæve kogepunktet ved at bruge køler vædske i stedet for vand på
en RC30 min kammerat har et problem med varme på modellen og skal køre med
blæseren tændt ved bykørsel..?



 
 
RpR (21-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 21-08-01 06:13

> Hej kan man hæve kogepunktet ved at bruge køler vædske i stedet for vand

> en RC30 min kammerat har et problem med varme på modellen og skal køre med
> blæseren tændt ved bykørsel..?

Luft i kølesystemet? Plejer altid at være en god grund til varme.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



The Bear (21-08-2001)
Kommentar
Fra : The Bear


Dato : 21-08-01 08:12


On 20-Aug-2001, "Carsten Petersen" <Carsten@petersen.nu> wrote:

> Hej kan man hæve kogepunktet ved at bruge køler vædske i stedet for vand på
> en RC30 min kammerat har et problem med varme på modellen og skal køre med
> blæseren tændt ved bykørsel..?

Det tror jeg bestemt ikke - men han kan hæve trykket i dækslet (skifte dækslet eller stramme fjederen).

Ellers har jeg engang på en racervogn (sorry hældt bremsevædske på køleren - det tåler flere hundrede grader før det koger, og skader
ikke gummislanger m.v.

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp

Armand (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-01 21:57


The Bear <bl-REMOVE-@b-ware.dk> skrev i en
news:9lt1k3$e32$1@sunsite.dk...
>
> Ellers har jeg engang på en racervogn (sorry hældt bremsevædske på
køleren - det tåler flere hundrede grader før det koger, og skader
> ikke gummislanger m.v.

?????
Bremsevædske er som Bums imod lak, samt overhærder plast, så det først
revner og siden mørner og smuldrer

Og så er spørgsmålet hvor meget plast mon der er undervejs i
kølesystemet :-/
Mit første bud går på vandpumpe-"impelleren"

Hele motoren er nu også konstrueret til at skulle holdes nede på max
120°, hvorved det er halsløst at øge driftstemperaturen!

RC 30'eren ér altså ikke skabt til stop'n go -trafik (kører 120 i 1.
gear!), så der er ikke noget at sige til at den bliver varm.
Lidt højere driftsomdrejninger (hold den i et lavere (1.?) gear, eller
giv den en heftig gearing qua for/bag-tandhjulene!) så vandet også
cirkulerer hurtigere, kan være løsningen; men ellers klarer ventilatoren
vel også sagen og er blot et irritations-moment!?
Læg forøvrigt lige mærke til hvor mange bil-ventilatorer der egentligt
pumper løs
i den daglige trafik p.t..
Der er altså ikke noget galt i dét!

--
Armand.





The Bear (26-08-2001)
Kommentar
Fra : The Bear


Dato : 26-08-01 05:25


On 21-Aug-2001, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> > Ellers har jeg engang på en racervogn (sorry hældt bremsevædske på
> køleren - det tåler flere hundrede grader før det koger, og skader
> > ikke gummislanger m.v.
>
> ?????
> Bremsevædske er som Bums imod lak, samt overhærder plast, så det først
> revner og siden mørner og smuldrer

Jamen jeg har da endnu ikke set en motor der var lakeret indvendigt

> Og så er spørgsmålet hvor meget plast mon der er undervejs i
> kølesystemet :-/
> Mit første bud går på vandpumpe-"impelleren"

Har jeg heller aldrig set. De vandpumpehjul jeg har set der ikke har været af metal har alle været af nylon (well, måske en eller anden
difus blanding). De fleste bremsevædskebeholdere på hovedcylindre (og lågene) er af et nogenlunde tilsvarende materiale.

> Hele motoren er nu også konstrueret til at skulle holdes nede på max
> 120°, hvorved det er halsløst at øge driftstemperaturen!

Det har næppe den store betydning at køre med 5-10 grader højere temperatur, hvis der ikke umiddelbart er en anden løsning. Jeg anbefaler
ikke en hævning til alm. kørsel, jeg svarer blot spørgeren, og giver et fif som jeg selv har brugt på en racerbil.


> Læg forøvrigt lige mærke til hvor mange bil-ventilatorer der egentligt
> pumper løs
> i den daglige trafik p.t..
> Der er altså ikke noget galt i dét!

.... under forudsætning af at ventilatoren starter/stopper med rimeligt korte intervaller - ellers ER der nok noget galt et eller andet sted
(for mager blanding, defekt termostat, tilkalket/tilstoppet køler eller lign.)


---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Klik her og Kræftens Bekæmpelse modtager op til 3,- kr (gratis for dig!): http://www.stopcancer.nu/banner.asp

Armand (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-08-01 12:46


The Bear <bl-REMOVE-@b-ware.dk> skrev i en
news:9m9tnk$mh9$1@sunsite.dk...
>
> On 21-Aug-2001, "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> > > Ellers har jeg engang på en racervogn (sorry hældt
> > > bremsevædske på køleren - det .....skader ikke gummislanger m.v.
> > Bremsevædske er som Bums imod lak, samt overhærder plast, så det
> > først revner og siden mørner og smuldrer
> > Og så er spørgsmålet hvor meget plast mon der er undervejs i
> > kølesystemet :-/
> > Mit første bud går på vandpumpe-"impelleren"
> De vandpumpehjul jeg har set der ikke har været af metal har alle
> været af nylon (well, måske en eller anden difus blanding).

= "plast"!

> De fleste bremsevædskebeholdere på hovedcylindre (og lågene) er af et
> nogenlunde tilsvarende materiale.

Alt i bremsesystemet er fremstillet efter at skulle kunne klare den
skrappe bremsevædske!
Pakningerne ved bremsestemplet er på samme måde heller ikke almindelige
gummiringe!

> > Læg forøvrigt lige mærke til hvor mange bil-ventilatorer der
> > egentligt pumper løs i den daglige trafik p.t..
> > Der er altså ikke noget galt i dét!
> ... under forudsætning af at ventilatoren starter/stopper med rimeligt
> korte intervaller - ellers ER der nok noget galt et eller andet sted
> (for mager blanding, defekt termostat, tilkalket/tilstoppet køler
> eller lign.)

Jup!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste