MacOS X på iMac?
Fra : Henning Poulsen

Dato : 20-08-01 22:19

Kører MacOS X så langsomt at man ikke kan køre det på min iMac 233 MHz med
160 MB ram? Efter jeg har installeret mere ram, synes alt at køre hurtigere
og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min computer.

Henning.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 20-08-01 22:27

Henning Poulsen <henning@imtoosexy.com> wrote:

> [...]
> og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min computer.

det kan sagtens lade sig gøre - jeg har prøvet det. Men vent evt. til OS
X 10.1 - den skulle være _meget_ hurtigere!

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 10:46

In article <B7A74B74.1EEB%henning@imtoosexy.com>, Henning Poulsen
> [...]

> og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min computer.

Det kører fint på min, og det er nøjagtigt den samme som din, også
rammæssigt. Fed maskine Har kørt MacOSX siden det stak hovedet frem
som Public Beta.
(I think, therefore iMac
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-08-01 11:33

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det kører fint på min, og det er nøjagtigt den samme som din, også
> rammæssigt. Fed maskine Har kørt MacOSX siden det stak hovedet frem
> som Public Beta.

MacOSX ( i sin nuværende udgave) på en G3-233/160? Du må være en
tålmodig mand. Hvilke programmer bruger du på maskinen?

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 15:11

In article <1eyhpdm.18jp37feq5tq8N%janus@netcetera.dk>, Janus
Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> MacOSX ( i sin nuværende udgave) på en G3-233/160? Du må være en
> tålmodig mand. Hvilke programmer bruger du på maskinen?
>
> -j
Det kører fint. Du kan ikke sammenligne et eller andet build 10.1 med
MacOSX10.04 - det er højst sandsynligt langsommere.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-08-01 15:53

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det kører fint. Du kan ikke sammenligne et eller andet build 10.1 med
> MacOSX10.04 - det er højst sandsynligt langsommere.

Det gør jeg heller ikke.

Mit ressonement: Jeg har prøvet at arejde i MacOSX 10.04 (i mit
tidligere indlæg refereret til som MacOSX "i sin nuværende udgave) på
min Pismo, altså en G3-400 med 192 mb ram. Alting var stenet, og jeg sad
og bandede flere gange i løbet af en almindelig arbejdsdag.

Idet jeg antager at min Pismo (400 Mhz, 192 mb ram) er hurtigere end
en iMac G3-233 med 160 mb ram, konkluderer jeg forsigtigt, at 10.04 er
tilsvarende ubrugeligt på denne maskine.

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 16:58

In article <1eyi17g.60c1lypz7ndlN%janus@netcetera.dk>, Janus Sandsgaard
<janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> en iMac G3-233 med 160 mb ram, konkluderer jeg forsigtigt, at 10.04 er
> tilsvarende ubrugeligt på denne maskine.

Det er mærkeligt. Det kører fint her. Jeg glæder mig selvfølgelig til
10.1, men der er ikke noget, der er 'stenet'. Men jeg har selvfølgelig
også fået maskinen personligt af Steve
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 21-08-01 20:47

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Men jeg har selvfølgelig også fået maskinen personligt af Steve

OK, den kunne jeg ikke lade stå ukommenteret hen. Ud med sproget (-;

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 20:51

In article <1eyid1x.migh2jj1b1yeN%jcSPAM@BLOCKvoss.tf>, J.C. Voss
<jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> OK, den kunne jeg ikke lade stå ukommenteret hen. Ud med sproget (-;

--schh! Har du forresten set, at Steve siger, at han ikke vil komme
med noget nyt hardware i Paris?
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 21:10

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> --schh! Har du forresten set, at Steve siger, at han ikke vil komme
> med noget nyt hardware i Paris?

Ja - det er fint! Så er der ikke nogen der bliver skuffet!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-08-01 11:38

> [...]

> 160 MB ram? Efter jeg har installeret mere ram, synes alt at køre
> hurtigere og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min

Drop det. MacOSX er p.t. alt for stenet til at du kan bruge det til
noget fornugtigt på en gammel iMac. Dog er der lys forude i form af
10.1, som tyder på at blive en del hurtigere. Har selv en ældre 10.1
beta til at køre på en G3-233/160 og det tegnet godt - og er efter
sigende blevet endnu bedre i nyere builds. Kombineret med native
programmer kan det gå hen og blive mam.

Men indtil da: Hold dine heste.

-j

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-01 11:51

> [...]

> beta til at køre på en G3-233/160 og det tegnet godt - og er efter
> sigende blevet endnu bedre i nyere builds. Kombineret med native

Jeg har lige fået et par UW-diske (Apple OEM UW-kort) installeret i min
beige G3/266/416. Jeg har tænkt at lave nogle tests i dag med en nyere
'puma'. Jeg er _meget_ spændt på hvordan det kommer til at køre. Mam?

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-01 15:06

In article <1eyhpkm.jf9surav0sjaN%janus@netcetera.dk>, Janus Sandsgaard
<janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> beta til at køre på en G3-233/160 og det tegnet godt - og er efter
> sigende blevet endnu bedre i nyere builds. Kombineret med native

Sikke noget sludder! MacOSX kører fint på min iMac 233 med 160MB RAM.
Jeg kører AppleWorks 6.2, MacroMedia Freehand 10, Stone Studio, endda
med Launchbar, OmniWeb, FileMaker, denne åndssvage ThothŠ så slip bare
hestene løs. Og det bliver da bare bedre med 10.1 ‹ og jeg er ingen
tålmodig mand.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 21-08-01 12:35

in article B7A74B74.1EEB%henning@imtoosexy.com, Henning Poulsen at
henning@imtoosexy.com wrote on 20/08/01 23:19:

> [...]
> og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min computer.

1) Det kan køre - teknisk set.

2) Vent til OS X 10.1 (kommende store opdatering), som skulle forbedre
hastigheden på alt i OS X.

best wishes, Peter

tel: +45 51 92 39 81
web: http://haxor.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-08-01 14:57

> [...]

> og glattere, så jeg har tænkt på om MacOS X mon kan køre på min computer.

Den nuværende MacOS X er nok ret langsom på din iMac, men alt kan lade
sig gøre: Jeg kørte også Win 95 i VPC 1.0 på en 100 MHz 601 processor,
men det er ikke sjovt!

Jeg kan godt anbefale dig at vente på MacOS X 10.1 og så smide en
ordentlig spandfuld RAM på slæden!
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.