Design i NotesBlok. (Meget begynder ?)
Fra : Ethern1ty

Dato : 20-08-01 21:30

Hej...
Jeg er lige begyndt på HTML, da jeg syntes at det er spændende,
og at jeg måske godt kan tænke mig at arbejde med det.

Jeg er ved at gennemgå tutorialen om HTML her på www.html.dk.
I Tutorialen står der:

<head>
</head>

Når jeg skrive det, står der:

   <head>
   </head>

Det er fordi at jeg bruget TAB, til at indrykke med, og at de
sand synglig vis har brugt space til det i tutorialen eller kan
man ændre noget, så TAB mellemrummet ikke er så stort ???
Eller er det fuld stændig lige godt ???

Jeg ved godt at dette er et meget begunder spørgsmål, men som
sagt, så er jeg jo også lige startet...

Håber at nogen kan hjælpe mig.

MVH
Ethern1ty

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : simon e. sørensen

Dato : 20-08-01 21:41

On Mon, 20 Aug 2001 20:29:53 +0000 (UTC), Ethern1ty
<Ethern1ty@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sand synglig vis har brugt space til det i tutorialen eller kan
>man ændre noget, så TAB mellemrummet ikke er så stort ???

Rent kodemæssigt kan det være ligegyldigt - det virker lige godt,
uanset hvor meget/lidt whitespace (mellemrum og lign.) der er. Sæt det
derfor bare som du synes det er nemmest at læse.

--
simon e. sørensen (simon@jipe.dk)

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 20-08-01 21:52

Ethern1ty wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg er lige begyndt på HTML, da jeg syntes at det er spændende,
> og at jeg måske godt kan tænke mig at arbejde med det.

Det er også sjovt

> [...]
> sand synglig vis har brugt space til det i tutorialen eller kan
> man ændre noget, så TAB mellemrummet ikke er så stort ???

Som Simon allerede har svaret er det ligegyldigt rent
kodemæssigt. Dine sider kommer til at se helt ens ud i browserne
uanset hvad du gør.

Personligt foretrækker jeg at bruge TAB fremfor space. Hvis du
bruger en lidt mere avanceret tekst-editor end Notepad kan du
indstille hvor meget TAB skal indrykke teksten.

> Jeg ved godt at dette er et meget begunder spørgsmål,
> men som sagt, så er jeg jo også lige startet...

Du skal overhovedet ikke være bange for at stille
begynderspørgsmål. Her i nyhedsgrupperne har jeg ihvertfald
aldrig oplevet at nogen er blevet konfronteret med at de stiller
for lette spørgsmål

Med venlig hilsen
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-01 22:24

Mon, 20 Aug 2001 20:29:53 +0000 (UTC), skrev Ethern1ty
<Ethern1ty@hotmail.com>:

> [...]
>sand synglig vis har brugt space til det i tutorialen eller kan
>man ændre noget, så TAB mellemrummet ikke er så stort ???

Fuldstændig ligegyldigt om du rykker det ind eller ej og hvor
meget.
Du kunne skrive det hele i en lang linje, hvis det skulle være.

Det bruges for overskuelighedens skyld, så man nemmere kan se,
hvad der er tags og hvad der er tekst.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Ethern1ty

Dato : 21-08-01 10:40

Tusind tak for hjælpen til jer allesom har svaret...
Lige et mere spørgsmål:
Findes der andre HTML tutorials på Dansk, end den den de har her
på html.dk ?!?!?!?

MHV

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 21-08-01 11:52

"Ethern1ty" <ethern1ty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tusind tak for hjælpen til jer allesom har svaret...
> Lige et mere spørgsmål:
> Findes der andre HTML tutorials på Dansk, end den den de har her
> på html.dk ?!?!?!?

Tjek denne søgning på Jubii:
<http://soeg.jubii.dk/res.asp?loc=dk&soegeord=html>

--
/Kasper

Fra : Peter-->

Dato : 23-08-01 09:58

> Findes der andre HTML tutorials på Dansk, end den den de har
her
> på html.dk ?!?!?!?

Du kan alternativt finde gode artikler om emnet på
www.builder.dk, et forum som minder lidt om html.dk og som også
bringer god hjælp til begyndere.

God fornøjelse.