STøv og snavn i kab.
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 20-08-01 20:36

Jeg har haft nogle problemer med overløbsventilen på den ene kab. og
tilførslen på en anden. JEg var ved stranden forleden og tror måske at der
er kommet støv ind i filtrene. Det er helt nye Powerfiltre fra Max. Men de
er temmelig grove.

Hvis jeg brænder den af på motorvejen kører den fint igen ( i et stykke
tid). Det er 14 dage sidenm jeg har renset alle kab. Og så er det jeg
tænker, at Powerfiltrene er for grove. KAn man lægge f.eks. et kaffefilter
eller en skumgummiplade i? Eller skal jeg skifte til andre filtre-og i givet
fald - et godt forslag?

Det er tale om en Kawa 900 - så de originale madkassefiltre er svære at
finde.

Hans

Fra : Armand

Dato : 21-08-01 21:54

HANS LYNGBÆK BALDRIAN <baldrian@get2net.dk> skrev i en
> [...]
der
> er kommet støv ind i filtrene. Det er helt nye Powerfiltre fra Max.

Men ikke tørre, vel?

> Hvis jeg brænder den af på motorvejen kører den fint igen ( i et
stykke
> tid). Det er 14 dage sidenm jeg har renset alle kab. Og så er det jeg
> tænker, at Powerfiltrene er for grove.

Snavs der generer svømmerventilerne (en svømmerventil der ikke lukker
vil medføre at bensinen løber over, imens en tilstoppet svømmerventil
vil skabe "tilførselsproblemer"!) vil ikke kunne komme fra atmosfæren
(á mgl. filter), men derimod fra bensinforsyningen!
Kan det passe at problemet opstår efter at du har benyttet
reserve-tanken, eller efter at du har tanket op (og kørt videre lige
efter at bundsnavs er blevet plumret op!)??

> KAn man lægge f.eks. et kaffefilter eller en skumgummiplade i?

Nej! Og jeg er sikker på at filtrene er gode nok, blot de olieres!

--
Armand.