/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
lattergas?
Fra : Bo Thomsen


Dato : 20-08-01 20:07

hej
hvis man gerne vil have lattergas på kværnen,
er der så et godt værksted i dk der laver det?
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk
bbt@worldonline.remove.dk




 
 
Stig Thomsen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Stig Thomsen


Dato : 20-08-01 20:30

Hej Bo .

Her er den rigtige måde at få noget mere krudt i Vifferen .
http://www.emagick.com/bornhall/veefer/turbovfr.shtml


M.v.h.

Stig Thomsen

Tidligere vfr


"Bo Thomsen" <bbtremove@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:gddg7.198$Zm6.7094@news.get2net.dk...
> hej
> hvis man gerne vil have lattergas på kværnen,
> er der så et godt værksted i dk der laver det?
> mvh
> bo thomsen
> www.vfr.dk
> bbt@worldonline.remove.dk
>
>
>



Bo Thomsen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 20-08-01 20:57



>Her er den rigtige måde at få noget mere krudt i Vifferen .
>http://www.emagick.com/bornhall/veefer/turbovfr.shtml
>
ja, den lyder fed. men turbo er noget skidt har jeg hørt.
når turboen ikk lader så er den halvdød pga. den noget lavere
kompression.
men lattergas tænder man bare for en gang imellem når
vejen er lige og i svingene når den er slukket er der
ingen forskel.
mvh
bo thomsen
www.vfr.dk



Morten Juel (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-08-01 21:28

uhhhmm jeg så en VMAX på klemmen her først på året, som havde NOS

Mvh
Morten



Sand (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Sand


Dato : 21-08-01 06:48

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9lrrm2$jti$1@sunsite.dk...
> uhhhmm jeg så en VMAX på klemmen her først på året, som havde NOS
....
Var det "streetfighteren" med flasken lagt i en fordybning på tanken??


Mvh. S@nd
|| Bol d'Or || - " Lettere demolished "




Morten Juel (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 21-08-01 11:42

> Var det "streetfighteren" med flasken lagt i en fordybning på tanken??
hmm nej den sad omme bag på ved baghjulet, menes jeg at kunne huske, i højre
sideaf cyklen !

Mvh
Morten



Armand (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-01 20:47


Bo Thomsen <bbtremove@worldonline.dk> skrev i en
news:9Ydg7.220$Zm6.7755@news.get2net.dk...
>
> men lattergas tænder man bare for en gang imellem når
> vejen er lige og i svingene når den er slukket er der
> ingen forskel.

Men til gengæld har man kun gas med til ½ minuts fornøjelse, hvor
turbo'en er tilstede hele tiden!
Lattergas afstedkommer en sådan mer-ydelse at man ihvertfald kan tale om
opslidende tuning trods sjælden(?) brug, hvorimod Turbo ikke behøver at
være så pumpet!

Anyhow:
Al tuning er i den grad spild af penge, derved at de aldrig kommer ind
igen som merværdi af modellen ved videresalg, snarere tværtimod.
Den bedste HK-økonomi opnåes ved at sælge og købe en større model!

--
Armand.



RpR (22-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 22-08-01 06:12

> Anyhow:
> Al tuning er i den grad spild af penge, derved at de aldrig kommer ind
> igen som merværdi af modellen ved videresalg, snarere tværtimod.
> Den bedste HK-økonomi opnåes ved at sælge og købe en større model!

Tuning er IMO også mest for hobby pillerne der har forelsket sig i en
bestemt cykel og så liiiige vil have lidt mere ud af den =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Mads Lund (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-08-01 07:55

> ja, den lyder fed. men turbo er noget skidt har jeg hørt.

Nå for søren, det må vi have gjort lidt ved

> når turboen ikk lader så er den halvdød pga. den noget lavere
> kompression.

På min 9'er lader turboen fra 5.000 omdr, og når motoren er derunder kører
man aligevel i byen

Men til gengæld er alt derover en ren fornøjelse, momentet eksploderer og
der er masser af power hvergang man drejer håndtaget.

Når man ligger og cruiser motorvej, så er ladetrykket næsten 0 hvilket
sammen med den lavere kompression reducerer slid og varmeudvikling for
motoren. Og så snart man drejer rullen til en overhaling stiger trykket til
maks igen.

> men lattergas tænder man bare for en gang imellem når
> vejen er lige og i svingene når den er slukket er der
> ingen forskel.

Lattergas er meget hårdt for motoren, lattergassen forøger jo iltprocenten
hvorffor man også smider ekstra bensin ind sammen med Nos'en. Og når denne
blanding antendes udvikles der meget ekstra varme, og forbrændingen forløber
nærmest eksplosionsagtigt, hvilket medfører at forbrændingstrykket stiger
meget hurtigt og dermed stresser man stempel, plejlstang og krumptap. På en
turbo motor har man en større mængde "normal" luft bensin blanding inde i
motoren, og kva den lavere statiske kompression og den tvangsfodrede
luftmængde, får man en faktisk kompression som ligger nær det man normalt
anvender (jeg kører med 12:1 ved 0,8 bar, statisk 7,8:1) Dermed forløber
forbrændingen som normalt, hvilket giver en roligere kraftpåvirkning af de
mekaniske dele. Selvfølgelig bliver forbrændingstrykket stadig større end
normalt (ca 50% i mit tilfælde) for at udvikle det større moment.

Den primære fordel ved gas, er at det er meget lettere at montere og få til
at køre, end det er at bygge et turbo system.

Mads Lund
ZX9R Turbo



Bo Thomsen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 23-08-01 19:06


>Lattergas er meget hårdt for motoren,
>hvilket medfører at forbrændingstrykket stiger
>meget hurtigt og dermed stresser man stempel, plejlstang og krumptap.
er det så noget det vil medføre renovation hvert andent øjeblik?

>Den primære fordel ved gas, er at det er meget lettere at montere og få til
>at køre, end det er at bygge et turbo system.
det er også en af grundene til at jeg ville købe det i stedet.
da jeg ikk er mek.haj så kan jeg ikk selv servisere motoren og så vidt jeg
har forstået herinde så er det en større operation at lave turbo.
hvordan køre din på små veje? er det ikk sådan lidt on/off med poweren?
har du forstand på sådan en gasombygning?
mvh
bo thomsen
bbt@worldonline.dk
www.vfr.dk




Armand (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-08-01 21:16


Bo Thomsen <bbtremove@worldonline.dk> skrev i en
news:jCbh7.964$Nz1.5023@news.get2net.dk...
>
> >Lattergas er meget hårdt for motoren,
> >hvilket medfører at forbrændingstrykket stiger
> >meget hurtigt og dermed stresser man stempel, plejlstang og krumptap.
> er det så noget det vil medføre renovation hvert andent øjeblik?

sammenlignet med at den originale motor sikkert indebærer langt over
100.000 km inden en måske beskeden (relateret til tunings-skader!)
renovation, kan det godt løbe op i noget langt dyrere allerede ved under
10.000 km

Til vurdering af udgiften kan nævnes at folk der ikke selv magter at
adskille/reparere en motor oftest vælger at købe og montere en komplet
brugt motor á 5-10.000 kr.

>
> >Den primære fordel ved gas, er at det er meget lettere at montere at
> > få til at køre, end det er at bygge et turbo system.

Så simpelt er det nu heller ikke!
Og indkøbet er sikkert også godt pebret, hvortil kommer gas-påfyldning á
XXX $ hvert andet øjeblik :-/

--
Armand.






Henrik Nielsen - Rap~ (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 20-08-01 21:26

Laven motorservice, mener jeg at kunne huske, laver sådan noget.

http://inet.uni2.dk/home/fo.biler.mc

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

"Bo Thomsen" <bbtremove@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:gddg7.198$Zm6.7094@news.get2net.dk...
> hej
> hvis man gerne vil have lattergas på kværnen,
> er der så et godt værksted i dk der laver det?
> mvh
> bo thomsen
> www.vfr.dk
> bbt@worldonline.remove.dk
>
>
>



Morten Juel (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-08-01 22:58
Henrik Nielsen - Rap~ (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 21-08-01 08:04

Ups, jeg skal vist have opdateret mine links.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Morten Juel (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-08-01 22:03
Thomas H (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas H


Dato : 21-08-01 16:45

Er det ikke usundt for motoren på sigt? Jeg mener jeg startede engang en
dykpumpe ved at sprøjte æter ind i indsugningen og derefter trække i snoren.
Den kom da også op på hvad der lød som 15000 omdr. hvorefter den brændte
sammen.
Hvad siger politiet til disse anlæg?

Mvh Thomas

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9lrtml$ou1$1@sunsite.dk...
> http://www.highpower.freeserve.co.uk/bikenitrous.htm
>
> fandt lige et link !
>
>



Desilva (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Desilva


Dato : 21-08-01 17:38

Hvad er egentlig effekten af lattergas?
Ja, jeg er klar over at motoren yder mere, og belastes mere, men erstatter
man bare en del af ilten med lattergas, og får derved en mere eksplosiv
forbrænding.. eller hva'?

"Bo Thomsen" <bbtremove@worldonline.dk> wrote in message
news:gddg7.198$Zm6.7094@news.get2net.dk...
> hej
> hvis man gerne vil have lattergas på kværnen,
> er der så et godt værksted i dk der laver det?
> mvh
> bo thomsen
> www.vfr.dk
> bbt@worldonline.remove.dk
>
>
>



Michael K.S. (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 21-08-01 18:20

On Tue, 21 Aug 2001 18:38:17 +0200, "Desilva"
<Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> wrote:

>Hvad er egentlig effekten af lattergas?

Den simple version :

Lattergas er simpelthen en iltrig forbindelse (N20) i forhold til
f.eks atm. luft ( ca. 21 % O2) .Lattergassen spaltes ved den normale
forbrænding hvorved ilten frigives...mere ilt - mere brændstof der kan
forbrændes.Derudover har lattergasanlæg også en intercoolereffekt ved
at nedsætte indsugningsluftens temp.

Naturligvis er den præcise afstemning af et sådan anlæg en noget mere
kompliceret affære.

Iøvrigt komplet uinterssant på en MC IMO....

-M

RpR (21-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 21-08-01 18:38

> Iøvrigt komplet uinterssant på en MC IMO....

Har haft billeder af en franskmand der havde installeret lattergas på sin
Peugeot Speedfiggt øvert, så kan du snakke om uinteressant =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Jes Vestervang (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-08-01 19:04

RpR skrev:

> Har haft billeder af en franskmand der havde installeret lattergas på sin
> Peugeot Speedfiggt øvert, så kan du snakke om uinteressant =)
>
....med efterfølgende bananformet stel, eller hvad?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER


RpR (21-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 21-08-01 22:01

> ...med efterfølgende bananformet stel, eller hvad?

Det ved jeg så ikke =)
Har heller ingen anelse om hvad den havde af HK, ville sikkert være lige til
rekordbogen...

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Bo Thomsen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 21-08-01 21:23

>Iøvrigt komplet uinterssant på en MC IMO....
>
når man ved tryk på en knap får 50-80 hk mere i 5-10 sek.
så synes jeg nu at det igen bliver sjovt at fyre den af
når det går lige ud.
og at se en vfr med 160 hk'er må da være spændende
imo
bo thomsen
www.vfr.dk




Armand (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-08-01 21:33


Desilva <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en
news:3b828d9f$0$46521$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er egentlig effekten af lattergas?
> ....erstatter man bare en del af ilten med lattergas, og får derved en
mere
> eksplosiv forbrænding.. eller hva'?

Man tilsætter, qua lattergassen, store mængder af ilt, som gør at en
mer-mængde af brændstof (faktisk en feeed stråle!) kan forbrændes
effektivt!
Effektiv forbrænding af mere brændstof = mer-ydelse!

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste