Dagens flotteste styrt
Fra : Rasmus Hauch

Dato : 20-08-01 19:26

... stod Flemming vist for, da han valgte at hoppe af Firebladen med ca 150
km/t hen ad langsiden på Knutstorp, men hvar der andre her fra gruppen der
var blandt de(ret så mange) uheldige idag?
Mvh
Rasmus ZX9R-C (med en hel cykel, men en meget træt krop)

Fra : Mureren

Dato : 20-08-01 22:16

> [...]
> var blandt de(ret så mange) uheldige idag?
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C (med en hel cykel, men en meget træt krop)

Jeg var ganske vist ikke uheldig, men så da styrtet, det så ualmindeligt
voldsomt ud !!!
Godt han slap fra det med kødsår/hudafskrabninger...
Og ja, det var helt overdrevet med alle de styrt, ambulancen var afsted 4
gange tror jeg, og minimum 15 styrt ialt !!!

Mureren

(GSX 750 F med DK's grimmeste kåbe)

Fra : Mads Lund

Dato : 21-08-01 08:47

> .. stod Flemming vist for, da han valgte at hoppe af Firebladen med ca 150
> km/t hen ad langsiden på Knutstorp, men hvar der andre her fra gruppen der
> var blandt de(ret så mange) uheldige idag?

Hmm, var det ikke bedre at købe en 125'er og så smide rundt med den. Jeg
tror vi ligger på en gennemsnitlig reparationspris på ca 100 kr for at få en
væltet RS'er ud og køre igen.

Desuden kan man gå meget mere til stålet når man ikke kører og tænker på de
10.000 i selvrisiko det koster at smide dyret.

Mads Lund
RS125RR

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 09:22

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message
> Desuden kan man gå meget mere til stålet når man ikke kører og tænker på
de
> 10.000 i selvrisiko det koster at smide dyret.

1 stk racekåpe, gaffatape og glasfiber inntil den skal selges er løsningen.
Så skal man ikke bekymre seg. Det har ihvertfall jeg sluttet med for lenge
siden

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 23-08-01 11:55

> 1 stk racekåpe, gaffatape og glasfiber inntil den skal selges er
løsningen.
> Så skal man ikke bekymre seg. Det har ihvertfall jeg sluttet med for lenge
> siden

Jep, så skal man bare lade være med at bukke bagrammen, og bule tanken.

Men at ræser preppe en cykel løber hurtigt op i det samme, som man kan købe
en brugt ræser for, og så har man jo pludselig 2 cykler. Og når man så er
igang kan man jo lige så godt køre i DMU regi, så man kan køre i dk.

Og så er der jo lige det, at vi kører 4 pas af 25 min for 50 kr i baneleje,
én gang om ugen.

Mads Lund
RS125RR - track animal

Fra : Adam Christensen

Dato : 23-08-01 12:15

> [...]
> igang kan man jo lige så godt køre i DMU regi, så man kan køre i dk.
>
> Og så er der jo lige det, at vi kører 4 pas af 25 min for 50 kr i

Øv, og så skal man flytte vestpå. Sjælland mangler RR baner...

--
Adam
SV650S

Fra : Mads Lund

Dato : 23-08-01 12:39

> Øv, og så skal man flytte vestpå. Sjælland mangler RR baner...

Det gør nordjylland også, jeg har ca 180 km fra Sæby til Herning. Men RRNord
arbejder intenst på sagen.

Mads Lund, næstformand RRN
RS125RR, der gerne vil prøve flere forskellige baner.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 12:51

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx> wrote in message

> Men at ræser preppe en cykel løber hurtigt op i det samme, som man kan
købe
> en brugt ræser for, og så har man jo pludselig 2 cykler.
Det har kostet meg under 5000 for en lettere skadet tank samt komplett kåpe
til R1'en, inklusive frame sliders og diverse andre småting. Mitt siste
banestyrt kostet meg 1200 kroner i form av ny fothviler og bremsegrep. Ville
jeg ha en ren banesykkel med noenlunde samme performance (nyere R6, f.eks.),
taler vi om minst 50.000.

Neste år vil jeg dog kjøpe en MC til registrering i Tyskland. Har tenkt på å
kjøe i den tyske seriensport klasse (http://www.seriensport.com). Deltok i
en trening på Nürburgring GP banen for noen uker siden. I forhold til B
førere her, var nivået meget høyt. Man følte seg godtnok langsom til tider

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 13:14

On Thu, 23 Aug 2001 13:51:13 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Neste år vil jeg dog kjøpe en MC til registrering i Tyskland.

Hvad for een,ligger det fast ? Hvad regner du med at økonomi i et
sådant projekt ?

> Har tenkt på å
>kjøe i den tyske seriensport klasse (http://www.seriensport.com).

Jeg har nu flere gange hørt at visse danske licenskørere,overvejer
fuldstændigt at droppe den danske DM-serie til fordel for tyske
løb.Til dels fordi de danske løb alliwl ligger langt pokker i vold for
mange fynboer og jyder og også fordi der jo er noget mere spændende
(og længere) baner syd på.Flere danske klubber overvejede efter
sigende at leje baner til DM-afd. i Tyskland,men det strandede
angiveligt på økonomi,(nogle siger andre grunde) idet de skulle være
for dyre at leje,men Knutstorp f.eks koster 100.000 for en raceweekend
og når man tager udgifterne for transport i betragtning synes jeg
bestemt tyske baner er interessante !!

>Deltok i
>en trening på Nürburgring GP banen for noen uker siden. I forhold til B
>førere her, var nivået meget høyt. Man følte seg godtnok langsom til tider

He-he

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 23-08-01 13:19

> [...]
> for dyre at leje,men Knutstorp f.eks koster 100.000 for en raceweekend
> og når man tager udgifterne for transport i betragtning synes jeg

Det kan da umuligt passe at knutstorp koster 100 kilo for en weekend. Tror
du ikke det er den samlede pris incl ambulancer, og alt hvad der ellers skal
til.

Ring Djursland koster jo eks ca 5000 for en løbsdag.

Og nu tager i forhåbentlig turen til Løgstør d 8. sep, så I kan prøve hvor
meget der skal arbejdes for at smide en 125 rundt på en snæver bane.

Mads Lund
RS125RR

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 13:32

On Thu, 23 Aug 2001 14:19:15 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dkxxx>
wrote:

>Det kan da umuligt passe at knutstorp koster 100 kilo for en weekend. Tror
>du ikke det er den samlede pris incl ambulancer, og alt hvad der ellers skal
>til.

Det _er_ den samlede pris !! Og det burde jeg måske nok have skrevet
ja.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 13:35

> Og nu tager i forhåbentlig turen til Løgstør d 8. sep, så I kan prøve hvor
> meget der skal arbejdes for at smide en 125 rundt på en snæver bane.
Tviler jeg ikke på, dessverre (eller heldigvis synes jeg dog bedre om
baner med iltt mere fart på. Oschersleben og Nürburgring GP er glimrende
eksempler på sådanne.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 23-08-01 14:47

> Tviler jeg ikke på, dessverre (eller heldigvis synes jeg dog bedre om
> baner med iltt mere fart på. Oschersleben og Nürburgring GP er glimrende
> eksempler på sådanne.

Har du prøvet en std 125 ?

Der er mange som kommer fra sådan 10 min kørsel med en lidt anden opfattelse
af hvad en forvoksen knallert med motorvolumen på 1/2 flaske mayonaise kan
udrette. Bare det faktum at sveden pisker af panden er nok til at indikere
at der ikke er meget hyggekørsel over det.

de mangler naturligvis den lange sug det giver at fyre 100 hk ud af en blød
kurve, men til gengæld er svingfrekvensen (8 sving på 52 sek i Herning og
8sving på 42 sek i Løgstør) sammen med kravet om ekstrem precise linier og
høje svinghastigheder (der er jo ikke meget power at accelerere ud af
svinget med) en cocktail der kræver sit af chaufføren.

Mads Lund
RS125RR

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 14:59

> Har du prøvet en std 125 ?
Yeps, og den føltes for lille syntes jeg. Men ingen kritik av de som finner
det sjovt, jeg taler kun på egne vegne.

JS

Fra : Mads Lund

Dato : 24-08-01 07:59

> Yeps, og den føltes for lille syntes jeg.

Så må du ud og løbetræne

Mads Lund
RS125RR

Fra : origo@earthling.net

Dato : 24-08-01 09:52

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
> Så må du ud og løbetræne
Det ville ikke skade Men det ville uansett ikke endre *min* holdning til
hva jeg vil kjøre på. 125 bilr for smått for meg, jeg synes bedre om baner
med større variasjon i hastigheten. Hockenheims korte bane, Nürburgring GP
banen og ikke minst Nordschleife, er glimrende eksempler på baner som passer
til min smak. Her duer det ikke med en 125, men en 600 er glimrende.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-08-01 10:42

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9m54jb$kjg$1@sunsite.dk...
Her duer det ikke med en 125, men en 600 er glimrende.

Hvorefter manden gik ud og købte en 1000 ér

-
Morten Dahl

Fra : origo@earthling.net

Dato : 24-08-01 12:33

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Hvorefter manden gik ud og købte en 1000 ér
Du har fått det vendt opp ned, men det er du sikkert klar over

En 1000'er egner seg meget godt på Nordschleife, er langsommere på
Hockenheims korte bane, og neppe meget hurtigere på GP banen enn en 600. Til
trange, og korte baner, er en 600 eller 750 klart bedre egnet. Men - Innen
sesongen er over har jeg kjørt over 350 runder på Nordschleife... Du stå
fritt stillet til å dra din egen konklusjon )

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 13:34

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Hvad for een,ligger det fast ? Hvad regner du med at økonomi i et
> sådant projekt ?
Jeg vet ikke helt hva det blir. Jeg kommer til å kjøre etter samme modell
som en kamerat i Köln (www.motopartner.com/rennteam). Michael, som han
heter, kjøpte en ny Gixxer 1000 i år. Han kjøpte så en racekåpe, en brukt
tank samt diverse stelbeskyttere. MC'en benytter han så til kjørsel på
Nordschleife/Nürburgring, samt til Seriensport og et par 8 timers løp, bl.a
Magny Cur i Frankrike. Om 1 år eller to selges maskinen igjen, sammen med
alle race delene. Hva verditapet blir på maskinen vet jeg så ikke ennå.
Vil man gjøre det billigere, kan man kjøpe en 1-2 år gammel racer fra andre
førere. Det er en del nyere, og relativt rimelige maskiner tilgjengelig.

> [...]
> løb.Til dels fordi de danske løb alliwl ligger langt pokker i vold for
> mange fynboer og jyder og også fordi der jo er noget mere spændende
Presis samme tanke som meg. Seriensport kjører på Hockenheim, Oschersleben
og Nürburgring GP banen. Det koster selvsagt litt mere enn å reise til
Knutstorp, men en voldsom forskjell blir det ikke. De fleste løp foregår på
Nürburgring, hvorfor man også kan kombinere med en dag eller to på
Nordschleife, når man allikevel er der.

> og når man tager udgifterne for transport i betragtning synes jeg
> bestemt tyske baner er interessante !!
Jeg kjenner ikke den eksakte pris for leie av baner, men meget mere enn
Sverige er det formentlig ikke. Hva koster det forresten å delta i et B-løp
(600cc klassen f.eks.) her?

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 14:01

On Thu, 23 Aug 2001 14:33:54 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
> [...]

>Sverige er det formentlig ikke. Hva koster det forresten å delta i et B-løp

Lidt forskelligt men typisk 800-1000 kr. og ½ pris pr. ekstra
klasse....

DM4 på Ring Djursland koster 900 og 250 pr.ekstra klasse.
(hvilket jeg iøvrigt har hørt flere mukke over).

NM på JR kostede 1400,- hvad der fik en del til at blive væk.

Men i Sverige,Norge eller Finland for den sags skyld er det jo de
voldsomme transportudgifter der tager livet af ens budget,og hvis det
alliwl skal være så dyrt kunne det da være sjovt at komme ned at prøve
nogle af de større tyske baner,selvom Hockenheim på en RS125'er nok er
begrænset morsomt ).Personlig overvejede jeg faktisk 125 std.,men
efter at have set de forhold de kører under, tror jeg ikke rigtigt jeg
gider i øjeblikket...

-M
RS250

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-08-01 14:29

> Lidt forskelligt men typisk 800-1000 kr. og ½ pris pr. ekstra
> klasse....

OK, det er noenlunde det samme som deltakelse i Seriensport på en av de
tyske banene.

> [...]
> voldsomme transportudgifter der tager livet af ens budget,og hvis det
> alliwl skal være så dyrt kunne det da være sjovt at komme ned at prøve
Bortsett fra Knutstorp, er det vel hurtig tale om 500km? Oschersleben er ca.
500, Hockenheim 900 og Nürburgring 840. Utgjør ikke den store forskjell. I
Tyskland er det dessuten billigere å oppholde seg enn i Sverige.

>selvom Hockenheim på en RS125'er nok er
> begrænset morsomt ).
LOL
Men - det kjøres ikke på hele banen, men på den korte del, og den er rimelig
snoet. Gode rundetider er <1:10.

Nürburgring GP banen er nok litt tam på en 125, men 250 burde være
tilstrekkelig. Lengden er omkring 4km såvidt jeg husker, og rundetidene
ligger fra ca. 1:40-1:50 og opad. Seriensport løpene kjøres over hele banens
lengde.

Har ikke kjørt på Oschersleben ennå, tror dog det er en relativt hurtig
bane.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 15:15

On Thu, 23 Aug 2001 15:28:55 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Bortsett fra Knutstorp, er det vel hurtig tale om 500km?

Ja,til DM2 i Linkøping var der f.eks 570 her fra Odense og kommer man
fra Sønderjylland eller lign. hurtigt 700+.

> Oschersleben er ca.
>500, Hockenheim 900 og Nürburgring 840. Utgjør ikke den store forskjell. I
>Tyskland er det dessuten billigere å oppholde seg enn i Sverige.

Det værste med Sverige er jo faktisk bro/færger der får omkostningerne
til at skyde i vejret.For de penge får man en del kørte km. så
umiddelbart lyder det næsten billigere med Tyskland for alt andet end
sjællændere....

-M

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-08-01 15:56

> [...]
> til at skyde i vejret.For de penge får man en del kørte km. så
> umiddelbart lyder det næsten billigere med Tyskland for alt andet end

Tager de over med Rødby-Putgarden er det vel ikke meget dyrere end bro/færge
til sverige ?

/A

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 15:58

On Thu, 23 Aug 2001 16:55:45 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Tager de over med Rødby-Putgarden er det vel ikke meget dyrere end bro/færge
>til sverige ?

Dunno,men der kommer km'erne til den svenske baner vs de tyske så ind
i billedet....

-M

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 24-08-01 16:49

<origo@earthling.net> skrev
> Vil man gjøre det billigere, kan man kjøpe en 1-2 år gammel racer fra
andre
> førere. Det er en del nyere, og relativt rimelige maskiner
tilgjengelig.

Findes der nogle websteder, hvor de er samlet, eller er det bare at
holde øjne og ører åbne? Ved du, hvordan det ser ud med 400 cc racere i
Tyskland?

--
Susanne

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 22:07

Susanne Lund Pedersen <susanne@groenjord.dk> skrev i en
> [...]
>
> Findes der nogle websteder, hvor de er samlet, eller er det bare at
> holde øjne og ører åbne? Ved du, hvordan det ser ud med 400 cc racere

R6 cup'en kræver investering i en komplet deltagerpakke med race
prepareret motorcykel og personligt udstyr hver ny sæson. Det samme gør
sig vist gældende for andre mærke-cup's (SV 650?)
Derved må der være en god del racere med kun ét år på bagen, at skaffe,
men på den anden side, så kan man ihvertfald ikke deltage i samme klasse
på brugtkøbet

--
Armand.

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 23-08-01 17:43

"Michael K.S." wrote:

> Knutstorp f.eks koster 100.000 for en raceweekend

Incl. alt (ambulancer, læger, officials, el, vand, rengøring, øvrigt forbrug
osv.) kan det knap gøre det...

Men det er nu stadigvæk 'billigt'!

> og når man tager udgifterne for transport i betragtning synes jeg
> bestemt tyske baner er interessante !!

Tjae, hockenheim koster 170.000 for en weekend incl. alt - så kan du jo selv
regne på det

Vh,
Claus

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Michael K.S.

Dato : 23-08-01 17:59

On Thu, 23 Aug 2001 18:43:20 +0200, Sports-MC / Claus Bernth
<claus-bernth@sports-mc.dk> wrote:

>Incl. alt (ambulancer, læger, officials, el, vand, rengøring, øvrigt forbrug
>osv.) kan det knap gøre det...

Ambulance-læge-sanitet osv. koster ja,men i DMU-regi udføres en stor
del af arbejdet jo af frivillige,evt. transportgodtgørelse og
forplejning ved jeg dog ikke om er medregnet i det nævnte beløb.

>Tjae, hockenheim koster 170.000 for en weekend incl. alt - så kan du jo selv
>regne på det

Tjah hvis forskellen ikke er større så tror jeg egentlig godt at det
kunne være økonomisk attraktivt for mig personligt som fynbo,komme
til Tyskland kan gøres billigt,mens Sverige koster ca. 1000,- alene i
bro-færger.Men da også for at komme til at prøve nogle andre
baner.Knutstorp _er_ en god bane men afveksling er nu også godt.

-M